Sigur ai vazut si tu ca unele conturi de pe retelele de socializare au in dreptul numelui o bifa albastra. De regula, regasim aceasta bifa la conturile unor personalitati, nume cunoscute din anumite domenii sau creatori de continut extrem de populari pe platformele social media. Vrei si tu sa ai o asemenea bifa albastra pe Instagram sau pe Facebook?
Bifa albastra, cunoscuta si sub denumirea de "marcaj de autentificare" sau “marcaj de verificare", este un simbol distinctiv de pe retelele de socializare care confirma autenticitatea si identitatea unei persoane sau entitati. In general, aceasta bifa indica faptul ca profilul respectiv apartine unei persoane publice, unei celebritati sau unui brand extrem de cunoscut.
In mod normal, inainte de a primi bifa albastra, un utilizator trebuie sa treaca printr-un proces de verificare care sa ateste autenticitatea si relevanta profilului sau. Platformele de socializare stabilesc criterii specifice pentru acordarea acestui marcaj. Persoanele publice, cum ar fi actorii, muzicienii, sportivii, jurnalistii, politicienii si alte figuri de notorietate, pot solicita sau pot fi selectate pentru a primi bifa albastra. Brandurile, companiile si organizatiile de notorietate pot, de asemenea, obtine un marcaj de autentificare.
De ce este important un asemenea marcaj? Foarte simplu. Bifa albastra confera un nivel suplimentar de incredere si autenticitate profilului. Utilizatorii stiu ca interactioneaza cu o persoana sau entitate legitima. De asemenea, bifa faciliteaza identificarea rapida a profilurilor autentice in randul multitudinii de conturi de pe platforme. Nu de putine ori se intampla ca o persoana publica sa aiba pe o platforma sute de conturi false create de fani.
Astfel, marcajul albastru ajuta la evitarea confuziei intre conturile oficiale si cele neoficiale, in special in cazul unor personalitati publice cu multi imitatori. In plus, persoanele care interactioneaza cu un profil verificat au mai multa incredere in informatiile furnizate si in autenticitatea continutului.
Pana nu in urma cu mult timp, cele mai multe platforme de socializare aplicau un proces riguros de evaluare pentru a decide cine primeste marcajul de autentificare. Solicitantii trebuie sa respecte criterii specifice, cum ar fi notorietatea, autenticitatea si necesitatea unui profil verificat.
Anul trecut a venit insa cu schimbari pe unele platforme social media. Spre exemplu, pe Facebook si Instagram poate avea bifa albastra orice utilizator. Daca vrei sa ai un cont verificat cu bifa albastra trebuie sa platesti un tarif lunar in valoare de 85 de lei. Potrivit celor spuse de Mark Zuckerberg, un cont verificat are avantajul de a fi asistat de o persoana reala in cazul in care are anumite probleme.
Daca vrei bifa albastra, trebuie sa intri in setarile contului tau in rubrica “Meta Verified”. Apoi, Meta iti va solicita furnizarea unui act de identitate pentru a iti putea verifica identitatea. Acest proces dureaza, in general, pana in 48 de ore. Atentie, daca vrei bifa si pe Facebook, si pe Instagram, va trebui sa platesti separat pentru ambele platforme.
Si pe X, fostul Twitter, poti avea contul verificat. Totul se face prin Twitter Blue, un abonament care iti va oferi bifa albastra pe care ti-o doresti. In functie de dispozitivul folosit, abonamentul costa intre 37 si 51 de lei pe luna. Pe langa bifa albastra, abonamentul iti mai ofera cateva beneficii: tweeturi mai lungi, incarcare video mai lunga, posibilitatea de a retrage un tweet, imagini de profil NFT, navigatie personalizata etc.
Citeste si: Cum descoperi ca ai fost blocat pe WhatsApp si cineva se fereste de tine
Sursa foto: Meta
Ultimele NOUTATI
Venituri pasive explicate: Cum sa faci bani fara sa muncesti non-stop?
Profesia care-ti asigura in Romania o pensie medie de 25.000 de lei pe luna
Scade numarul pensionarilor de la o luna la alta. Cei ce raman in viata traiesc cu o pensie medie de 2.700 de lei lunar
Hotarati sa desfiintati un post in firma dvs. Ce se intampla cu salariatul care ocupa acel post?
Partenerii nostri
Rata somajului inregistrat in evidentele ANOFM in luna octombrie 2024 a ajuns la 3,20%
Hartuirea la locul de munca - cum poate angajatorul sa sustina salariatul hartuit?
Corectare facturi: Cand se utilizeaza codurile 384 si 380
Agenda Fiscala a Contabilului pentru 2025 - termene stabilite prin lege, obligatii si declaratii