Forrester: Cea mai buna metoda de crestere a vanzarilor online ramane AdWords. Facebook si Twitter nu aduc clienti
forrester researchvanzarifacebooktwitteradwords
Multi retaileri au investit bani frumosi in promovarea pe platformele social media, insa, potrivit unui studiu al firmei de cercetare Forrester Research, acestea nu ajuta la cresterea vanzarilor.
Asta sustine analistul senior
Sucharita Mulpuru. Ea a aflat ca mai putin de 1% din tranzactiile realizate online au ca punct de plecare o platforma de socializare online, precum Facebook sau Twitter.
Mulpuru nu a inclus in analiza firmele mici si magazinele deschise pe Facebook.
Cea mai buna modalitate de a creste vanzarile online o reprezinta traficul platit, de exemplu prin serviciul AdWords oferit de Google. De altfel, potrivit Forrester Research 50% dintre cei care fac cumparaturi online incep documentarea despre servicii si produse pe motorul de cautare Google Search sau pe Amazon.com.
Mulpuru spune ca meritul social media este acela ca ii tine pe clienti in contact cu brandul.
De ce nu se dezvolta F-commerce?
Comertul prin intermediul Facebook, numit F-commerce, nu s-a dezvoltat asa cum se asteptau analistii. Motivele pot fi mai multe. Facebook a facut putine lucruri pentru a incuraja vanzarile prin intermediul platformei sale. Nu exista studii de caz "de bune practici" produse de companie. Mai mult, consumatorii evita sa cumpere prin intermediul Facebook deoarece se tem de eventuale probleme de securitate.