Schimbare mare pentru romanii care au datorii la banci: ce trebuie sa faci acum, neaparat
rate la bancidatorii la banci
Romanii care au datorii la banci trebuie sa stie ca legislatia s-a schimbat si de data aceasta vorbim despre o schimbare ce le poate fi favorabila, daca fac ceea ce trebuie si cand trebuie.
Mai exact, ai mai multe drepturi acum in calitate de consumator si se poate ajunge mai greu putin sa fii executat silit de catre banca, daca ajungi intr-un impas economic.
Insa trebuie sa instiintezi imediat banca, daca situatia ta financiara s-a inrautatit, iar reprezentantii bancii vor incerca sa te ajute sa gasiti impreuna o solutie pentru a nu se ajunge la situatii delicate, in care ti-ai putea pierde locuinta, de exemplu, fiind executat silit de catre creditorul tau.
Cum sa nu-ti pierzi casa, desi nu mai poti plati rata la banca
Cu alte cuvinte, daca iti pierzi jobul de exemplu, e mai mult ca probabil faptul ca nu mai poti sustine rata la
credit, insa nu trebuie sa te panichezi si sa crezi ca totul e pierdut. Exista mai multe solutii ce se pot aplica, pentru a merge mai departe.
Conditia principala e sa anunti imediat, de urgenta, banca de la care te-ai imprumutat.
Conform unei analize
Finzoom.ro,
"daca pe parcursul desfasurarii raporturile contractuale situatia financiara a debitorului se modifica, atunci acesta trebuie sa informeze banca cu privire la aceasta situatie.
Atunci creditorul este obligat sa renegocieze conditiile si sa recalculeze, cu acordul consumatorului, ratele in functie de gradul de indatorare al acestuia de la momentul informarii".
"Conform OUG, creditorul ii comunica consumatorului urmatoarele informatii:
a) o descriere clara a modificarilor propuse, precizand daca debitorul trebuie sa isi dea consimtamantul sau daca modificarile sunt introduse prin efectul legii;
b) calendarul de punere in aplicare a modificarilor mentionate la lit. a);
c) mijloacele de care dispune consumatorul pentru a depune o reclamatie cu privire la modificarile mentionate la lit. a) ;
d) termenul in care trebuie formulata o astfel de reclamatie;
e) denumirea si adresa autoritatii competente la care consumatorul poate depune reclamatia", mai noteaza sursa citata.
Foto: manager.ro