CEO-ul Lenovo, Yang Yuanqing, a declarat pentru Wall Street Journal ca smartphone-urile reprezinta o noua oportunitate de crestere a companiei - mai ales datorita incetinirii ritmului de crestere a vanzarilor de PC-uri, din cauza ascensiunii pietei tabletelor si a altor dispozitive mobile.
Chiar daca vanzarile de PC-uri sunt mai mici la nivel global, Lenovo este un jucator puternic pe piata IT&C, inregistrand un profit recent in zona vanzarilor de componente pentru calculatoare.
"Smartphone-urile reprezinta o noua oportunitate", a adaugat Yang, sustinand totodata ca Lenovo vede piata ca o sursa de crestere pe termen lung. "Ca si companie publica, trebuie sa te gandesti in mod constant la crestere".
Strategia Lenovo in privinta pietei smartphone-urilor este interesanta. In 2007, compania a vandut divizia de telefoane mobile pentru 100 milioane dolari; in 2009, Lenovo a cumparat inapoi aceasta divizie, pentru suma de 200 milioane dolari.
Lenovo estimeaza ca in acest an, China va deveni cea mai mare piata locala pentru smartphone-uri. Compania citeaza datele furnizate de Gartner, in luna noiembrie 2012.
Cota de piata a Lenovo a crescut de la 1,7% in T3 2011 la 14,8% in T3 2012. Lenovo a devenit al doilea brand producator de smartphone-uri, dupa Samsung (16,7%), situandu-se in fata Apple (6,9%). Recent, s-a vehiculat faptul ca Lenovo ar putea cumpara fie BlackBerry, fie divizia de telefoane mobile a NEC.