Interviu manager.ro: Anamaria Dana Acristini Georgescu, Director Executiv Strategie, Electrica, despre noua strategie Electrica de dezvoltare a Grupului

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Interviu manager.ro: Anamaria Dana Acristini Georgescu, Director Executiv Strategie, Electrica, despre noua strategie Electrica de dezvoltare a Grupului
Interviu manager.ro: Anamaria Dana Acristini Georgescu, Director Executiv Strategie, Electrica, despre noua strategie Electrica de dezvoltare a Grupului
de Redactia Manager la 23 Apr. 2020
Urmareste-ne pe Google News
gaze naturaleenergie electricafurnizor energie electrica

Noile directii strategice ale Grupului Electrica au rolul de a consolida pozitia companiei pe piata de energie si de a accelera cresterea performantei, aducand beneficii clientilor prin diversificarea si imbunatatirea portofoliului de servicii oferite, dar si actionarilor prin rezultate stabile pe termen lung. Investitiile sunt o prioritate pentru Electrica, si sunt motorul dezvoltarii intregului grup.

     1.   Ce presupune noua strategie a grupului Electrica?

Electrica SA este o companie care se afla in continua crestere inca din momentul listarii duale la bursele din Bucuresti si din Londra. In tot acest timp, ne-am adaptat si am inceput un proces de transformare cu obiectivul de a aduce Grupul cn pozitia de a actiona rapid si eficient in contextul global actual. Pentru urmatoarea perioada ne dorim sa fim mai flexibili si mai eficienti la nivel de Grup, pentru a continua sa inspiram incredere investitorilor, dar si sa le oferim clientilor nostri servicii de cea mai buna calitate. In acest scop redefinim modelul organizational, cu focus pe imbunatatirea proceselor si cresterea performantei in aria de distributie, dar si in ceea ce priveste dezvoltarea profesionala a angajatilor care iau contact direct cu clientii.

Anul trecut am adoptat noua strategie la nivel de Grup pentru perioada urmatoare, cu orizontul 2023, care raspunde la noile paradigme ale pietei si tendintelor care sunt anticipate. Directiile strategice sunt menite sa intareasca pozitia Grupului pe piata de energie si sa accelereze cresterea performantei, aducand beneficii clientilor prin diversificarea si imbunatatirea portofoliului de servicii oferite, dar si actionarilor prin rezultate stabile pe termen lung.

Intreaga strategie este sustinuta prin continuarea investitiilor pentru imbunatatirea fiabilitatii infrastructurii, ceea ce ne va ajuta sa crestem performanta companiei si sa consolidam increderea investitorilor. Astfel, vom continua sa actionam cu responsabilitate fata de cei 3,7 milioane de utilizatori din portofoliu, fata de cei aproximativ 8.000 de angajati ai Grupului, precum si fata de cei peste 7.000 de actionari din prezent.

Totodata, ne aflam intr-o perioada de transformare generala a industriei de energie, avand in vedere si legislatia europeana legata de Pactul ecologic european (European Green Deal) cu tinta de a atinge neutralitatea din punct de vedere impact al emisiilor de carbon pana in 2050. Planul presupune schimbarea intregului lant de valoare, iar la nivelul industriei energetice, un prim impact ar fi transformarea pe termen mediu si lung a modelului de business – cu cat vorbim de dezvoltarea energiei regenerabile, cu atat e nevoie de o mai mare flexibilitate, de la producatori pana la distribuitori.

Noua strategie Electrica a fost gandita si tinand cont de aceasta nevoie de flexibilitate, de la felul in care vom face investitiile, dezvoltand infrastructura pentru a acomoda parcurile fotovoltaice sau eoliene, pana la intrarea in zona de productie regenerabila.

     2.   Ce schimbari aduce strategia de dezvoltare pentru companiile din grup?

Fiind un Grup atat de extins, noua strategie defineste atat viziunea si misiunea la nivel general, dar abordeaza si toate domeniile in care activam.

Astfel, am simtit nevoia sa ancoram Electrica in secolul 21 nu doar prin activitatea noastra, ci si printr-un nou set de valori care sa ne comunice cu adevarat identitatea. Procesul, prin care am trecut alaturi de o parte din colegii nostri, a avut ca rezultat o definire mai clara a misiunii noastre dar si a abordarii Electrica. Dorim ca serviciile noastre sa se plieze pe cerintele unui numar cat mai mare de clienti, sa gasim solutii pentru o varietate de situatii si conditii cu care acestia se pot confrunta, e o arie geografica cat mai extinsa.

