Cat de des fac romanii curatenie in pandemie
curatenie pandemieigiena pandemiecuratenia la romanialegere produse curatenie
In contextul pandemiei, in care a crescut importanta igienei, este important felul in care s-au comportamentele si care este impactul asupra activitatilor obisnuite. Un studiu realizat de Reveal Marketing Research a urmarit frecventa activitatilor de igienizare, loialitatea fata de brandurile produselor de curatenie si preferinta pentru locurile de achizitie a acestora.
Conform studiului, 45% dintre respondenti spun ca obisnuiesc sa faca aproape zilnic curatenie, iar 24% fac curatenie de 2-3 ori pe saptamana.
Femeile dedica mai mult timp curateniei decat barbatii: 55% dintre ele declara ca fac asta zilnic, comparativ cu 37% dintre barbati care spun acelasi lucru.
Cei mai harnici dintre respondenti sunt persoanele cu varste intre 25-34 de ani (50% fac curatenie zilnic), urmati de aproape jumatate (49%) dintre cei peste 55 ani.
Cele mai frecvente activitati sunt spalatul vaselor: 9 din 10 respondenti spun ca fac asta zilnic (87%) si spalatul rufelor: 4 din 10 romani spun ca fac asta de 2-3 ori pe saptamana, in special persoanele intre 35-44 ani si cu venituri medii.
In schimb, geamurile sunt spalate mai rar, 22% dintre respondenti spunand ca fac acest lucru de 2-3 ori pe luna, iar 19% spun ca le spala o data pe luna.
Pandemia a stimulat cerera de produse cu dezinfectant
Romanii prefera sa cumpere produse de curatenie din supermarket sau hypermarket (78%) si numai 16% din magazinele aflate in proximitatea locuintei. Comenzile online pentru produse de curatenie sunt preferate de doar 6% dintre romani.
Deoarece contextul pandemiei a influentat multe comportamente de consum, cercetareea a vrut sa afle in ce masura a avut impact si asupra achizitionarii produselor de curatenie in randul romanilor.
Astfel, 45% dintre respondenti declara ca, in prezent, cumpara aceleasi produse ca inainte de pandemie, insa adauga in cos cateva produse noi care contin dezinfectant sau alte substante active, mai ales cei mai maturi, persoane de 45-55 de ani.
Totodata, 5% dintre respondenti spun ca acum aleg mai degraba alte produse ce contin dezinfectant sau alte substante active. Totusi, unul din 2 romani declara ca, in continuare, cumpara aceleasi produse de curatenie ca inaintea izbucnirii pandemiei, mai ales tinerii de 18-24 ani.
Cercetarea mai arata ca 55% dintre respondenti declara ca alterneaza cam aceleasi branduri, in functie de promotiile de la raft, atunci cand vine vorba despre alegerea produselor de curatenie, iar 29%sunt loiali brandului preferat, il cumpara mereu pe acelasi, fara sa tina cont de promotii.
In schimb, unii consumatori achizitioneaza produse de curatenie pe baza promotiilor de la raft, 13% dintre respondenti au selectat aceasta optiune. Numai 3% dintre romani spun ca se uita la alte criterii si nu cumpara niciodata acelasi brand, facand alegerea in functie de reclame pe care le vad sau de atractivitatea ambalajelor.
Cei mai loiali sunt tinerii (18-24 ani) cu un procent de 33% care achizitioneaza mereu aceleasi branduri pentru produsele de curatenie. Din punct de vedere al veniturilor, cei cu venituri medii se arata cei mai loiali, 32% dintre ei cu acest raspuns. Consumatorii care alterneaza brandurile sunt, in special, cei cu venituri mari, 68% dintre ei au selectat aceasta optiune.
In medie, 46% dintre romani spun ca prefera ofertele cu acelasi produs, de tipul 3+1 gratis, 1+1 gratis, atunci cand vine vorba despre produsele de curatenie, iar 40% opteaza pentru ofertele de cantitate, de tipul primesti 20% in plus din produsul respectiv, pentru acelasi pret. Pachetele complementare (de exemplu, balsam + detergent) au fost mentionate de 28% dintre respondenti ca fiind atractive.
Metoda folosita pentru cercetare a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview). Au fost derulate, in perioada 19-25 ianuarie 2021, 1.011 interviuri online cu respondenti cu varsta peste 18 ani, online users, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural. Eroarea de esantionare este de +/- 3%, la un nivel de incredere 95%.
Foto: pexels.com