Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Si somnul de opt ore devine istorie


Si somnul de opt ore devine istorie
de la 03 Nov. 2012
Si somnul de opt ore devine istorie
Tags: somn polifazicfaza remsomn de frumuseteopt ore de somnciclu monofazic

Importanta ciclului monofazic devine minimala, potrivit oamenilor de stiinta si istoricilor medicinei. Astfel, nu cele opt ore de somn sunt benefice organismului ci somnul polifazic, cel fragmentat in cursul a 24 de ore.

Ciclul monofazic presupune opt ore de odihna, adica o pauza la fiecare 16 ore, potrivit AGERPRES.
 
Omul de stiinta Timothy Ferris sustine ca odihna vine odata cu faza Rem (cea a viselor) si nu dureaza mai mult de cateva ore pe noapte. Celelalte ore sunt pierdute, iar beneficiul ciclului polifazic este ca obligi organismul sa intre in faza Rem.
 
Tot Ferris sustine ca cea mai buna varianta este ciclul Uberman, adica o jumatate de ora de somn la fiecare patru ore. Pe de alta parte, ciclul Everyman inseamna somn de 20 de minute si odihna intre 1,5 - 4,5 ore. 
 
Siesta este somnul nocturn de sase ore si odihna de jumatate de ora de la pranz.
 
Un psihiatru de la Harvard Medical School, Robert Stickgold, sustine ca odihna diurna, scurta, profunda ofera creierului posibilitatea de a selecta informatiile noi care merita sa fie pastrate si care nu.
 
Altfel, neurologul italian, Giuseppe Plazzi, este de parere ca 20 de minute de odihna la fiecare doua ore permite sa te trezesti lucid. 
 
Lino Nobili este directorului Centrului de medicina a somnului din Milano si spune ca navigatorii solitari sunt adeptii somnului polifazic.
Insa "pentru a nu fi expus riscului, este mai bun somnul bifazic: cinci ore noaptea si doua ore dupa pranz".
 
In plus, un somn de peste opt ore poate agrava o depresie si poate creste riscul de Alzheimer, dar si pe cel de infarct.
 
Recomandat persoanelor cu varsta cuprinsa intre 10 - 17 ani este somnul de 8 - 9,25 ore, iar adultilor cel de 6 - 9 ore, potrivit National Sleep Foundation.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016