Berea germana pierde teren la ea acasa
vanzariberegermaniaalcoolbere non-alcoolicaproductie de bere
Vanzarile de bere in Germania au scazut la cel mai precar nivel din ultimii 25 de ani, pe masura ce consumatorii s-au orientat catre bauturile mixte si berea non-alcoolica, scrie thelocal.de.
In 2013, producatorii germani de bere au vandut 9,46 miliarde litri de bere, estimeaza Biroul Federal de Statistici.
Aceasta valoare este cu 2% mai mica decat cea obtinuta in 2012 si Germania a traversat al saptelea an de scadere in privinta vanzarilor de bere.
"Declinul declansat in 2007 nu s-a oprit nici astazi", precizeaza Destatis.
Germanii au baut 7,97 miliarde litri de bere, din productia de 9,46 miliarde litri de bere, in scadere cu 1,7% fata de anul precedent.
Producatorii de bere dau vina pe vremea schimbatoare din 2013 si populatia imbatranita a Germaniei.
Vara trecuta, producatorii germani de bere au inregistrat o crestere a vanzarilor, dar tabloul general a ramas unul sumbru.
Totusi, unul din sectoarele de crestere este cel al berilor non-alcoolice.
Berile amestecate cu suc si cele fara alcool sunt tot mai populare in randul consumatorilor germani.
Destatis precizeaza ca acestea au reprezentat 4,5% din vanzarile de bere in 2013, fata de 1,9%, cota de piata obtinuta in anul anterior.