La sfarsitul saptamanii trecute, Guvernul Ciolacu a dat unda verde unei hotarari de guvern ce vizeaza organizarea si functionarea viitoarei Agentii pentru Monitorizarea si Evaluarea Performantelor Intreprinderilor Publice (AMEPIP).
Agentia va fi un organism specializat din cadrul administratiei publice centrale, avand personalitate juridica, fiind subordonata Guvernului si sub coordonarea prim-ministrului prin intermediul Secretariatului General al Guvernului. Detalii despre structura si rolul acestei agentii au fost comunicate intr-un comunicat de presa emis de Executiv.
Conform principiilor guvernantei corporative aplicate in cazul companiilor de stat, a fost infiintata aceasta Agentie ca parte integranta a Planului National de Redresare si Rezilienta (PNRR). Scopul acestei institutii proaspat create este sa elaboreze si sa propuna Guvernului un proiect de lege ce priveste politica de proprietate a statului. De asemenea, Agentia va avea atributia de a coordona si monitoriza punerea in practica a actiunilor si politicilor de guvernanta corporativa in cadrul autoritatilor publice tutelare. Totodata, va fi responsabila cu aplicarea de sanctiuni pentru neregulile depistate in acest domeniu.
Agentia pentru Monitorizarea si Evaluarea Performantelor Intreprinderilor Publice (AMEPIP) are rolul principal de a asigura o procedura transparenta si competitiva pentru aprobarea numirii membrilor consiliului de administratie. De asemenea, isi asuma responsabilitatea de a monitoriza, evalua si controla performanta intreprinderilor de stat, publicand periodic rapoarte cu indicatorii relevanti.
Pentru a atinge obiectivele sale, AMEPIP va utiliza un tablou de bord special conceput pentru monitorizarea performantelor atat financiare, cat si nefinanciare ale intreprinderilor publice, urmarind in mod particular indicatorii-cheie. Institutia va aplica, de asemenea, sanctiuni in cazul intreprinderilor care nu indeplinesc indicatorii-cheie de performanta.
Salariile celor care vor lucra in aceasta Agentie se dovedesc a nu fi deloc mici, ba chiar din contra. Presedintele AMEPIP va avea un venit de aproape 4.000 de euro pe luna, in timp ce restul angajatilor Agentiei vor fi platiti cu 50% in plus in comparatie cu ceilalti bugetari incadrati pe pozitii similare. Presedintele si cei doi vicepresedinti vor avea un mandat de patru ani, fiind posibila o singura reinnoire a acestuia. Numirea lor se realizeaza prin Decizie a Prim-ministrului, la propunerea Secretarului general al Guvernului.
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza
Cum sa iti creezi o plasa financiara de siguranta: metoda folosita de miliardari
Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce