7 reguli pentru cei care incep o noua viata

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
7 reguli pentru cei care incep o noua viata 7 reguli pentru cei care incep o noua viata
de Manager.ro la 25 Apr. 2013
Urmareste-ne pe Google News
regulilocuri de muncacarieraviatajoburiintrebari

Pentru ca un nou job este sinonim, in mare parte, cu o noua viata. Emotiile isi spun cuvantul, atunci cand pasesti pentru prima oara in proaspatul tau birou. Cum poti sa debutezi cu dreptul la un nou loc de munca? Cate intrebari poti pune? Are sens sa urmezi un training de specialitate? "Quartz" ne ofera sapte sfaturi pentru momentele in care incepem o noua viata, pardon, un nou job.

a) Adreseaza multe intrebari.

In Western Journal of Communication, Erin Gallagher si Patricia Sias a dorit sa stie care este efectul noilor angajati asupra celor deja existenti - sau asupra organizatiei. Cercetatorii de la Washington State University si Edward R. Murrow College au ajuns la concluzia ca atunci cand oamenii se alatura unei companii, angajatii cu experienta, "veteranii", nu au incredere in noii lor colegi, din mai multe motive. In timp ce noii angajati incearca sa faca impresie buna, cei batrani se tem ca primii vor afecta mersul lucrurilor in respectiva firma.

Gallagher si Sias au descoperit ca angajatii veterani se simt mai relaxati atunci cand noii angajati pun multe intrebari. Astfel, actualii angajati se simt mai increzatori in propriile aptitudini si mai putin ingrijorati de noii "vecini de birou".

b) Nu te da bine pe langa sef.

Intr-un studiu al Academy of Management Journal despre inovatia la locul de munca, Eirong Yaun si Richard Woodman au descoperit ca angajatii care fac lucruri inovative doar pentru a se "da mari" la seful lor, nu reusesc sa "aterizeze" in picioare. Managerii isi dau seama cand un angajat actioneaza doar de dragul de a actiona, in scopuri pur personale.

c) Mergi la training.

Howard Klein si Natasha Weaver de la Ohio State University au dorit sa afle daca trainingul si instruirea, indrumarea, au vreun rol asupra factorului de adaptare a noilor angajati. Ei au descoperit ca staff-ul care participa la asemenea sedinte voluntare se adapteaza mai bine la cultura corporatista. Ei inteleg mai bine valorile, principiile si istoria respectivei companii, fapt ce ii ajuta in cariera profesionala si relatiile generate la locul de munca.

d) Spune "DA" tuturor.

Generozitatea ta poate fi secretul catre o cariera de succes. Susan Dominus a scris recent un articol despre profilul psihologului Adam Grant, in New York Times. Grant crede ca oamenii care isi ajuta colegii - care le rezerva mult timp - primesc maximum de recunostinta. Asadar, in primele zile la noul tau loc de munca, ar fi bine sa nu spui "NU", atunci cand ti se cere sa duci la bun sfarsit o indatorire de serviciu, fie ea si suplimentara.

e) Invata de la colegi, nu de la sefi.

Profesorul John Bishop de la Cornell spune ca informatiile primite de la colegii tai sunt mai pretioase decat cele oferite de noul sef; practic, ei cunosc mai bine mediul in care lucreaza, iar seful este mai mult sau mai putin familiarizat cu "pulsul" din randul colectivului sau de munca.

f) Transforma-te intr-un cameleon social.

Cu cat esti mai preocupat de imaginea ta in public, cu atat mai mult te vei adapta la viata sociala. In Administrative Science Quarterly, Ajay Mehra, Martin Kilduff si Daniel J. Brass au dorit sa analizeze tipurile diferite de personalitati din retelele sociale, care afecteaza performanta pe termen lung. Ei au descoperit ca angajatii unei firme tehnologice care erau constienti de imaginea lor se descurcau mai bine la job. Ei aveau mai multa influenta decat colegii lor, care se adaptau mai greu.

g) Negociaza inteligent.

Totul incepe de la masa negocierii. Jared Curhan de la MIT, alaturi de Hillary Elfenbein si Gavin Kilduff de la UC Berkley au analizat in ce masura negocierile la locul de munca pot previziona atitudinea angajatilor fata de activitatea depusa, dorinta lor de a ramane alaturi de compania respectiva. Au fost uimiti sa descopere ca modul in care angajatii percep negocierile conteaza mai mult decat banii. Angajatii care au simtit ca vocile lor sunt "auzite" ofereau o mai mare disponibilitate de munca. Rezultatul economic al negocierii, in comparatie, nu a avut o corespondenta majora in raport cu satisfactia la locul de munca.

Ultimele NOUTATI

Cum sa organizezi un team building reusit pentru echipa de la birou
Companii

Cum sa organizezi un team building reusit pentru echipa de la birou

today29 Apr. 2024
Romanilor le-a trecut supararea pe banci? Din ce in ce mai multi isi fac depozite in lei si euro
Financiar-Bancar

Romanilor le-a trecut supararea pe banci? Din ce in ce mai multi isi fac depozite in lei si euro

today27 Apr. 2024
6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x