Cele 13 minerale si vitamine de care are nevoie organismul tau

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cele 13 minerale si vitamine de care are nevoie organismul tau
Cele 13 minerale si vitamine de care are nevoie organismul tau
de Redactia Manager la 24 Feb. 2021
vitaminemineralealimentatie sanatoasasanatatesanatatea unghiilorafectiuni

Vitaminele si mineralele sunt substante nutritive, esentiale pentru organism. Acestea au o importanta deosebita si trebuie asigurate printr-o alimentatie echilibrata, fiindca organismul nu le poate sintetiza de unul singur.

Vitaminele si mineralele fac parte din categoria nutrientilor denumita micronutrienti. Aceasta denumire sugereaza faptul ca acesti nutrienti sunt necesari in cantitati foarte mici, de ordinul miligramelor sau microgramelor. In ciuda cantitatilor foarte mici, vitaminele si mineralele exercita functii uriase. Iata care sunt vitaminele de care are nevoie organismul, dar si cateva dintre mineralele cele mai importante pentru corpul nostru. 

1. Vitamina A

Vitamina A este o vitamina liposolubila, adica, se dizolva in grasimi. Datorita acestui fapt, ea poate fi stocata in tesutul adipos si in ficat. Vitamina A are cateva roluri extrem de importante in organism, dintre care mentionam:

  • asigura sanatatea ochilor 
  • mentine integritatea si sanatatea pielii
  • are proprietati antioxidante
  • este implicata in dezvoltarea oaselor si a sistemului imun

Vitamina A se gaseste in ficatul de pui, de porc, de vita, oua, fructe si legume de culoare rosie sau portocalie. 

2. Vitamina D

Vitamina D este o vitamina liposolubila importanta, in special, pentru sanatatea oaselor si a dintilor. Pe de alta parte, ea este implicata in buna functionare a sistemului imunitar. Cea mai importanta sursa este soarele, sub influenta caruia colesterolul din piele se transforma in vitamina D. Sursele alimentare: pestele gras, fructele de mare. 

3. Vitamina E

Vitamina E este un bun antioxidant care lupta impotriva radicalilor liberi. Acestia sunt molecule care distrug celule, promoveaza imbatranirea si aparitia bolilor. Vitamina E intareste sistemul imunitar si ajuta corpul sa utilizeze corect alti nutrienti. Se gaseste, in special, in uleiuri extravirgine (de floarea-soarelui, de masline), fructe si seminte oleaginoase.

4. Vitamina K

Vitamina K este implicata in coagularea sangelui si prevenirea hemoragiilor dar si in sanatatea oaselor. Se gaseste, in special, in varza, salata, spanac, kale, broccoli. 

5. Complexul vitaminic B

Complexul vitaminic B include:

  • B1 (tiamina);
  • B2 (riboflavina);
  • B3 (niacina);
  • B5 (acid pantotenic);
  • B6 (piridoxina);
  • B7 (biotina);
  • B9 (acid folic);
  • B12 (cobalamina);

Fiecare dintre acestea are roluri diferite. Cele mai multe sunt implicate in metabolismul macronutrientilor (carbohidrati, proteine, lipide), dar, au si alte roluri, cum ar fi in functionarea sistemului nervos, muscular si cardiovascular. Acidul folic este important pentru formarea ADN-ului si prevenirea defectelor congenitale la fat. B12 este foarte importanta pentru sistemul nervos. Biotina mentine sanatatea unghiilor, parului si pielii.

Vitaminele B se gasesc in majoritatea alimentelor (vegetale, carne, lactate, cereale). Important! Pentru ca vitamina B12 se gaseste, exclusiv, in alimentele de origine animala, vegetarienii trebuie neaparat sa ia suplimente alimentare care o contin.

6. Vitamina C

Vitamina C are rol in buna functionare a sistemului imunitar, in sintetizarea colagenului, vindecarea leziunilor si in sanatatea oaselor. Vitamina C se gaseste in fructe si legume proaspete: ardei gras, citrice, fructe de padure, ananas, kiwi, spanac.

7. Calciu

Calciul este extrem de important pentru sanatatea oaselor si dintilor, dar si pentru transmiterea influxurilor nervoase si pentru activitatea muschilor.Calciul se gaseste atat in alimentele de origine animala, cat si in cele de origine vegetala. Este mult mai bine absorbit din alimentele de origine animala. Sursele alimentare sunt lactatele, ouale, sardinele, semintele de susan, leguminoasele boabe, vegetalele verzi (spanac, broccoli). 

