Un upgrade esential pentru profilul de LinkedIn: Cele patru aspecte de rectificat
linkedinprofilprofesionistfotografiicvinformatiicifre
Avem tendinta sa fim prezenti in online si atat. Cateva informatii care sa ne completeze profilul, cateva link-uri acolo unde ni se pare ca ar da bine si cateva zile de activitate intensa pentru a ne face cunoscut profilul. Daca la inceput exista reguli stricte privind continutul pe care il publicam, rutina vine cu exceptii care devin ulterior obisnuinta.
Cum tratam corect pagina de LinkedIn? O transformam intr-o alta versiune a CV-ului nostru sau avem alegeri mai bune cand vine vorba de continut si informatii pentru aceasta platforma?
Platforma e un vehicul de promovare cu propriile sale reguli de branding si publicitate, daca ne luam dupa recomandarile facute de Mashable.com in ce priveste utilizarea LinkedIn.
Iata care sunt aceste aspecte pe care ar trebui sa le luam in calcul ori de cate ori ne folosim de profilul de pe LinkedIn:
1. Informatiile trebuie sa fie variate si mai cuprinzatoare decat cele din CV. Cu alte cuvinte, nu ar trebui sa regasim aici un copy-paste al CV-ului. De la fotografii pana la continut de interes, cerul pare sa fie limita. Cu conditia sa nu depasim linia profesionala, bineinteles.
E important sa distribuim informatii legate de munca noastra, proiectele si abilitatile pe care le dezvoltam zi de zi.
2. Nu ar trebui xeroxata. Exista deja oameni care iti promit ca vor transforma prezenta ta in online in asa fel incat sa apari pe prima pagina oriunde. Lasand la o parte ca nu asta ar trebui sa-ti doresti in primul rand cand vorbim de vizibilitate in online, un profil care pare xeroxat sau prefabricat pentru a impresiona, fara a se indeparta prea mult de profilul oamenilor "faimosi" peste noapte, nu va face decat sa te aduca inapoi la punctul zero.
3. Recomandarile nu sunt de domeniul trecutului. Desi ni se pare ca exista din ce in ce mai multe persoane care se promoveaza singure, trebuie sa stim ca experienta insotita de recomandari din partea altor profesionisti din domeniu se va situa intotdeauna pe un loc un pic mai la inaltime. Meritele noastre, la final de zi sau de luna, vin tot din munca pe care o facem si de care nu scapa niciun profesionist adevarat.
4. E adevarat ca totul poate sa para destul de formal, insa LinkedIn se afla undeva aproape de o medie intre tonul profesional si cel mai putin rigid. Pana la urma, vorbim de o retea de networking care implica oameni si nu profiluri, posibile parteneriate si oportunitati de afaceri, nu doar cifre, endorsement-uri si headhunting.
Redactor
Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online