Cum va putea Facebook sa bata ultimul cui pentru Google
facebookgooglereclamaoamenimotor de cautare
Exista voci care spun ca Facebook va putea sa scoata Google de pe piata. La o prima vedere, afirmatia poate parea absurda, caci Google este, nu-i asa, un titan. Isi datoreaza actuala suprematie algortmilor de cautare care le ofera utilizatorilor anonimi cele mai precise rezultate.
Daca Facebook, care cunoaste deja capriciile a 600 de milioane de oameni, intra pe piata cautarilor, rezultatele ar putea fi targetate spre individ. Asemeni reclamelor "croite" dupa gustul publicului tinta, si cautarea ar putea fi customizata.
Datele pe care le are Facebook ii permite companiei sa faca mai mult decat simpla ghicire a ceea ce-l intereseaza pe client, alegand exact, conform optiunilor si intereselor bifate de detinatorii de conturi. Iar aceasta este o diferenta majora care ar putea sa-i ofere un mare avantaja atunci cand va face mutarea pe piata cautarilor de informatii.
Daca afacerea Google s-a construit pe alegerea paginilor web care, cel mai probabil, vor satisface o cautare individuala, ganditi-va la urmatorul lucru: Facebook stie deja, in cele mai multe cazuri, care pagina este de interes si cui anume. Specificitate si linie directa.
Mai mult, Facebook stie, citind comportamentul individual si colectiv, ce ne place, fara a ne exprima vreo intentie.
Desigur, Google are multe alte produse, in afara de motorul de cautare. Dar ingroparea caramizii fondatoare ar putea fi o lovitura serioasa.