GM a renuntat la o campanie de 10 milioane de dolari pe Facebook pentru ca reclamele nu merg
gmreclamefacebookgeneral motorsgoogle
General Motors (GM), compania cu al treilea cel mai mare buget de publicitate din SUA in 2011, a renuntat la o campanie pe Facebook pentru ca "reclamele nu merg".
Compania a anuntat ca va continua sa foloseasca serviciile gratuite de promovare oferite de Facebook. GM este prima companie mare care se arata dezamagita de eficienta campaniilor pe Facebook.
Desi suma nu este mare pentru economia Facebook, care a inregistrat vanzari de peste 1 miliard de dolari in primele trei luni ale acestui an, retragerea campaniei va avea un impact mare asupra moralului echipei de vanzari a retelei de socializare online. Mai mult, ar putea determina si alti publicitari sa-si reevalueze strategia de pe Facebook.
Ce s-a intamplat de fapt? GM a reevaluat campania si a constatat ca nu este eficienta. Facebook a sustinut la un moment dat ca pentru fiecare dolar investit pe platforma sa in publicitate, o companie castiga trei dolari. Se pare ca nu a fost si cazul constructorului auto american.
Potrivit Wall Street Journal, GM si-a bugetat 40 milioane de dolari pentru a dezvolta continut pe Facebook. Din aceasta suma, doar 10 milioane de dolari au fost alocati pentru cumpararea de publicitate.
Aceste informatii apar cu putin timp inainte de debutul Facebook pe bursa si sugereaza ca eficienta campaniilor pe platforma de socializare online este mai mica decat si-ar dori publicitarii.
Potrivit masuratorilor efectuate de WordStream, rata de clic pe reclamele de pe Facebook este de doar 0,051%, comparativ cu 0,4% in cazul Google.
O explicatie pentru esecul campaniei GM poate fi si aceea ca pe Facebook, care este un mediu dedicat divertismentului, lumea nu cauta sa cumpere masini. In schimb, Google este principala unealta online folosita de utilizatori atunci cand doresc sa se documenteze in legatura cu un automobil.