Credem in siguranta, competenta, sustenabilitate si incredere si suntem pe deplin constienti de responsabilitatea pe care o avem atat in fata investitorilor, cat si fata de clienti.

La nivel practic, am demarat deja o serie de proiecte pe partea de distributie si servicii, iar rezultatele le putem vedea deja din teren, unde observam o imbunatatire a fiabilitatii infrastructurii. Mai avem in continuare de parcurs pasi catre nivelul de performanta pe care ni l-am propus, insa avem incredere ca vom reusi sa ne atingem obiectivele alaturi de colegii nostri.

     3.   Care sunt obiectivele de transformare in zona de distributie si furnizare?

Viziunea noastra presupune sa iesim din paradigma distributie/furnizare. Suntem un grup integrat, avem activitati atat de funrizare cat si de distributie, insa mai mult decat atat ne intereseaza sa punem la dispozitia clientilor toata expertiza noastra, indiferent de arie. Procesul prin care trecem in acest moment a inceput cu zona de distributie distributie, intrucat era necesar sa pregatim companiile operationale pentru perioada de reglementare in care suntem acum. Ne-am concentrat in primul rand pe imbunatatirea strategiei investitionale. Avem avantajul de a avea trei companii de distributie in Grup, ceea ce ne permite transfer de know-how si alinieri in implementarea celor mai bune practici, mai ales in ceea ce priveste procesele si procedurile.

Ne propunem, in principal eficientizarea retelelor prin automatizare, digitalizare si o calitate crescuta a serviciilor, iar rezultatele se vad deja. Astfel, anul trecut am reusit imbunatatirea cu 34% a indicatorilor care masoara durata intreruperilor neplanificate (SAIDI neplanificat) la nivelul Grupului Electrica, ceea ce a contribuit semnificativ la cresterea nivelului de satisfactie a clientilor.

Pe zona in care opereaza Electrica Furnizare, ne dorim sa devenim un furnizor integrat, modern si eficient, cu o gama larga de servicii energetice pentru energie electrica si gaze naturale. Avem un brand solid, cu prezenta constanta in top 10 branduri romanesti, care ne ajuta mult in constructia portofoliului de servicii integrate. Aici avem o echipa dinamica ale carei provocari sunt intelegerea nevoilor clientilor si dezvoltarea acelor servicii care ii ajuta pe acestia in afacerile sau viata lor. Astfel, pe langa clasicele energie electrica si gaz, am lansat Electrica 3in1, un produs destinat clientilor casnici ce include si servicii de asistenta tehnica si asigurare de bunuri, pe langa furnizarea de energie electrica. Am lucrat mult si la prezenta noastra digitala, imbunatatind solutiile informatice din sfera de servicii clienti.

Si pentru ca am spus ca ne dorim sa imbunatatim zona de servicii, as vrea sa detaliez si acest aspect. Recent am analizat acest segment al afacerii noastre si construind pe baza experientei existente in companiile pe care le avem, care executa lucrari de investitii atat pentru retele energetice cat si pentru alte tipuri de proiecte, am initiat un proces de integrare si eficientizare a activitatilor. In final, dorim sa avem o oferta competitiva pe zona de infrastructura energetica, dar si sa beneficiem pe aceasta expertiza in cadrul Grupului.

     4.   Care este nivelul investitiilor grupului si pe ce directii de transformare va concentrati pe termen mediu?

In ultimii ani, am realizat cu succes investitii de peste 2,5 miliarde de lei, dintre care 900 milioane de lei doar in 2018. Am reusit astfel sa imbunatatim performanta companiilor din grup, sa consolidam increderea investitorilor si sa oferim in acelasi timp servicii mai bune clientilor finali. Un rol important in obtinerea acestor rezultate l-au jucat colegii din distributie, carora le suntem recunoscatori pentru implicarea de care au dat dovada.

Investitiile continua sa fie o prioritate pentru Electrica, fiind motorul dezvoltarii intregului grup. De asemenea, urmarim o cat mai buna alocare a investitiilor efectuate, pentru o eficienta operationala cat mai mare. In acest sens, automatizarea este un factor cheie de imbunatatire si un rol tot mai important pentru noi il au instrumentele IT, fie ca este vorba de managementul avansat al activelor (Advanced Asset Management), managementul echipelor operationale (Workforce Management) sau managementul intreruperilor (Outage Management). Ne uitam la toate aceste lucruri pentru a putea aborda in mod prioritar zonele de retea cu probleme, cat si pentru eficientizarea operatiunilor din teren.

