Noii manageri fac deseori greseli, care le submineaza autoritatea si afecteaza moralul si productivitatea companiilor angajatoare. Urmatoarele cinci greseli reprezinta adevarate "naravuri" ale managerilor-incepatori, dar pot fi evitate, in masura in care se doreste acest lucru.
1. Sufera de sindromul emotional
Multi manageri noi sunt depasiti de greutatea propriilor responsabilitati si devin foarte stresati. Astfel, ei interactioneaza intr-o maniera total nepotrivita cu colegii de munca. Chiar daca nu reprezinta o prioritate, la prima vedere, tonul si natura comunicarii interpersonale au o importanta uriasa asupra relatiei cu cei din jur.
2. Ofera responsabilitati, dar nu si contextul lor
Managerii impart responsabilitati in randul colegilor, dar nu le prezinta acestora planul pe termen lung sau implicatiile actiunilor lor. Acordarea unui timp pentru explicarea importantei si relevantei unor activitati poate ajuta la conturarea unui obiectiv comun. Angajatii se vor simti motivati, parte integranta a echipei tale.
3. "Fac pe sefii"
In momentul in care devii sef, vei supraveghea evolutia celorlalti colegi. Totusi, multi manageri confunda aceasta misiune cu cea de a da ordine, ca la armata. Exista o diferenta intre sef si lider. Un sef le spune oamenilor ce sa faca. Un lider ii inspira, ii motiveaza, le induce o incredere si construieste temelia loialitatii. Managerii trebuie sa devina lideri exceptionali, nu sefi exceptionali. Concentrandu-se asupra leadership-ului, angajatii vor invata de la tine si vor dori sa contribuie la succesul companiei, al clientilor si bineinteles, al lor.
4. Adopta rolul micromanagerului
Managementul reprezinta un cartof fierbinte, pe care o sa-l pasezi dintr-o mana in alta, pana se raceste. Managerii nu se simt bine in pielea lor, mai ales la inceput. Le este greu sa ii responsabilizeze pe ceilalti. Managerii eficienti isi asuma riscuri si isi provoaca subalternii la noi si noi misiuni. Angajatii vor aprecia increderea si responsabilitatea si vor munci mai mult, pentru a da valoare echipei. Evita cu orice pret micromanagementul.
5. Invidia, o boala morala necrutatoare
Cei mai buni lideri nu se simt amenintati de succesul altora. Recompenseaza-i pe colegii tai performanti, ofera-le prime, cadouri, avansari. Lauda-i de fata cu ceilalti, astfel incat si ceilalti sa isi doreasca sa fie laudati. Rabdarea reprezinta o virtute a liderilor. Poti sa cresti adevarate talente. Managerii inzestrati cu constiinta, modestie si vointa de a colabora construiesc echipe indestructibile, motivate si productive.