Verzisorii trag la companiile verzi - Studiu MIT
sustenabilitate energeticaprofitcompaniimitstarbucksups
Aproape o treime din companiile care au implementat politici de sustenabilitate energetica au raportat profituri mai mari datorita acestora, potrivit unui studiu realizat la nivel global de universitatea americana MIT.
Doua treimi din peste 2.800 de companii participante la studiu, din 113 tari, au declarat ca au implementat sau se pregatesc sa introduca politici de sustenabilitate energetica. Cercetarea a fost realizata cu ajutorul Boston Consulting Group (BCG).
Companiile care conduc la capitolul sustenabilitate energetica sunt cele din sectorul manufacturier (produse de consum, chimicale si automobile).
Pe langa profiturile in crestere, 25% din companiile chestionate au raportat o imbunatatire a proceselor de dezvoltare de produse si inovatie in urma introducerii de masuri de sustenabilitate energetica.
Dincolo de bani
Aceste practici ajuta la reducerea consumului de energie, apa si de materii prime, care in aceste zile au atins preturi ridicate. De asemenea se imbunatatestie imaginea publica a companiilor care introduc politici verzi.
De exemplu Starbucks, companie care foloseste miliarde de cani si pahare in fiecare an, a incheiat un parteneriat cu MIT prin care cauta sa dezvolte materiale cat mai putin daunatoare pentru mediul inconjurator care sa fie folosite la fabricarea recipientelor.
Un alt caz este cel al gigantului din lumea curieratului UPS, care, pentru o mica taxa, le ofera clientilor posibilitatea sa-si livreze coletele in ambalaje total nepoluante.
Depinde cine conduce
Interesant este faptul ca la firmele care au introdus politici verzi sansele ca acestea sa fie conduse un director executiv interesat de problemele mediului sunt cu 50% mai mari, potrivit studiului.
Mai mult, se pare ca angajatorii care au o atitudine prietenoasa si responsabila fata de mediul inconjurator sunt mai atractivi pentru cei care isi cauta un loc de munca.