Asa arata zona rezidentiala perfecta. Exemplul german

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Asa arata zona rezidentiala perfecta. Exemplul german Asa arata zona rezidentiala perfecta. Exemplul german
de Mihai Balescu la 17 Mai. 2019 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
germaniaapartamentelocuinteimobiliareikeadesign interior

Aer curat, liniste, verdeata, spatiu berechet… Pare o utopie, dar un astfel de oras chiar exista (in Germania) si multi spera ca asa vor arata toate orasele viitorului.

In suburbia Vauban a orasului german Freiburg nu exista autoturisme. Locuitorii au alungat de aici tot ce avea patru roti si un motor si au transformat zona intr-un paradis ecologist: aici nu se mai aude huruit de masini, ci doar ciripit de pasarele, strazile sunt de fapt alei pietonale cochete, iar fostele locuri de parcare din fata caselor au devenit pajisti cu flori sau spatii de joaca pentru copii.

Casele sunt elegante, cu balcoane mari si gradini cochete, oamenii zambesc si par lipsiti de griji, iar asfaltul strazilor e plin de desene facute cu creta de copii, totul intr-o atmosfera idilica ce pare desprinsa dintr-o reclama la IKEA.

Si tot secretul consta in faptul ca aici, practic, nu circula masini. Oamenii se deplaseaza cu bicicleta sau cu tramvaiul care ii duce pana in centrul Freiburg-ului, iar daca au totusi nevoie de o masina - ca sa mute ceva sau ca sa plece in vacanta - inchiriaza una de la centrul de inchirieri auto de la marginea cartierului.


Strazile sunt pur si simplu goale, singurele vehicule motorizate prezente in zona fiind camioanele care fac aprovizionarea cu marfurile de baza. Dar, ca o paranteza, trebuie spus ca eliminarea masinilor a fost inlesnita de faptul ca aici a fost inainte o baza militara nazista. Infrastructura a fost gandita deci de la bun inceput sub forma unei retele de alei inguste, pietonale, care sa faca legatura intre baraci, asa ca revenirea la aceasta destinatie initiala pietonala s-a facut destul de usor.

Lipsa masinilor in Vauban este insa doar o particica dintr-un proiect mai amplu de “viata verde”, un adevarat experiment ecologist care ne da o idee despre cum ar putea arata viitorul. Astfel, totul este gandit pentru o poluare minima, incepand cu casele, care au ferestre termoizolante, cu trei geamuri si un sistem de ventilatie ce garanteaza ca interiorul este intotdeauna alimentat cu aer proaspat.

Apoi, nu exista evacuari pentru toalete si dusuri - deseurile sunt transformate in ingrasamant in WC-uri biologice, iar apa de la dus si chiuvete este filtrata si folosita pentru gradina.

Cel mai important aspect este legat insa de alimentarea cu energie. Aceasta provine de la panouri solare si de la generatoare cu inalt randament ce ard aschii de lemn, rezultand chiar un surplus de energie electrica pe care gospodariile il vand companiilor de electricitate. Ca urmare, incalzirea unei case intregi costa doar 114  euro pe an, o suma pe care cei mai multi germani din alte orase o platesc pentru o singura luna.

Va prinde acest experiment si in alte zone ale Germaniei, Europei sau chiar ale lumii? E greu de spus. Suburbiile, de la Chicago pana in Shanghai, s-au construit din start pe spatii largi, aerisite, unde accesul depinde in proportie de 100% de autoturismul personal, iar asta a creat deja o obisnuinta si un anumit mod de gandire.

Americanii, de exemplu, sunt de-a dreptul contrariati de ideea de a nu mai avea masini sau macar de a avea mai putine, fara sa le pese prea mult ca aceste masini personale sunt responsabile pentru jumatate din emisiile de gaze cu efect de sera din Statele Unite.

Totusi, Agentia Americana pentru Protectia Mediului promoveaza “comunitatile cu masini putine”, iar primele rezultate incep sa apara, desi timid. In Hayward, California, autoritatile dezvolta deja o comunitate similara cu Vauban, numita Quarry Village, de unde se va putea ajunge fara masina la sistemul de transport rapid din Bay Area si la campusul Universitatii de Stat California, din Hayward. E un proiect special, pentru care a trebuit sa se faca o exceptie de la planurile actuale de urbanism care prevad ca fiecare locuinta sa aiba doua locuri de parcare.

Dar chiar si asa, cu toata bunavointa autoritatilor, este clar ca acest proiect este doar un experiment. Nimeni nu are nici cea mai mica idee daca el va avea succes si daca cineva se va muta in Quarry Village, pentru ca, asa cum am mentionat, este foarte greu sa-i convingi pe americani sa renunte la masinile lor.  

Citeste si: Proiect pentru Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate


Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Femeia care nu mai asteapta - Lectia despre cum sa nu te mai pierzi pe tine in numele iubirii
Life Style

Femeia care nu mai asteapta - Lectia despre cum sa nu te mai pierzi pe tine in numele iubirii

today02 Iun. 2025
Importanta preciziei in cantarire: ce impact are asupra afacerii tale
Business

Importanta preciziei in cantarire: ce impact are asupra afacerii tale

today02 Iun. 2025
Cum iti stabilesti obiectivele financiare inainte de a investi
Business

Cum iti stabilesti obiectivele financiare inainte de a investi

today02 Iun. 2025
Ultima ora. Taxa de care scapa - incepand de astazi - milioane de romani
Financiar-Bancar

Ultima ora. Taxa de care scapa - incepand de astazi - milioane de romani

today02 Iun. 2025
Inspectorii Antifrauda continua verificarile la firme: s-a descoperit o noua frauda de 1,4 milioane lei la trei societati
Economie

Inspectorii Antifrauda continua verificarile la firme: s-a descoperit o noua frauda de 1,4 milioane lei la trei societati

today02 Iun. 2025
Gigantul retailer METRO incepe sa intre la apa. Premiera negativa pentru ultimul deceniu - a intrat pe pierdere in Romania
Companii

Gigantul retailer METRO incepe sa intre la apa. Premiera negativa pentru ultimul deceniu - a intrat pe pierdere in Romania

today02 Iun. 2025
Scadere abrupta pentru rezervele valutare ale BNR, dar aurul ramene stabil  - cum s-a ajuns la 55,661 miliarde de euro
Economie

Scadere abrupta pentru rezervele valutare ale BNR, dar aurul ramene stabil - cum s-a ajuns la 55,661 miliarde de euro

today02 Iun. 2025
6.600 lei trebuie sa fie salariul tau, sa poti lua un credit ipotecar de 83.000 de euro, cu o rata lunara de 2.654 lei
Financiar-Bancar

6.600 lei trebuie sa fie salariul tau, sa poti lua un credit ipotecar de 83.000 de euro, cu o rata lunara de 2.654 lei

today01 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x