NU aplica regula de aur in vanatoarea de joburi
regula de aurtratare identicainteractiuneobiective companie
Iti amintesti de regula "trateaza-i pe ceilalti asa cum vrei sa fii si tu tratat"? Este o regula de respectat atunci cand interactionezi cu alte persoane, dar cand vine vorba despre vanatoarea de joburi intervin cateva schimbari: "trateaza angajatorul in felul in care el vrea sa fie tratat".
Asta presupune sa intelegi ceea ce isi doreste angajatorul. Multi candidati incearca sa se prezinte ca niste persoane potrivite pentru acest jon, in loc sa ghiceasca ceea ce isi doreste recrutorul, de fapt.
Poti sa treci peste acest esec daca faci o cercetare cu privire la angajator si actionezi in consecinta. Uite patru locuri de unde poti aduna informatii despre angajator:
1. Stiri recente
Trebuie sa intelegi problemele actuale cu care se confrunta organizatia prin citirea si cautarea unor stiri despre aceasta si industria din care face parte. O modalitate simpla este sa configurezi alerte pe Google pentru companie si industrie. O alta modalitate este sa cauti bloguri sau site-uri pentru a vederea parerea altora despre companie.
2. Site-uri de afaceri
Doua exemple de astfel de site-uri de ajutor in obtinerea tintelor propuse de companie sunt Hoovers si Biz Journal. Informatiile de baza pot fi accesate gratuit, dar cele extinse sunt disponibile doar contra cost.
3. Site-ul companiei si retelele sociale
Verifica toate conturile de pe LinkedIn, Twitter sau Facebook ale companiei. Este esential sa intelegi produsele si serviciile oferite de companie, impreuna cu factorii cheie de decizie.
4. Interviuri informationale
Pentru cercetarea proprie este important sa intelegi nevoile, obiectivele si provocarile unei organizatii. O buna ocazie este sa vorbesti cu angajatii actuali sau fosti care iti pot furniza informatii din interior. Retine ca interviurile informationale sunt diferite de cele de angajare. Nu te vinzi, ci doar vrei sa afli informatii despre companie. Scopul tau este sa afli care sunt nevoile companiei si cum poti oferi o solutie.
Cu alte cuvinte, inveti cum sa tratezi angajatorul in functie de cum isi doreste sa fie tratat.