Soferii sub 21 de ani sau cei cu experienta redusa s-ar putea sa nu mai poata conduce vehicule ce depasesc 100CP

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Soferii sub 21 de ani sau cei cu experienta redusa s-ar putea sa nu mai poata conduce vehicule ce depasesc 100CP
Soferii sub 21 de ani sau cei cu experienta redusa s-ar putea sa nu mai poata conduce vehicule ce depasesc 100CP
de I.s. la 20 Nov. 2023
Urmareste-ne pe Google News
proiect de legecodul rutierlege nouamodificarea codului rutier

Soferii tineri si cei cu experienta redusa ar putea fi nevoiti sa renunte la masinile puternice, conform unui proiect de lege care vizeaza modificarea Codului Rutier. 

Acesta propune ca soferii sub 21 de ani si cei cu mai putin de un an de experienta la volan sa nu mai poata conduce vehicule ce depasesc 100 CP (sau 75 kw in cazul celor electrice). Scopul acestor modificari este de a reduce numarul accidentelor auto, in special in marile orase, unde traficul a devenit din ce in ce mai aglomerat.
 
Initiatorii proiectului de lege sustin ca noile reguli sunt necesare pentru a consolida relatiile civilizate intre politistii rutieri si participantii la trafic. In plus, Romania se afla in continuare pe primul loc in Uniunea Europeana in ceea ce priveste rata deceselor cauzate de accidentele rutiere, ceea ce justifica introducerea unor masuri suplimentare de siguranta.
 
Proiectul de lege prevede si alte masuri care vizeaza inasprirea conditiilor de pregatire a celor care doresc sa obtina permisul de conducere. Astfel, se propune ca examenul auto sa includa 25 de ore de pregatire teoretica si 45 de ore de practica, cu 15 ore suplimentare fata de prevederile actuale. Aceasta schimbare ar putea duce la cresterea costurilor pentru scolile de soferi cu aproximativ 1000 de lei.
 
O alta propunere din cadrul proiectului de lege este ca traseul sa fie sustinut si cu examinatori atestati, alesi prin tragere la sorti. Potrivit initiatorilor, aceasta masura ar reprezenta un prim pas in crearea unui climat mai sigur pe drumurile publice.
 
Reactiile la aceste propuneri sunt impartite. Unii sustin ca este important sa se limiteze accesul soferilor tineri si fara experienta la masini puternice, deoarece acestea pot fi scapate mai usor de sub control. Altii considera ca aceste masuri ar putea limita prea mult optiunile soferilor in ceea ce priveste alegerea masinilor si ca ar fi mai util sa se puna accentul pe educatia si formarea acestora.
 
In orice caz, proiectul de lege a starnit un interes crescut si a deschis o dezbatere importanta in societate. Este esential ca autoritatile sa gaseasca solutii eficiente pentru a reduce numarul accidentelor rutiere si a asigura un trafic mai sigur si civilizat pentru toti participantii la trafic.

Sursa foto: freepik.com
 
de I.s.

Ultimele NOUTATI

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
Rolul pulsatorului in mulsul zilnic
Casa si gradina

Rolul pulsatorului in mulsul zilnic

today13 Iun. 2025
Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!
Business

Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!

today13 Iun. 2025
Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf
Life Style

Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf

today13 Iun. 2025
Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar
Life Style

Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar

today13 Iun. 2025
Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?
Companii

Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?

today13 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Daca un salariat munceste dupa program nu inseamna neaparat ca efectueaza ore suplimentare!
Companii

Ghidul angajatorului. Daca un salariat munceste dupa program nu inseamna neaparat ca efectueaza ore suplimentare!

today12 Iun. 2025
Cum ne schimba retelele sociale creierul si comportamentul: intre dependenta, validare si manipulare digitala
Social Media

Cum ne schimba retelele sociale creierul si comportamentul: intre dependenta, validare si manipulare digitala

today12 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x