Pasul 1: Alatura-te unei comunitati si fa-ti un cont
"Totul incepe de la sondarea pietei", spune Jennifer Fong, expert in vanzari prin social media. "Construieste-ti un profil personal, discuta cu oamenii si familiarizeaza-te cu normele si regulile (de multe ori nescrise) ale comunitatii respective", spune Janet Fouts, director de coaching in cadrul Tatu Digital Media. "Daca eu consider ca esti un imbecil pe retelele sociale, atunci n-o sa fac afaceri cu tine", spune ea. "Daca adaugi comentarii doar pentru a atrage oameni pe site-ul tau, n-o sa te ascult. Nu poti abuza de retelele de socializare, pentru a face bani". Mai exact, trebuie sa demonstrezi ca nu esti interesat doar de obtinerea unor clienti, ci de sudarea unor relatii profesionale si umane de durata.
Pasul 2: Determina cel mai bun mod de comunicare cu potentialii clienti
"Facebook este cel mai bun mediu de business pentru vanzarile de consum", spune Colleen Francis, expert de vanzari si presedinte al companiei Engage Selling. "LinkedIn este o platforma pentru servicii si produse B2B si Twitter poate fi folosit pentru sporirea vanzarilor. "Francis subliniaza totodata ca nu trebuie sa te concentrezi doar asupra retelelor de socializare amintite. "Poti gasi clienti in orice mediu online, daca stii sa porti o discutie relevanta". "Identifica locurile in care se desfasoara discutiile legate de nisa dorita si alatura-te lor, intr-un mod cat mai profesionist", spune Fouts.
Pasul 3: Conecteaza-te
Imprieteneste-te, urmareste-i, conecteaza-te cu potentialii clienti. Realizeaza un sondaj pe retelele sociale, vezi care sunt dorintele si interesele oamenilor. Comenteaza pe diversele platforme, raspunde la intrebari si ofera un continut interesant. Prin contributia ta, adusa la conversatii, adaugi valoare retelei, spune Fouts. "Apoi, totul se va petrece de la sine".
Pasul 4: Construieste o relatie
Cel mai important lucru pe care trebuie sa-l faca vanzatorii este sa construiasca relatii profesionale de durata. "Oamenii fac schimb de informatii; daca vei asculta ce spun ei, te vei putea alatura conversatiei. Odata ce dezvolti asemenea relatii profesionale, te poti gandi deja cum le poti vinde produsele si serviciile tale. Practic, te adresezi dorintelor lor".
Pasul 5: Implica-te in discutii, nu sta pe margine!
"Daca le transmiti pur si simplu un mesaj si un link spre site-ul tau, ei nu vor fi interesati", spune Fouts. Daca spui: "Am o solutie la problemele tale, s-ar putea ca produsul/serviciul meu sa te ajute", respectivul utilizator va sti ca iti pasa de el". Daca asculti cu adevarat ceea ce exprima ei prin social media, poti deschide larg usile pentru conversatii, fara sa te lovesti de refuzuri. "Imbunatateste o conversatie deja existenta pe retelele sociale si ofera un continut relevant, folositor, care sa spuna ceva", conchide Fouts.