Cat de des fac romanii curatenie in pandemie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cat de des fac romanii curatenie in pandemie
Cat de des fac romanii curatenie in pandemie
de Vlad Strunescu la 16 Feb. 2021
Urmareste-ne pe Google News
curatenie pandemieigiena pandemiecuratenia la romanialegere produse curatenie

In contextul pandemiei, in care a crescut importanta igienei, este important felul in care s-au comportamentele si care este impactul asupra activitatilor obisnuite. Un studiu realizat de Reveal Marketing Research a urmarit frecventa activitatilor de igienizare, loialitatea fata de brandurile produselor de curatenie si preferinta pentru locurile de achizitie a acestora.

 
Conform studiului, 45% dintre respondenti spun ca obisnuiesc sa faca aproape zilnic curatenie, iar 24% fac curatenie de 2-3 ori pe saptamana. 

Citeste si: Judetul Maramures revine in teritoriu rosu, iar Bucurestiul trece de 124.000 de cazuri de COVID-19

 
Femeile dedica mai mult timp curateniei decat barbatii: 55% dintre ele declara ca fac asta zilnic, comparativ cu 37% dintre barbati care spun acelasi lucru. 
 
Cei mai harnici dintre respondenti sunt persoanele cu varste intre 25-34 de ani (50% fac curatenie zilnic), urmati de aproape jumatate (49%) dintre cei peste 55 ani. 

Cele mai frecvente activitati sunt spalatul vaselor: 9 din 10 respondenti  spun ca fac asta zilnic (87%) si spalatul rufelor: 4 din 10 romani spun ca fac asta de 2-3 ori pe saptamana, in special persoanele intre 35-44 ani si cu venituri medii.
 
In schimb, geamurile sunt spalate mai rar, 22% dintre respondenti spunand ca fac acest lucru de 2-3 ori pe luna, iar 19% spun ca le spala o data pe luna.
 

Pandemia a stimulat cerera de produse cu dezinfectant

Romanii prefera sa cumpere produse de curatenie din supermarket sau hypermarket (78%) si numai 16% din magazinele aflate in proximitatea locuintei. Comenzile online pentru produse de curatenie sunt preferate de doar 6% dintre romani.
 
Deoarece contextul pandemiei a influentat multe comportamente de consum, cercetareea a vrut sa afle in ce masura a avut impact si asupra achizitionarii produselor de curatenie in randul romanilor. 
 
Astfel, 45% dintre respondenti declara ca, in prezent, cumpara aceleasi produse ca inainte de pandemie, insa adauga in cos cateva produse noi care contin dezinfectant sau alte substante active, mai ales cei mai maturi, persoane de 45-55 de ani. 
 
Totodata, 5% dintre respondenti spun ca acum aleg mai degraba alte produse ce contin dezinfectant sau alte substante active. Totusi, unul din 2 romani declara ca, in continuare, cumpara aceleasi produse de curatenie ca inaintea izbucnirii pandemiei, mai ales tinerii de 18-24 ani.
 
Cercetarea mai arata ca 55% dintre respondenti declara ca alterneaza cam aceleasi branduri, in functie de promotiile de la raft, atunci cand vine vorba despre alegerea produselor de curatenie, iar 29%sunt loiali brandului preferat, il cumpara mereu pe acelasi, fara sa tina cont de promotii.
 
In schimb, unii consumatori achizitioneaza produse de curatenie pe baza promotiilor de la raft, 13% dintre respondenti au selectat aceasta optiune. Numai 3% dintre romani spun ca se uita la alte criterii si nu cumpara niciodata acelasi brand, facand alegerea in functie de reclame pe care le vad sau de atractivitatea ambalajelor.
 
Cei mai loiali sunt tinerii (18-24 ani) cu un procent de 33% care achizitioneaza mereu aceleasi branduri pentru produsele de curatenie. Din punct de vedere al veniturilor, cei cu venituri medii se arata cei mai loiali, 32% dintre ei cu acest raspuns. Consumatorii care alterneaza brandurile sunt, in special, cei cu venituri mari, 68% dintre ei au selectat aceasta optiune.
 
In medie, 46% dintre romani spun ca prefera ofertele cu acelasi produs, de tipul 3+1 gratis, 1+1 gratis, atunci cand vine vorba despre produsele de curatenie, iar 40% opteaza pentru ofertele de cantitate, de tipul primesti 20% in plus din produsul respectiv, pentru acelasi pret. Pachetele complementare (de exemplu, balsam + detergent) au fost mentionate de 28% dintre respondenti ca fiind atractive.

Citeste si: Satui de restrictii, finlandezii au inceput sa alerge in sosete, prin zapada
 
Metoda folosita pentru cercetare a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview). Au fost derulate, in perioada 19-25 ianuarie 2021, 1.011 interviuri online cu respondenti cu varsta peste 18 ani, online users, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural. Eroarea de esantionare este de +/- 3%, la un nivel de incredere 95%.

Foto: pexels.com
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

1 mai la romani inseamna mici, bere si hore
Ultima ora

1 mai la romani inseamna mici, bere si hore

today01 Mai. 2025
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Astazi in istorie

1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim

today01 Mai. 2025
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Afla...

Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari

today01 Mai. 2025
Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?
Cultura generala

Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?

today01 Mai. 2025
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
Stiri IT 2025, Tehnologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025

today30 Apr. 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Economie

ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!

today30 Apr. 2025
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Economie

Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori

today30 Apr. 2025
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi:  Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung
Financiar-Bancar

Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung

today30 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x