Vrei sa faci angajari? Tine cont de sase pasi esentiali
angajaricompaniiresurse umanecosturisalariiprofit
Momentul in care faci angajari este esential pentru bunul mers al companiei tale. Daca ai prea multi oameni, o sa te confrunti cu o gramada de costuri inutile; daca ai prea putini, servicii precum cel acordat clientilor ar putea avea de suferit. Vrei sa gasesti acel numar magic, definitia suficientei, o "mana" de angajati competenti. Pentru orice angajator, procesul de selectie reprezinta o provocare. Maxima.
Tine seama insa de sase aspecte de baza.
1. Care sunt scopurile tale? Investitorii vor un profit pe termen scurt sau pe termen lung? Clientii tai vor servicii eficiente si sa aiba la dispozitie un colectiv capabil. Trebuie sa traversezi funia intinsa intre extreme. Si nu-i usor.
2. Cum te situezi pe piata? Daca esti lider in privinta preturilor, misiunea ta este aceea de a reduce costurile cu orice pret. Gandeste ca Walmart. Daca esti focusat pe servicii acordate clientilor, trebuie sa angajezi oameni capabili si instruiti.
3. Cat de dispusi sunt angajatii tai sa lucreze? Nu e o intrebare simpla. Unii angajati vor sa aiba parte de ore suplimentare, bineinteles, platite, ca o metoda de castig pe termen scurt. Te-ai putea folosi de aceasta modalitate de asigurare a stocului de produse, in functie de cerere. Dar pana la urma, oamenii renunta. Oamenii lucreaza mai bine, cand lucreaza mai putin. Cand lucreaza non-stop, fara pauze, nu au timp sa se instruiasca, astfel incat nu vor performa niciodata in jobul respectiv.
4. Ce salarii oferi? Plata ta trebuie sa fie variabila, sa platesti in functie de performanta - cu alte cuvinte, cand vand, cand indeplinesc serviciile cu succes etc. Costurile cu salariile trebuie sa fie bine ponderate!
5. Esti dispus sa imparti profiturile? Daca divizarea profitului este parte integranta in oferta de bonusuri pentru angajati, vor lucra mai cu spor. Ei inteleg ca, cu cat vei angaja mai multi oameni, cu atat partea lor de profit va fi mai mica. Astfel, vor lucra mai mult (mai inteligent) pentru a-si dovedi utilitatea.
6. Cat timp dureaza instruirea oamenilor? Daca angajatii tai nu devin eficienti si nu sunt receptivi la training, investeste mai multe resurse in instruire, pe termen scurt. Cu cat detii o afacere mai complexa, cu atat mai mult vei fi nevoit sa anticipezi cererea, sa fii mereu cu un pas inaintea dorintei clientilor tai.
Sa le oferi ceea ce-si doresc inainte sa ceara sau sa astepte acel "ceva" (fie el serviciu sau produs). Pe de alta parte, daca trainingul reuseste, trebuie ca intotdeauna sa ai la dispozitie o echipa "incalzita" (da, ca fotbalistii care alearga pe marginea terenului), gata sa realizeze noi vanzari.