Subiectul platilor digitale domina conversatiile din social media
plati digitaleplati onlinedigital payments studyplati mobilemastercard
Potrivit rezultatelor raportului Mastercard Digital Payments Study din acest an, totalul conversatiilor in jurul platilor electronice a crescut cu 20% fata de anul 2017.
Platile mobile au reprezentat un subiect de interes in peste 27% din totalul conversatiilor din social media despre plati, cu un procent de 20% mai mare fata de anul 2017, iar mentiunile despre portofelele digitale s-au dublat fata de anul trecut.
Astazi, aproape 20% din totalul conversatiilor privind platile din comertul mobil se concentreaza pe subiectul platilor contactless si pe cel referitor la aplicatiile de tip portofel digital.
Dincolo de aceste subiecte principale de interes, consumatorii sunt interesati de modul in care inteligenta artificiala, platile QR si dispozitivele de tip wearable pentru plati - precum inele, ceasuri si alte accesorii care includ sau carora li se pot atasa cipuri si functii de plata, le vor imbunatati viata.
In general, consumatorii sunt tot mai deschisi fata de noile tehnologii. 95% dintre conversatii legate de portofelele digitale au avut un ton pozitiv, iar 30% dintre postarile din social media au apreciat viteza, eficienta si simplitatea produselor actuale.
In cadrul conversatiilor analizate, rezultatele studiului evidentiaza ca oamenii considera securitatea banilor si a datelor lor personale o masura fundamentala si continua sa fie un topic de interes in conversatiile lor.
In postarile lor, studiul a constatat ca oamenii sunt in pas cu avansul tehnologic si cunosc implicarea noilor tehnologii in ceea ce priveste siguranta platilor mobile.
Adoptarea platilor de pe dispozitivul mobil poate fi observata si in cadrul pietelor din Asia si Africa.
Piata din India a fost dominanta in ceea ce priveste discutiile despre utilizarea si potentialul aplicatiilor de tip portofel digital, in special cu referire la tranzitul public si utilizarea platilor bazate pe cod QR, referintele specifice la MasterpassQR si PaytmQR.
In acelasi timp, SUA s-au clasat pe cea de-a doua pozitie in discutiile consumatorilor cu privire la portofelele digitale, la o distanta considerabila.
Concluziile legate de noile tehnologii, la nivel global, sunt ca discutiile despre sistemele biometrice au atins o potentiala audienta de 111 milioane de persoane, determinata in principal de interesul pentru platile vocale si pentru cele cu amprenta; tokenizarea, tehnologia care presupune inlocuirea datelor de identificare ale unui card bancar cu o serie unica de cifre (token) in timpul procesului de autorizare a unei plati - si rolul sau esential in sustinerea si protejarea platilor de orice tip - a fost prezenta in conversatii care au atins o potentiala audienta de 11 milioane de spectatori.
De asemenea, in timp ce ultimele stiri despre incalcarea securitatii datelor cu caracter personal au insumat o cincime dintre conversatiile despre siguranta acestor tipuri de date in online, un procent de 13% dintre conversatii au remarcat potentialul tehnologiilor digitale in cazul platilor electronice, inclusiv blockchain-ul, tehnologie de tokenizare si sistemele biometrice, de a fi sisteme sigure.
Mastercard, in parteneriat cu PRIME Research, a desfasurat editia cu numarul 6 a Digital Payments Study, conceput pentru a identifica conversatiile in curs din social media, cu privire la noile modalitati de plata.
Mai mult de 3,3 milioane de postari publice din social media au fost analizate pe o perioada de 12 luni (ianuarie-decembrie 2018).
Aceste postari au fost facute pe Twitter, Facebook, Instagram, forum-uri, Google+, YouTube, Vkontakte si Weibo, pe aproape 190 de piete la nivel global.
Raportul rezultat reflecta evolutia noilor tendinte de produse si categorii de plati mobile in cadrul mai multor regiuni si tari.
"Rezultatele studiului din acest an ne arata ca interesul si cererea pentru solutiile de plata rapide si sigure sunt in continua crestere si deja imbratisate pe toate pietele.
Consumatorii sunt deschisi la acceptarea noilor tehnologii pentru mai multe tipuri de plati, si afirma ca avansul tehnologic le da mai multa incredere in platile efectuate cu telefonul mobil sau prin intermediul portofelelor digitale.
Vom continua sa asistam la o crestere a ratei de adoptie a acestor modalitati de plata si pe teritoriul Romaniei, unde platile contactless au avut o crestere spectaculoasa in ultimii ani.
Conform rezultatelor unor studii din anul trecut, Romania se claseaza pe locul 5 in Europa si locul 10 la nivel global, in ceea ce priveste numarul tranzactiilor contactless inregistrate din totalul tranzactiilor realizate la comercianti", a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard pentru Romania.