Vaccinul Netflix
profit netflixrezultate netflixplatforme streamingplatfome filmefilme online
Stare de urgenta, izolare, lockdown, confinement, confinamento toate aceste cuvinte si mai ales ce au presupus ele, adica baricaderea in case in fata SARS-CoV-2, au facut castigatori. In afara de retelele de magazine alimentare, de firmele de curierat si de producatorii de computere personale, platformele de streaming au adus ceva alinare celor aflati intre patru pereti, dornici sa vada si altceva in afara de filmul pandemiei care ne mananca zilele si nervii.
In fruntea platformelor, a tronat Netflix, iar rezultatele se vad: publicul telespectator a castigat o modalitate placuta de a-si petrece o parte din izolare, iar compania a facut bani. Multi bani.
Asa se face ca Netflix a incheiat anul pandemiei cu un profit net de 2,761 miliarde de dolari, in crestere cu 48%, in comparatie cu anul 2019, in care libertatea de miscare nu era ingradita.
Tot in 2020, Netflix a depasit, in... premiera, pragul de 200 de milioane de abonati (mai exact 203,7 milioane!), dintre care 37 de milioane atrasi anul trecut.
Pragul de 100 de milioane de abonati a fost atins in 2017, la numai sase ani de cand Netflix a trecut de la serviciile de inchirire a filmelor pe DVD-uri, la difuzarea lor prin intermediul internetului.
Compania - caci, in primul rand asta este Netflix - a incasat, in 2020 aproape 25 de miliarde de dolari, fata de 20,1 miliarde, in 2019, dintre care, numai in ultimul trimestru 6,644 miliarde de dolari, cu un profit net trimestrial de 542 de milioane de dolari.
Asemenea rezultate financiare au adus pretului actiunilor Netflix un plus de aproape 17% intr-o singura sedinta de tranzactionare la bursa, ducandu-i capitalizarea de piata la peste 259 de miliarde de dolari.
Vesti bune nu sunt numai pentru actionarii sai care ar putea primi returnari de capital, in urma unui program de rascumparare de actiuni, ci si pentru cine va alege in continuare sa urmareasca filme din confortul locuintei.
Astfel, Netflix are nu mai putin de 500 de titluri in postproductie sau in pragul lansarii si vrea ca, in 2021 - un foarte posibil alt an al pandemiei de coronavirus - sa "incarce" pe platforma cel putin un nou film original pe saptamana.
In ciuda concurentei venite din partea Apple Tv+, Discovery+, HBO Max, Peacock sau Paramount+, acestea mai au mult pana la acoperire globala si pana la a garnisi milioane de telecomenzi de televizoare si pana la a atinge succesul de audienta, cum ar fi cel reusit de Netflix cu "The Queen's Gambit", urmarit de 62 de milioane de persoane, in primele 28 de zile de la lansare.
In afara de asta, "Gambitul Reginei", serialul produs de Netflix, a avut un rol important in cresterea vanzarilor de jocuri de sah.
Vaccinurile Pfizer, Moderna, AstraZeneca ajung in tot mai multe brate pe intreg globul si tot mai multe companii farmaceutice bat la portile autoritatilor de reglementare pentru aprobarea produselor lor.
Pana atunci, Netflix si celelalte platforme au gasit vaccinurile sau chiar medicamentele contra plictiselii si inconvenientelor presupuse de limitarea drastica a libertatii de miscare.
Foto: pexels.com