8. Magneziu

Magneziul controleaza activitatea inimii, sistemului nervos si muscular, fiind important pentru sistemul imun si pentru sintetizarea proteinelor. Magneziul se gaseste in seminte si fructe oleaginoase, vegetale cu frunze verzi, cacao, fructe de mare.

9. Potasiu

Potasiul este implicat in controlul ritmului inimii, transmiterea influxului nervos si contractia musculara. Se gaseste in majoritatea alimentelor. 

10. Sodiu

Sodiul este implicat in echilibrul hidroelectrolitic, in controlul tensiunii arteriale, in transmiterea influxului nervos si contractia muschilor. Acesta se gaseste in majoritatea alimentelor, insa, cea mai buna sursa de sodiu este sarea. 

11. Fosfor

Fosforul este important pentru sanatatea oaselor, pentru formarea ADN-ului si ARN-ului, pentru transformarea nutrientilor in energie si pentru formarea membranelor celulare. Se gaseste in majoritatea alimentelor. 

12. Fier

Fierul este important pentru formarea hemoglobinei (proteina care transporta oxigen catre toate celulele) si pentru metabolism. Se gaseste, in special, in carnea rosie, organe de animale, peste, fructe de mare, leguminoase boabe si legume.

13. Zinc

Zincul are un rol important in sistemul imunitar, in sanatatea sistemului nervos, in formarea materialului genetic, proteinelor si enzimelor, in producerea spermei, in cresterea si dezvoltarea normala a fatului. Se gaseste in carne, peste, fructe de mare, leguminoase boabe, oleaginoase si cereale integrale.

 

In concluzie, vitaminele si mineralele au un rol foarte important in corpul nostru. Printr-o alimentatie sanatoasa, ne putem asigura cantitatile potrivite de micronutrienti. Desi vitaminele si mineralele sunt benefice, un aport excesiv poate fi daunator. Prin urmare, foloseste suplimentele alimentare cu precautie – gasesti vitamine si minerale in farmacia Sensiblu.

Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Amanarea ratelor la banca: romanii care se impotmolesc in datorii au la dispozitie 9 luni sa se puna pe picioare
Financiar-Bancar

Amanarea ratelor la banca: romanii care se impotmolesc in datorii au la dispozitie 9 luni sa se puna pe picioare

In contextul scumpirilor accelerate din ultima perioada, romanii care sunt impovarati de datoriile la banci si nu mai fac fata platii ratelor, au posibilitatea de a solicita institutiilor...
today24 Mai. 2022
700 de lei in plus pentru varstnicii cu pensii MAI MICI de 2.000 de lei: anuntul zilei de la Guvern
Economie

700 de lei in plus pentru varstnicii cu pensii MAI MICI de 2.000 de lei: anuntul zilei de la Guvern

 3,2 milioane de pensionari ar urma sa primeasca un ajutor banesc in luna iulie. Este vorba despre o suma unica, ce va fi primita o singura data, dar care, spera Guvernul, sa-i ajute pe...
today24 Mai. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

ANAF avertizeaza: risti amenda daca nu iti transparentizezi castigurile. Termenul limita se apropie
Ultimele stiri economice

ANAF avertizeaza: risti amenda daca nu iti transparentizezi castigurile. Termenul limita se apropie

today24 Mai. 2022
Val de controale de la Antifrauda: sute de amenzi si sute de mii de lei confiscate in doar cateva zile. Ce nereguli au descoperit inspectorii la verificari
Ultimele stiri economice

Val de controale de la Antifrauda: sute de amenzi si sute de mii de lei confiscate in doar cateva zile. Ce nereguli au descoperit inspectorii la verificari

today24 Mai. 2022
Spatii atractive de lucru pentru munca hibrida la birou
Life Style

Spatii atractive de lucru pentru munca hibrida la birou

today24 Mai. 2022
Mari pericole financiare pentru IMM-uri: despre riscurile ascunse in cresterea ROBOR
Companii

Mari pericole financiare pentru IMM-uri: despre riscurile ascunse in cresterea ROBOR

today24 Mai. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x