Castigurile din reclama ale retelelor de socializare ar putea creste in 2011 cu 71,6%
facebooktwitterlinkedinmyspaceadvertisingreclamapublicitateveniturisitemark zuckerbergbursaconcurentaevaluare
Facebook este ca un magnet pentru publicitari si in acest an ar putea atrage 68% din incasarile generate de advertising.
In tara noastra, companiile care vor sa fie vizibile pe site-urile de socializare vor pune deoparte 4 milioane de euro, destinati promovarii pe Facebook, Twitter sau LinkedIn.
Facebook obtine aproape tot
La nivel global, Facebook va castiga in acest an 4 miliarde de dolari din publicitate, din totalul de 6 miliarde de dolari. Potrivit
eMarketer, in 2010 Facebook a incasat 1,86 miliarde de dolari din reclama, cu 151% mai mult decat in 2009. In 2012, Facebook ar putea inregistra o crestere-record in privinta veniturilor din reclama, situata la 678%. Astfel, compania lui Mark Zuckerberg va obtine 5,74 miliarde de dolari.
Twitter, ruda mai saraca, dar cu potential
eMarketer estimeaza ca Twitter va strange in acest an 150 de milioane de dolari din publicitate. Astfel, va creste cu 45 de milioane de dolari fata de 2010. Valoarea de piata a companiei este de 4,1 miliarde de dolari.
LinkedIn vrea la bursa
LinkedIn a castigat in primele noua luni ale lui 2010 suma de 51,3 milioane de dolari din reclama. Compania este evaluata la 3 miliarde de dolari. LinkedIn are 90 de milioane de utilizatori in toata lumea si in acest an doreste sa obtina 175 de milioane de dolari din actiunile scoase la mezat pe bursa.
MySpace
Veteranul site-urilor de socializare a incasat in 2010 aproximativ 288 de milioane de dolari din advertising, cu 82 de milioane de dolari mai putin decat in 2009.
Facebook a acaparat universul retelelor de socializare. Are peste 500 de milioane de useri in toata lumea. Peste 70% dintre "facebookisti" provin din afara Americii. Facebook e disponibil in 70 de limbi, ceea ce-l transforma intr-un bun universal. Compania a fost evaluata la 50 de miliarde de dolari. Totodata, 60% din veniturile din reclama atrase-1,12 miliarde de dolari, provin de la firmele mici.
Concurenta ar putea veni din partea Twitter, cel putin pe viitor. Twitter detine 175 de utilizatori inregistrati, dintre care 70% sunt din afara SUA. Site-ul e tradus in 7 limbi si valoreaza 4,1 miliarde de dolari.