Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Sfarsitul unei ere: Adio, Yahoo Messenger


Sfarsitul unei ere: Adio, Yahoo Messenger
de la 14 Iun. 2018
Sfarsitul unei ere: Adio, Yahoo Messenger
Tags: yahoo messengeryahoomesagerie instantfacebookinstagram

Yahoo Messenger, unul dintre cele mai populare servicii de mesagerie instanta din lume, si-a anuntat retragerea de pe piata incepand cu luna iulie a acestui an.


Istoria Yahoo messenger 9 martie 1998 - 17 iulie 2018

Aparut la data de 9 martie 1998, sub numele de Yahoo Pager, serviciul de mesagerie instant avea sa creasca alaturi de o generatie. O generatie de tineri care a avut oportunitatea sa cunoasca beneficiile mesageriei electronice, la inceputul unei ere care avea sa schimbe lumea, cu viteza luminii.

Yahoo Messenger a fost lansat si dezvoltat de compania americana "Yahoo", iar serviciul a fost intotdeauna gratuit.  utilizatorii putand folosi un singur Yahoo! ID pentru toate serviciile companiei.

Pe langa faptul ca utilizatorii puteau purta conversatii in timp real, acest program oferea si un mediu interactiv placut, utilizatorii putand alege dintr-o multitudine de interfete grafice, avatare, jocuri ori mesaje de disponibilitate configurabile.

De-a lungul timpului, Yahoo messenger a oferit o gama extinsa de funcitonalitati, si a fost de multe ori updatat la noi tehnologii. De exemplu, varianta PC a serviciului de mesagerie instant oferea acces la camere de chat, transferuri de fisiere, posibilitatea de a juca jocuri video online si multe altele.

Aceasta a fost inchisa insa in 2016, dupa care serviciul a migrat in spatiul mobil, cu o versiune noua. Totusi, popularitatea Yahoo messenger nu a crescut, astfel ca se impun decizii radicale privin serviciul de mesagerie.

Yahoo Messenger a concurat cu alte aplicatii similare precum ICQ, AIM a AOL sau Microsoft Messenger si a avut, in cei 20 de ani de glorie online, sute de milioane de utilizatori.

In prezent, Yahoo Messenger este pe locul 160 in topul aplicatiilor populare iOS si pe locul 117 in topul aplicatiilor Android.

Citeste si: Criza fortei de munca din Romania

Statusul Yahoo messenger - O legenda ... 

Oricine a avut macar o data un id de Yahoo messenger, stie de este un "status". Probabil cel mai edificator aspect al pionierului mesageriei instant, statusul a intrat pentru totdeauna in vocabularul nostru, si adesea il folosim si atunci cand vorbim de retele sociale.

"Statusul este locul in care fiecare utilizator pune un text pentru a descrie ceea ce face, cum se simte, unde este, pentru a-si promova un site propriu, pe scurt pentru a lasa un mesaj. Lungimea maxima a statusului este de 255 de caractere. In mod normal el apare negru, dar cand un link este introdus in interiorul sau, el devine albastru subliniat.
 
Tot status se numeste si starea unui utilizator care este logat pe Yahoo! Messenger. Status-ul poate fi online, offline sau invizibil. Exista si cateva status-uri prestabilite care contin poze adiacente si care reflecta atat textual cat si prin imagini starea utilizatorului logat.
 
Pe la sfarsitul anului 2007 si inceputul anului 2008, au inceput sa apara primele detectoare de invizibilitate pentru utilizatorii care folosesc diferite versiuni de clienti Yahoo! Messenger sau sisteme Web Messenger. Aceste site-uri de detectare profitau de o vulnerabilitate a protocolului de comunicare Yahoo!. In prima versiune se verifica pur si simplu un pachet din protocol care era legat de avatar.

Robotii de detectare ai acestor site-uri trimiteau pachete direct spre clientul victimei si interoga daca avea avatar, iar acesta raspundea daca era online sau invizibil, apoi robotii interpretau acest rezultat si il afisau. Cel mai mare si mai cunoscut astfel de site din Romania este IMvisible care in 2010 a atins 208.000 vizitatori unici pe zi.

Acesta s-a impus prin simplitate, gust si coerenta statusurilor afisate", arata Wikipedia intr-o desriere detaliata a functionalitatilor serviciilor Yahoo messenger.

Utilizatorii se mai pot bucura de statusuri pana pe 17 iulie, apoi, cel mai probabil se vor multumi cu "starea" specifica Facebook-ului, de exemplu.