Si, nu in ultimul rand, vom continua si vom accelera investitiile in implementarea contorizarii inteligente. In perioada curenta de reglementare (pana in 2023) se estimeaza implementarea contorizarii inteligente la peste jumatate de milion de consumatori, ajungand ca, pana la sfarsitul anului 2028 sa fie integrati in sistemele inteligente peste 1,3 milioane de consumatori.

     5.   Ce solutii digitale ati integrat in activitate si la ce rezultate va asteptati?

In domeniul in care activam, evolutia tehnologiei a schimbat foarte mult modul in care lucram si a eficientizat o mare parte din procesele din zonele de distributie si servicii. In continuare este nevoie de analiza a noilor solutii tehnologice, implementare treptata si masurare a eficientei reale pe care o aduc in activitatea noastra.

La Electrica, vedem digitalizarea ca pe o oportunitate reala de eficientizare a proceselor dar si a performantei retelei prin automatizarea retelelor, imbunatatirea sistemului IT, reducerea consumului si cresterea sustenabilitatii la nivel de grup si implementarea unui sistem de contorizare inteligent. Strategia noastra este construita pe un set de tendinte si ipoteze, iar accelerarea digitalizarii este unul dintre obiectivele noastre. Acest aspect este cu atat mai important cu cat in perioada aceasta este necesar sa sustinem masurile de distantare sociala, nevoia de interventie de la distanta si back-up, aspecte foarte relevante pentru afacerea noastra. Astfel, vom continua eforturile deja incepute de a sustine investitiile in instrumente IT si automatizari, atat pentru eficientizarea proceselor cat pentru cresterea performantei retelelor noastre de distributie.

O alta zona de interes ar fi cea de analize de tip Big Data si Inteligenta artificiala cu multiple aplicatii in sectorul nostru. Spre exemplu, pe termen mediu, mentenanta preventiva si detectarea de defecte pe baza analizei de date culese din infrastructura de smart metering vor deveni critice pentru segmentul de distributie. Prognozele de consum se vor imbunatati si vor permite inclusiv optimizarea productiei de energie.

     6.   Cum influenteaza situatia mondiala actuala activitatile Grupului?

Contextul creat de pandemia de coronavirus s-a tradus in primul rand intr-o preocupare deosebita pentru siguranta angajatilor. Suntem o companie cu un numar semnificativ de angajati, cu activitati intr-un domeniu cheie, ce tin de functionarea in siguranta a sistemului de distributie a energiei electrice, activitati operationale, de teren, cat si de birou. Inca de la inceputul perioadei de criza am actualizat planul de rezilienta existent la nivelul Grupului, si, in functie de evolutia situatiei si de masurile luate de autoritati, am actionat cu rapiditate pentru ca toti colegii nostri sa isi poata desfasura in continuare activitatea si sa se simta in siguranta.

De asemenea, cum mentionam deja, in astfel de situatii, ajuta foarte mult automatizarea si digitalizarea prin cresterea gradului de adaptare si de raspuns rapid la provocarile momentului, iar datorita strategiei noastre in acest sens si a eforturilor de pana acum, am putut pune la dispozitia clientilor canale moderne de contact si de plata, usurandu-le viata in aceste momente deja dificile.

Pe scurt, consider ca, intr-un context absolut extraordinar, ne-am dovedit pregatiti si ne facem treaba bine acolo unde depinde de noi, fara sa afectam calitatea serviciilor, asigurand continuitatea alimentarii cu energie electrica, avand ca prioritate siguranta si confortul clientilor nostri - si tin pe aceasta cale sa multumesc tuturor eroilor nevazuti, printre care se numara si colegii nostri din prima linie. Alte elemente insa tin de conditiile pietei, de impactul resimtit de mediul economic si de masurile luate de autoritati. Noi urmarim cu mare atentie tot ce se intampla atat la nivel national, cat si international si ne pregatim pentru mai multe scenarii, astfel incat sa putem lua cele mai bune decizii in continuare atat pentru client, cat si pentru afacere.

 


Ultimele NOUTATI

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii

today29 Mar. 2024
Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice

today29 Mar. 2024
Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)
Business

Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)

today29 Mar. 2024
3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii

today29 Mar. 2024
Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice

today29 Mar. 2024
Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)
Business

Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)

today29 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x