Ponturi pentru ca e-mailul tau sa capteze atentia
e-mailreguliatentiemesajcum se scrie
E-mailurile tale trec neobservate? Inc.com iti arata cum sa construiesti un mesaj relevant, oportun si usor de digerat.
E-mailul este acum mediul prin care se iau multe decizii. Din pacate, multa lume are doar o idee vaga despre cum se scrie un e-mail care chiar sa convinga pe cineva sa ia o decizie favorabila.
Cateva reguli:
1. Subiectul trebuie sa fie relevant
Chiar daca ii scrii cuiva care in general iti citeste mesajele, cum ar fi asistentul tau, subiectul iti "incadreaza" e-mailul. Destinatarul intelege mai usor cum trebuie sa trateze mesajul tau, daca sa il plaseze in zona deciziilor importante sau in cea a lucrurilor pe care este dragut sa le stie.
2. Ierarhizeaza si fii prompt
Fiecare decizie este o solutie la o problema, iar unele probleme sunt in mod automat mai importante decat altele. Pentru a conferi problemei tale prioritate, comunic-o in contextul in care ea apare si explica circumstantele. De exemplu, daca firma ta a pierdut un client important, construieste-ti mesajul pe baza prevenirii defectiunilor viitoare.
3. Foloseste termeni specifici
Cei care iau decizii gasesc inevitabil solutii la probleme, privindu-le din propria perspectiva si experienta. Din acest motiv, problema ta este acceptata mai usor daca este comunicata in termenii potriviti. De exemplu, unui director de marketing ii poti scrie despre "costuri" si "plasare", insa unei persoane dinafara domeniului ar trebui sa ii explici pe indelete despre ce este vorba, evitand termenii care ar putea fi greu de inteles.
4. Redu sau elimina riscurile
Chiar si cei mai importanti oameni isi doresc sa fie "acoperiti". Tu trebuie sa anticipezi posibilele probleme si obiectii si sa ai un raspuns potrivit la acestea. Cel mai bine este sa scrii direct despre punctele slabe in e-mail.
5. Intreaba care va fi urmatorul pas
Pune o intrebare finala sau cere o parere.