Da, trebuie sa mentii legatura cu fostii sefi
expert de carierademisienetworkingfostul sefretea profesionala
De-a lungul carierei tale profesionale, probabil ai schimbat diferite joburi, companii. Cu siguranta te-ai intrebat daca este in regula a mentii legatura cu fostii colegi sau sefi, daca mai are vreo relevanta si daca te pot ajuta in anumite momente.
Iata cateva dintre raspunsurile expertilor de cariera:
Evalueaza-ti relatia cu persoana respectiva
"Daca esti intr-o companie in care fostul tau sef lucreaza acum, cred ca acest lucru depinde de relatia pe care o aveai cu el", spune Kristin Johnson de la ProfessionDirection.com
Johnson spune ca daca relatia a fost deficitara, atunci trebuie sa analizezi foarte bine situatia pentru a nu risca sa cazi intr-o capcana. "Poate ar trebui sa prioritizezi o lista pentru a lucra cu cei mai buni, cu persoanele cu care ai cele mai bune relatii", continua ea.
Fii atent la propriile opinii
Dorothy Tannahill-Moran de la NextChapterNewLife.com sustine ca intoarcerea la o veche cunostinta sau companie este o optiune de care trebuie sa tii cont intotdeauna.
"Cunosti compania si ea te cunoaste pe tine. Trebuie sa iti asumi faptul ca a fost o experienta frumoasa de ambele parti", spune Moran.
Mentine legatura
"Este o idee minunata sa mentii relatia construita cu un fost angajat sau angajator", spune Bud Bilanich, autor al "Climbing The Corporate Ladder". Acesti oameni te pot ajuta sa avansezi din punct de vedere profesional si te pot ajuta in momentul in care vrei sa aplici la un nou job, la o alta comapnie.
Bilanich sustine ca este important sa ai o relatie decenta cu aceste persoane daca vrei sa te intorci in compania de la care ai plecat. Cu cat reteaua ta este mai mare, cu atat este mai usor sa gasesti un job.
"Reteaua ta profesionala este cheia succesului pentru cariera ta. Atat in momentul in care iti cauti un job, cat si atunci cand vrei sa parasesti un altul".