5 reguli noi care te vor ajuta in cariera
regulicarieracompanieavansarejob
Noua economie mondiala a schimbat total felul locul de munca si cum ne administram carierele. Nu mai exista de mult timp un drum liniar al carierei, asa cum nici un MBA nu iti mai garanteaza o promovare.
Regulile legate de locul de munca s-au schimbat. Angajatii care reusesc sunt cei care au o minte deschisa, sunt cei care invata tot timpul si sunt dispusi sa treaca dincolo de responsabilitatile pe care le au. Pentru a avea succes exista cateva reguli care sa va ajute, titreaza Business Week.
Regula 1. Serviciul tau este temporar. Locul in care incepi, nu este locul din care vei iesi la pensie. Slujba, compania si profesia se pot schimba complet de-a lungul carierei tale. Biroul de Statistica a Muncii arata ca un tanar va schimba, in medie, 9 locuri de munca de la 18 pana la 32 de ani. Jobul la care esti acum, este doar unul preliminar in cariera ta.
Regula 2. Nu lasa fisa postului sa te ingradeasca. Daca te concentrezi doar pe ce iti este scris in fisa postului atunci nu vei avansa niciodata si, mai mult de atat, vei deveni usor de concediat. Companiile cauta lideri, in mod constant. Liderii sunt acele persoane care preiau initiativa si sunt dispusi sa mearga mai departe decat ceilalti. Dupa ce ai demonstrat ca poti sa-ti faci foarte bine treaba pentru care ai fost angajat, cauta noi proiecte pentru managerul tau si chiar si pentru alte departamente din companie. In felul acesta vei ajunge ca ai noi deprinderi care te vor ajuta in viitorul job.
Regula 3. Contactele tale sunt mai importante decat ceea ce stii. Economia a evoluat de la una informationala la una sociala. Companiile angajeaza oameni care are conexiunile necesare postului pentru care este angajat inaintea celui care poate sa faca bine treaba. Este mult mai usor sa castigi cunostintele necesare folosind Google, decat sa gasesti contactele necesare. Dezvolta-ti abilitatile si reteaua de contacte si apoi foloseste-le pentru a avansa in cariera.
Regula 4. Experientele tale conteaza mai mult decat titulatura. Cu cat avansam mai mult in aceasta economie cu atat conteaza mai putin ierarhia traditionala dintr-o companie. Trebuie sa te implici cat mai mult in diferite proiecte care fac diferenta pentru oameni. Proiecte care sa conteze in cariera sunt putine, dar atunci cand le ai, acele vor deveni cartea ta de vizita.
Regula 5. Reputatia ta personala este cel mai mare bun pe care-l ai. In timp ce avansezi de la un job la altul, de la o cariera la alta singurul lucru pe care-l iei cu tine este reputatia. Rezultatele pe care le-ai dat in timpul proiectelor si joburilor anterioare si felul in care tratezi oamenii sunt ceea ce formeaza reputatia ta profesionala. Daca ai o reputatie puternica oamenii vor dori sa lucreze cu tine.