Gamification: Cum isi petrece mai mult timp la birou angajatul unei multinationale
gamificationjoc la jobjocuri in reteaaplicatii itgrupuri de lupta
Un nou trend isi face aparitia in lumea corporatista si poarta numele de "gamification". Trendul se refera la motivarea angajatilor de a munci mai mult si de a fi mai productivi prin implicarea in "jocuri la serviciu".
Un raport al firmei de consultanta Deloitte arata ca din ce in ce mai multe companii mari si multinationale au introdus anumite aplicatii care fac ca sarcinile de serviciu sa para jocuri pe calculator.
"Este o tendinta care se va accentua pana in anul 2015 si va include 25% dintre noile procese de afaceri. Deja in 2014, estimam ca 70% dintre cele mai mari 2000 de firme globale vor avea implementat cel putin o astfel de aplicatie-joc", scrie in raportul Deloitte.
Astfel, angajatii isi vor duce la bun sfarsit sarcinile pe care le au folosind aplicatii IT care au interfata dupa modelul jocurilor in retea.
Angajatii vor lua parte la misiuni, intra in grupuri de lupta, castiga vieti sau puncte si trec la nivelul urmator. La sfarsit, primesc insigne, obiecte sau bani.
"Prin gamification se ia esenta jocului (distractie, provocari, design spectaculos) si se aplica la obiectivele din lumea reala de afaceri", potrivit raportului.