Seful BRD: Daca un client cere un credit de 10.000 euro, am putea sa-l intrebam ''Da' nu va ajung 5.000?''
philippe lhottebrdsociete generalecreditare
Bancile au devenit mult mai prudente acum decat in 2008. Acum, una din marile lor griji este sa nu supraindatoreze clientul.
O banca responsabila trebuie sa aiba grija ca un client sa nu se indatoreze prea mult si sa nu mai fie astfel capabil sa returneze creditul, sustine Philippe Lhotte, presedintele BRD Societe Generale, a doua banca din Romania din punct de vedere al valorii activelor.
''Trebuie sa avem grija sa nu avem clienti supraindatorati. Exista cazuri in care, daca un client cere 10.000 de euro, sa-l intrebam daca nu-i ajung 5.000'', a afirmat seful BRD.
Lhotte sustine ca este usor sa acuzi bancile pentru criza financiara, dar nu doar ele sunt vinovate.
''Adevarat, criza a fost generata in SUA, de banci care nu au fost ireprosabile. Si in Europa au fost cazuri'', sustine Lhotte.
Acesta sustine ca relatia dintre bancher si client se bazeaza pe incredere, iar revolutia tehnologica, desi necesara, nu va inlocui o relatie de incredere care se construieste in timp.
''Cu ajutorul tehnologiei, clientii fac de la distanta operatiunile simple, cum ar fi platile de facturi sau viramentele bancare. Insa, la deciziile importante, ei vor avea mereu nevoie de consiliere, de o relatie reala cu bancherul. Nu cred in agentiile bancare in care nu sunt oameni, ci doar masini si roboti'', a afirmat Lhotte.
Lhotte precizeaza ca o relatie pe termen lung are si momente dificile, iar in momentele grele o banca este alaturi de clientii ei fideli.
Seful BRD sustine ca bogatia bancii nu se masoara in cifre, ci in clienti. Banca are acum in jur de 2,2 milioane de clienti.
BRD aniverseaza in 2014 15 ani de cand a fost cumparata de Societe Generale, iar banca franceza aniverseaza 150 de ani de la infiintare.
Foto: Wikipedia.