Cat de des fac romanii curatenie in pandemie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cat de des fac romanii curatenie in pandemie
Cat de des fac romanii curatenie in pandemie
de Vlad Strunescu la 16 Feb. 2021
Urmareste-ne pe Google News
curatenie pandemieigiena pandemiecuratenia la romanialegere produse curatenie

In contextul pandemiei, in care a crescut importanta igienei, este important felul in care s-au comportamentele si care este impactul asupra activitatilor obisnuite. Un studiu realizat de Reveal Marketing Research a urmarit frecventa activitatilor de igienizare, loialitatea fata de brandurile produselor de curatenie si preferinta pentru locurile de achizitie a acestora.

 
Conform studiului, 45% dintre respondenti spun ca obisnuiesc sa faca aproape zilnic curatenie, iar 24% fac curatenie de 2-3 ori pe saptamana. 

Citeste si: Judetul Maramures revine in teritoriu rosu, iar Bucurestiul trece de 124.000 de cazuri de COVID-19

 
Femeile dedica mai mult timp curateniei decat barbatii: 55% dintre ele declara ca fac asta zilnic, comparativ cu 37% dintre barbati care spun acelasi lucru. 
 
Cei mai harnici dintre respondenti sunt persoanele cu varste intre 25-34 de ani (50% fac curatenie zilnic), urmati de aproape jumatate (49%) dintre cei peste 55 ani. 

Cele mai frecvente activitati sunt spalatul vaselor: 9 din 10 respondenti  spun ca fac asta zilnic (87%) si spalatul rufelor: 4 din 10 romani spun ca fac asta de 2-3 ori pe saptamana, in special persoanele intre 35-44 ani si cu venituri medii.
 
In schimb, geamurile sunt spalate mai rar, 22% dintre respondenti spunand ca fac acest lucru de 2-3 ori pe luna, iar 19% spun ca le spala o data pe luna.
 

Pandemia a stimulat cerera de produse cu dezinfectant

Romanii prefera sa cumpere produse de curatenie din supermarket sau hypermarket (78%) si numai 16% din magazinele aflate in proximitatea locuintei. Comenzile online pentru produse de curatenie sunt preferate de doar 6% dintre romani.
 
Deoarece contextul pandemiei a influentat multe comportamente de consum, cercetareea a vrut sa afle in ce masura a avut impact si asupra achizitionarii produselor de curatenie in randul romanilor. 
 
Astfel, 45% dintre respondenti declara ca, in prezent, cumpara aceleasi produse ca inainte de pandemie, insa adauga in cos cateva produse noi care contin dezinfectant sau alte substante active, mai ales cei mai maturi, persoane de 45-55 de ani. 
 
Totodata, 5% dintre respondenti spun ca acum aleg mai degraba alte produse ce contin dezinfectant sau alte substante active. Totusi, unul din 2 romani declara ca, in continuare, cumpara aceleasi produse de curatenie ca inaintea izbucnirii pandemiei, mai ales tinerii de 18-24 ani.
 
Cercetarea mai arata ca 55% dintre respondenti declara ca alterneaza cam aceleasi branduri, in functie de promotiile de la raft, atunci cand vine vorba despre alegerea produselor de curatenie, iar 29%sunt loiali brandului preferat, il cumpara mereu pe acelasi, fara sa tina cont de promotii.
 
In schimb, unii consumatori achizitioneaza produse de curatenie pe baza promotiilor de la raft, 13% dintre respondenti au selectat aceasta optiune. Numai 3% dintre romani spun ca se uita la alte criterii si nu cumpara niciodata acelasi brand, facand alegerea in functie de reclame pe care le vad sau de atractivitatea ambalajelor.
 
Cei mai loiali sunt tinerii (18-24 ani) cu un procent de 33% care achizitioneaza mereu aceleasi branduri pentru produsele de curatenie. Din punct de vedere al veniturilor, cei cu venituri medii se arata cei mai loiali, 32% dintre ei cu acest raspuns. Consumatorii care alterneaza brandurile sunt, in special, cei cu venituri mari, 68% dintre ei au selectat aceasta optiune.
 
In medie, 46% dintre romani spun ca prefera ofertele cu acelasi produs, de tipul 3+1 gratis, 1+1 gratis, atunci cand vine vorba despre produsele de curatenie, iar 40% opteaza pentru ofertele de cantitate, de tipul primesti 20% in plus din produsul respectiv, pentru acelasi pret. Pachetele complementare (de exemplu, balsam + detergent) au fost mentionate de 28% dintre respondenti ca fiind atractive.

Citeste si: Satui de restrictii, finlandezii au inceput sa alerge in sosete, prin zapada
 
Metoda folosita pentru cercetare a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview). Au fost derulate, in perioada 19-25 ianuarie 2021, 1.011 interviuri online cu respondenti cu varsta peste 18 ani, online users, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural. Eroarea de esantionare este de +/- 3%, la un nivel de incredere 95%.

Foto: pexels.com
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cum sa eviti surprizele neplacute in relatia cu partenerii de business
Companii

Cum sa eviti surprizele neplacute in relatia cu partenerii de business

today17 Iun. 2025
Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x