Personalul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta a fost suplimentat
suplimentare personal igsupersonal igsupersonal lupta covidintreventii igsu
Ministrul Afacerilor Interne, Ion Marcel Vela, a semnat ordinul de suplimentare a personalului Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, masura ce are ca scop cresterea calitatii serviciilor si interventiilor derulate de personalul specializat, in folosul comunitatilor.
Ca urmare a semnalarilor autoritatilor publice locale din judetele Arad, Hunedoara, Maramures, Mures si Sibiu privind imposibilitatea sustinerii functionarii in continuare a serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta, Vela a propus Guvernului preluarea echipajelor de interventie de catre inspectoratele judetene pentru situatii de urgenta.
Astfel, a fost adoptat un act normativ care prevede suplimentarea cu 338 de posturi a statelor de organizare ale Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta si ale structurilor subordonate din judetele Arad, Hunedoara, Maramures, Mures si Sibiu, ce vor fi ocupate prin preluarea personalului cu pregatire paramedicala de la administratiile locale ale judetelor amintite.
Acest demers pune in aplicare Legea nr. 78/2020 privind aprobarea Programului-pilot de preluare a personalului angajat cu pregatire paramedicala din cadrul echipajelor SMURD specializate in acordarea primului ajutor calificat, aflate in finantarea unor unitati ale administratiei publice locale din judetele mentionate.
Potrivit Ministerului de Interne, prin aceasta masura, se va asigura, pe de o parte, functionalitatea ambulantelor in localitatile Arad, Hunedoara, Petrosani, Targu Mures, Deda-Ibanesti, Tarnaveni, Sarmasu, Sibiu, precum si continuitatea activitatii inspectoratelor pentru situatii de urgenta din judetele respective, fara a fi necesar ca personalul sa desfasoare cursuri de pregatire initiala, conditie esentiala in cazul incadrarii unor persoane fara experienta.
Persoanele instruite sa acorde primul ajutor calificat si, implicit, asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca de catre unitatile teritoriale ale IGSU, ce se va realiza dupa 15 decembrie 2020, vor permite marirea capacitatii de gestionare a situatiilor de urgenta de la nivelul comunitatilor respective.