
Tocmai din aceste motive, orice angajator ar trebui sa ia in considerare cateva mici modificari pe care sa le faca daca vrea sa creasca nu doar gradul de satisfactie al angajatilor, ci si gradul de implicare al acestora. Iata cateva solutii pe care le-am identificat si care pot fi aplicate in orice mediu de lucru:
Ofera facilitati la birou
Din ce in ce mai multe companii mari au inteles cat de mult conteaza aspectul unui birou si investesc constant in oferirea diverselor facilitati la birou. Pe langa beneficiile care intra in pachetul salarial, precum abonamentele la sala, angajatul trebuie sa se simta bine si in orele petrecute la birou.
Aceste facilitati pot sa includa gustari sanatoase, fructe, cursuri de yoga dupa program la birou, zone de relaxare sau sali de jocuri, sala de fitness si chiar dusuri, in cazul in care exista angajati care obisnuiesc sa vina la birou cu bicicleta.
Fa-le munca mai usoara
Organizarea modului de lucru si prioritizarea task-ului ii ajuta pe angajati sa nu se simta complesiti de munca pe care o au de facut. Asigura-te ca fiecare stie ce are de facut in fiecare zi si ca fiecare angajat poate sa iti organizeze timpul eficient. Programele de gestionare a orelor de munca pot fi folosite nu doar pentru stabilirea obiectivelor, ci si pentru monitorizarea timpului petrecut pe fiecare task.
Totodata, e eficient sa investesti in programe care automatizeaza activitati de rutina. In cazul rapoartelor, de exemplu, un program pentru automatizarea datelor din Excel salveaza timp important din programul de lucru al angajatilor si le usureaza activitatea.
Imbunatateste comunicarea
Comunicarea deficitara sau lipsa comunicarii sta la baza problemelor care apar in orice companie. Un studiu desfasurat de Fierce Inc, o companie care se ocupa de programe de training si de dezvoltarea leadership-ului, a constatat ca 86% dintre respondenti au considerat ca o comunicare slaba duce la aparitia esecurilor intr-o companie.
Atunci cand angajatii nu stiu care sunt asteptarile managementului de la ei sau care sunt obiectivele pe care trebuie sa le urmareasca, apar neintelegeri si se creeaza un mediu de lucru stresant. Una din solutiile la aceasta problema este stabilirea unui mecanism de oferire a feedback-ului.
Recunoaste realizarile echipei
Feedback-ul pozitiv este un puternic mecanism de motivare pentru orice angajat, chiar si daca este vorba despre un simplu multumesc atunci cand un angajat a trimis un raport cu ora mai devreme decat era stabilit. Aprecierea fata de munca de zi cu zi a unui angajat poate sa ii ofere acestuia un sentiment de mandrie si il poate motiva sa faca lucrurile din ce in ce mai bine.
La fel functioneaza si recunostinta in public; ridica moralul intregii echipe, iar fiecare membru al echipei se va simti apreciat si motivat sa imbunatateasca modul in care lucreaza.
Ofera-le oportunitati de invatare
Angajatii nu vor reusi sa se simta bine cu munca pe care o fac daca nu au oportunitati ca sa invete si sa se dezvolte. Pentru ca acestia sa devina din ce in ce mai buni in ceea ce fac, au nevoie sa invete in mod constant.
Un studiu al celor de la Bridge, o companie care ofera solutii de management al angajatilor, a aratat ca o cultura organizationala bazata pe invatare continua este unul din principalele modalitati pentru cresterea nivelului de implicare al angajatilor. O solutie in acest sens o reprezinta programele de training.
Ca sa te asiguri ca toate aceste solutii sunt implementate corect si ca ofera rezultatele dorite, trebuie practicate zilnic. In acelasi timp, trebuie sa le reamintesti angajatilor ca fac o treaba buna si ca sunt o parte importanta a succesului obtinut de companie.
Ultimele NOUTATI

Reforma administratiei. Coalitia ar fi cazut la pace. Primarii vor avea de ales intre reducerea posturilor si taierea cheltuielilor cu salariile

Bolojan, mesaj emotionant de Ziua Veteranilor: Ii omagiem astazi pe eroii al caror sacrificiu a stat la temelia statului roman

Rechinul de pe Wall Street, un tata generos. Buffett a donat actiuni de 1,3 miliarde de dolari catre fundatiile copiilor sai

De la bugete irosite la campanii inteligente: cum automatizarea schimba regulile in marketingul digital

Partenerii nostri
Achizitii online cu cardul societatii: Atentie, nu se impune intocmirea unui decont de cheltuieli!
Plata cu cardul si bon emis pentru numerar: Pasii corecti pentru remediere
In ce conditii puteti colabora legal cu o persoana fizica neautorizata?
Raportul de necesitate: fundamentul unei achizitii publice legale si eficiente
Contractul de comodat: tot ce trebuie sa stii despre drepturi, obligatii si riscuri
Raportul de evaluare: cum se intocmeste si cand este necesar
Te-ar putea interesa si