5 elemente care pot duce la concedierea angajatilor
concedierea angajatilorcum concediezi un angajatmotive de concediere
Sa angajezi pe cineva este destul de simplu, tinand cont de faptul ca in procesul de recrutare intalnesti cel putin o persoana minunata, care vine cu o idee inovatoare pentru compania ta. In schimb, sa concediezi pe cineva este destul de dificil si sunt multe lucruri pe care trebuie sa le iei in considerare inainte de asta, precum legile, orientarea politica si normele interne ale companiei.
Fiecare manager care este nevoit sa concedieze un angajat trebuie sa ofere exemple concrete in care muncitorul nu a indeplinit una dintre aceste cinci calitati:
1. Performanta
Marile companii ale lumii sunt formate din echipe care pot atinge performanta maxima, care trebuie sa aduca rezultate la nivel de clasa mondiala. Angajatii care nu pot face asta ar trebui sa obtina rapid un "pasaport" de plecare din companie.
2. Motivatia
Oricine primeste sansa de a participa la un interviu pentru a se angaja la compania la care doreste este extrem de entuziasmat, gandindu-se mai ales la oportunitatile viitoare. Aceasta motivatia nu trebuie aratata doar in procesul de recrutare, ea trebuie sa se mentina si chiar sa se dezvolte odata cu trecerea timpului in care este angajat al respectivei companii. Nu toti managerii realizeaza intotdeauna cat de motivati sunt angajatii lor, insa apreciaza pasiunea cu care ei lucreaza si dorinta de a incerca sa fie mai buni.
3. Maturizarea
Schimbarea este inevitabila, in special in cadrul companiilor in care lucrurile se desfasoara rapid. De aceea, angajatii trebuie sa fie receptivi la lucruri noi si dornici sa imbunatateasca strategia companiei.
4. Onestitatea, claritatea
Aceasta calitate se refera la cerintele legale si etice de onestitate. Claritatea se refera la lipsa agendei politice, a duplicitatii si a vorbitului pe la spatele altora. Oamenii sunt ceea ce ii reprezinta.
5. Familia
In orice companie exista tensiune, fiind multi bani pusi in joc si o multime de clienti pe care trebuie sa ii multumesti. De aceea, angajatii trebuie sa se poarte intre ei ca si cum ar fi intr-o mare familie. La fel trebuie sa actioneze si cu clientii, desi presiunea este mai mare. Companiile importante nu vor tolera rasismul, sexismul sau alte tipuri de discriminari inumane si nefondate.