Citeste si: Atentie la credite! BNR pregateste limitarea gradului de indatorare

Yahoo messenger se inchide dupa 20 de ani de activitate

Cu toate eforturile facute de companie pentru a mentine interesul activ al utilizatorilor pentru Yahoo messenger, acesta a pierdut teren in fata dezvoltarii retelelor sociale. Instagram, Snapchat, Twitter si Facebook au captivat sute de milioane de utilizatori din intreaga lume, majoritatea fosti adepti ai Yahoo messenger.

Utilizatorii au migrat rapid catre elementul nou si, fascinati de facilitatile fara precedent oferite de retelele de socializare, au uitat treptat de Yahoo messenger. In prezent, Facebook are aproximativ 2 miliarde de utilizatori, in timp ce Twitter a raportat 328 de milioane de utilizatori activi lunar, iar Snapchat a avut 166 de milioane de utilizatori zilnici anul trecut.

In aceste conditii, nimeni nu mai pare interesat de "batranii" mesageriei, astfel ca Yahoo messenger isi va inchide definitiv aplicatia, dupa 20 de ani de functionare, pe data de 17 iulie 2018.

Yahoo sustine ca decizia de a inchide definitiv serviciul le va permite sa se concentreze pe proiectarea unor noi instrumente de comunicare, ce sunt „mai potrivite pentru nevoile consumatorilor”.

„Stim ca avem multi fani loiali care au utilizat Yahoo Messenger inca de la inceput, fiind pentru multi prima aplicatie de chat. In contextul in care peisajul comunicarii se schimba constant, ne concentram pe construirea si introducerea unor noi instrumente, mai potrivite pentru nevoile consumatorilor”, transmite compania.

Ce se intampla cu vechile conturi de Yahoo messenger

Utilizatorii Yahoo messenger au la dispozitie cateva saptamani sa se deconecteze de la serviciu, timp in care isi pot salva convorbirile, sau continutul media pe care l-au transferat de-a lungul timpului. La data de 17 iulie 2018, serverele Yahoo messenger vor fi oprite pentru totdeauna. Din acel moment, aplicatia nu va mai accepta detaliile de login.

Un detaliu important este faptul ca utilizatorii mai au la dispozitie inca sase lui, dupa data de 17 iulie, in care isi pot descarca istoricul convorbirilor de pe platforma.

De asemenea, este important de stiut si faptul ca actualii utilizatori activi ai Yahoo Messenger vor fi directionati dupa inchiderea sa catre aplicatia Squirrel, insa Yahoo Mail si alte servicii ale companiei vor fi in continuare active.

 

Despre Squirell

De asemenea, este important de stiut si faptul ca actualii utilizatori activi ai Yahoo Messenger vor fi directionati dupa inchiderea sa catre aplicatia Squirrel.

 Squirrel este un nou serviciu de mesagerie de grup de la Yahoo! (acum sub brandul Oath), care incearca sa intre pe o piata deja ocupata de alternative precum Slack sau Discord. 

Reprezentantii Yahoo au declarat faptul ca inca nu exista un inlocuitor clar pentru Yahoo messenger, insa exista aceasta intentie, care se afla in prezent in stadiul de testare. 

"In prezent nu exista un produs disponibil care sa inlocuiasca Yahoo Messenger. Experimentam constant noi servicii si aplicatii, una dintre acestea fiind o aplicatie de mesagerie de grup pe baza de invitatie numita Yahoo Squirrel (in prezent in versiune beta)", se arata intr-un comunicat al celor de la Yahoo.

Utilizatorii care vor sa pastreze istoricul conversatiilor din Yahoo messenger  trebuie sa urmeze acesti pasi:

1. Se logheaza cu contul de Yahoo e-mail pe downloader request site

2. Aleg o metoda de verificare si introduc codul primit pentru autentificare

3. Dau click pe download si scriu adresa de e-mail unde vor sa primeasca fisierul cu istoricul conversatiilor

4. Yahoo va trimite fisierul a adresa de e-mail mentionata. 

Maretia cunoaste si decaderea, se pare ca sunt intr-o relatie de interdependenta, care chiar si dupa 20 de ani, isi indeplineste menirea. Adio, Yahoo messenger!

Citeste si: Guvernul respecta doar 13% dintre promisiunile facute. Restul e ghinion
 

 

 


Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri





Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016