Facebook a decis sa renunte la serviciul de reduceri Facebook Deals
facebookfacebook dealsgroupongoogle offers
Facebook, cea mai mare retea de socializare online din lume, a anuntat ca va renunta la serviciul sau de reduceri zilnice Facebook Deals, la cateva luni de la lansare.
Compania a lansat Deals initial in orasele americane San Francisco, San Diego, Dallas, Atlanta si Austin, si apoi, la sfarsitul lunii aprilie, la scara internationala.
"Dupa ce am testat Deals pentru cateva luni, am decis sa renuntam la acest serviciu in urmatoarele saptamani", a declarat un purtator de cuvant al Facebook pentru agentia Reuters, fara a oferi motivele care au dus la aceasta decizie.
Tot mai multi analisti pun la indoiala acest model de afacere, popularizat de compania Groupon. Aceasta nu a reusit inca sa faca profit.
Cum functioneaza aceste servicii? Utilizatorii primesc un e-mail prin care sunt informati ca este disponibil un serviciu sau produs la un pret avantajos. Ca sa beneficieze de el, oamenii trebuie sa-l achizitioneze intr-o perioada de timp data (ex. 24 de ore). Insa pentru a fi activata reducerea, trebuie sa se stranga un anumit numar de clienti.
Si Google a intrat recent pe aceasta piata cu Google Offers. Compania a lansat serviciul dupa ce a incercat, fara succes, sa cumpere Groupon pentru 6 miliarde de dolari.
Serviciile de reduceri de acest gen vor genera venituri de 3,93 miliarde de dolari pana in 2015, fata de 873 de milioane de dolari in 2010, estima recent firma de consultanta BIA/Kelsey.