“In prezent, numarul de conexiuni la Internet este de peste 5 ori mai mare decat cel al routerelor wireless instalate. In acelasi timp, doar anul trecut numarul de conexiuni a crescut cu 8%, potrivit ANCOM, in conditiile in care rata de penetrare la nivel de gospodarii este de sub 50%. Anticipam astfel o crestere de doua cifre a livrarilor noastre de echipamente de wireless routing pentru urmatorii 3 ani, avand in vedere atat evolutia numarului de noi conexiuni la Internet, cat si faptul ca multi utilizatori actuali de Internet vor migra catre echipamente wireless. Totodata, 40% din routerele wireless instalate in prezent folosesc tehnologia G ceea ce determina necesitatea inlocuirii lor cu tehnologii mai noi: N sau AC, care sa raspunda cerintelor actuale de viteza si calitate a semnalului. Nu in ultimul rand, cresterea vanzarilor de tablete, smartphone-uri, dar si extinderea portofoliului de electronice si electrocasnice cu Wi-Fi vor influenta direct cresterea vanzarilor de routere wireless”, a declarat Bogdan Mihalcea, director de vanzari TP-LINK Romania.
Cele mai bine vandute modele de routere au fost cele din gama N150, dar si N300, insa tendinta este de migrare catre modele care asigura viteze de transfer de peste 300 Mbps.
Pe piata de echipamente de wireless routing pentru consumer, livrarile au totalizat 320.000 de unitati in primul semestru al anului, in crestere cu peste 15% fata de perioada similara a anului trecut. Pentru intreg anul 2013, TP-LINK anticipeaza un volum total de 650.000 de routere wireless livrate, peste estimarea initiala de 600.000 de unitati.
TP-LINK isi propune pentru a doua jumatate a anului mentinerea cotei de peste 60% pe piata de echipamente de wireless routing, odata cu diversificarea portofoliului de echipamente, cat si ca urmare a lansarii serviciului de suport pentru partenerii de distributie.
In prezent, serviciul este in faza testare, urmand sa devina disponibil din trimestrul patru al anului, pentru inceput in Romania, iar apoi si in Bulgaria, Serbia, Macedonia, Albania, Bosnia si Muntenegru.
“In Romania, procentul produselor returnate este de sub 1%, principala cauza fiind dificultatile intampinate de utilizator la instalare. Prin acest serviciu de suport ne propunem sa reducem acest procent, oferind training ressellerilor TP-LINK astfel incat sa ofere suport clientilor lor la vanzare”, a mai declarat Bogdan Mihalcea.
Compania TP-LINK este prezenta pe piata romaneasca din 2007, prin trei distribuitori oficiali: Despec, Network One Distribution si Royal Computers. Din martie 2013, TP-LINK are reprezentare directa printr-un birou deschis la Bucuresti, dar si un depozit regional care deserveste Romania si alte sase piete din regiune.