Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

5 factori esentiali care pot prezice viitorul unui business


5 factori esentiali care pot prezice viitorul unui business
de la 28 Mar. 2018
5 factori esentiali care pot prezice viitorul unui business
Tags: managementbusinesscezar ropotan

Succesul unui business nu depinde doar de profitul pe care il raporteaza anual. Longevitatea, capacitatea de inovare, perceptia publicului despre businessul respectiv, precum si modul in care reuseste sa isi surclaseze competitia pe piata in care activeaza sunt indicatori care pot anticipa viitorul unei companii si modul in care ea va evolua in urmatorii ani.


Construirea unui brand si a unei companii capabile sa supravietuiasca oricarei schimbari economice, sociale sau tehnologice tine de cateva criterii esentiale, scrie Bizjournals. O afacere capabila sa indeplineasca toate aceste cerinte isi minimizeaza riscurile si isi poate consolida pozitia pe piata:


Constanta si perseverenta pe piata


Un business longeviv se construieste in timp. Chiar si acele afaceri care par sa fi obtinut succesul peste noapte ascund in spatele lor luni sau chiar ani de eforturi tacute pentru atingerea unor obiective si pentru imbunatatirea serviciilor sau produselor oferite. De aceea, profitul raportat de o companie intr-un singur an nu poate fi relevant decat daca il privim intr-un context mai larg.


Un exemplu foarte bun in acest sens este compania romaneasca Arabesque, cel mai mare distribuitor de materiale de constructii, detinuta de omul de afaceri Cezar Rapotan. Dupa perioada de criza din 2009, Arabesque a avut un profit de 34 de milioane de lei in 2011, in usoara scadere fata de anul 2010, insa in 2016 compania a raportat un profit de 55 de milioane de lei, cu 22% mai mare decat in 2015. Un business care reuseste sa se mentina la un nivel constant chiar si in perioadele de criza financiara este una care va culege roadele in perioadele de boom economic si isi va consolida pozitia pe piata.


Perceptia publica si nivelul de incredere


Modul in care o companie este perceputa de public influenteaza nivelul de incredere pe care il au oamenii in ea. Imaginea unei companii pe piata depinde si de longevitate (companiile vechi sunt considerate mai de incredere), dar si de modul in care acestea comunica si interactioneaza cu clientii sai. Acest lucru este cu atat mai evident in era internetului si a retelelor de socializare, cand orice greseala tactica facuta de o companie poate avea ecouri in intreaga lume si poate genera o adevarata criza de imagine.


Viziunea si capacitatea de inovare


O companie care nu inoveaza sau nu tine pasul cu schimbarile tehnologice risca sa devina irelevanta in domeniul in care activeaza si sa piarda teren in fata competitorilor sai. De exemplu, multe companii din domeniul de retail care au introdus tarziu optiunea de a face cumparaturi online au inregistrat scaderi semnificative ale vanzarilor, intrucat clientii lor s-au reorientat spre magazine online, care le permiteau sa isi comande produsele pe internet. Chiar daca un business nu este pionier in dezvoltarea unor noi tehnologii, el trebuie sa aiba disponibilitatea si resursele pentru a le implementa atunci cand este timpul, daca nu vrea sa isi piarda pozitia pe piata.


Cultura organizationala si respectul fata de angajati


Angajatii unei companii sunt, de multe ori, ambasadorii brandului, asa ca este extrem de important ca ei sa fie multumiti de locul lor de munca si sa aiba o parere buna despre companie. Un business care isi construieste o cultura organizationala bazata pe respect fata de angajati, pe egalitatea de sanse, comunicarea transparenta si eliminarea discriminarilor se va bucura de o imagine favorabila pe piata, isi va creste retentia angajatilor si va reusi intotdeauna sa atraga cei mai buni oameni din domeniu.


Capacitatea de decizie la nivel de management


Exista numeroase cazuri in care o companie trebuie sa riste si sa ia decizii rapid, fara a avea in fata toate datele necesare. Aici intervine capacitatea de decizie a managerului si flerul sau. El trebuie sa fie capabil sa anticipeze unele riscuri sau oportunitati si sa ia decizia corecta, la momentul potrivit. In aceste conditii, este nevoie de un manager cu viziune, claritate in gandire, dar si cu abilitati de negociere si de anticipare a modului in care vor evolua situatiile in care se regaseste compania sa.


Sursa foto: Shutterstock/Copyright:Monkey Business Images



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016