5 moduri in care poti sa creezi un mediu de lucru pozitiv si sa cresti gradul de implicare al angajatilor tai

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 moduri in care poti sa creezi un mediu de lucru pozitiv si sa cresti gradul de implicare al angajatilor tai
5 moduri in care poti sa creezi un mediu de lucru pozitiv si sa cresti gradul de implicare al angajatilor tai
de Redactia Manager la 06 Nov. 2018
Urmareste-ne pe Google News
exceltraining

Angajatii fericiti sunt mai creativi si mai dedicati sarcinilor pe care le au de facut in fiecare zi, arata un studiu efectuat de cei de la Harvard Business Review in colaborare cu Asociatia pentru admnistrarea resurselor si serviciilor medicale din SUA. Concret, un mediu de lucru pozitiv are un impact major asupra angajatilor si aduce beneficii la nivelul intregii companii, fie ca vorbim de productivitate, fie de gradul de implicare.

Tocmai din aceste motive, orice angajator ar trebui sa ia in considerare cateva mici modificari pe care sa le faca daca vrea sa creasca nu doar gradul de satisfactie al angajatilor, ci si gradul de implicare al acestora. Iata cateva solutii pe care le-am identificat si care pot fi aplicate in orice mediu de lucru:


Ofera facilitati la birou


Din ce in ce mai multe companii mari au inteles cat de mult conteaza aspectul unui birou si investesc constant in oferirea diverselor facilitati la birou. Pe langa beneficiile care intra in pachetul salarial, precum abonamentele la sala, angajatul trebuie sa se simta bine si in orele petrecute la birou.


Aceste facilitati pot sa includa gustari sanatoase, fructe, cursuri de yoga dupa program la birou, zone de relaxare sau sali de jocuri, sala de fitness si chiar dusuri, in cazul in care exista angajati care obisnuiesc sa vina la birou cu bicicleta.


Fa-le munca mai usoara


Organizarea modului de lucru si prioritizarea task-ului ii ajuta pe angajati sa nu se simta complesiti de munca pe care o au de facut. Asigura-te ca fiecare stie ce are de facut in fiecare zi si ca fiecare angajat poate sa iti organizeze timpul eficient. Programele de gestionare a orelor de munca pot fi folosite nu doar pentru stabilirea obiectivelor, ci si pentru monitorizarea timpului petrecut pe fiecare task.


Totodata, e eficient sa investesti in programe care automatizeaza activitati de rutina. In cazul rapoartelor, de exemplu, un program pentru automatizarea datelor din Excel salveaza timp important din programul de lucru al angajatilor si le usureaza activitatea.


Imbunatateste comunicarea


Comunicarea deficitara sau lipsa comunicarii sta la baza problemelor care apar in orice companie. Un studiu desfasurat de Fierce Inc, o companie care se ocupa de programe de training si de dezvoltarea leadership-ului, a constatat ca 86% dintre respondenti au considerat ca o comunicare slaba duce la aparitia esecurilor intr-o companie.


Atunci cand angajatii nu stiu care sunt asteptarile managementului de la ei sau care sunt obiectivele pe care trebuie sa le urmareasca, apar neintelegeri si se creeaza un mediu de lucru stresant. Una din solutiile la aceasta problema este stabilirea unui mecanism de oferire a feedback-ului.


Recunoaste realizarile echipei


Feedback-ul pozitiv este un puternic mecanism de motivare pentru orice angajat, chiar si daca este vorba despre un simplu multumesc atunci cand un angajat a trimis un raport cu ora mai devreme decat era stabilit. Aprecierea fata de munca de zi cu zi a unui angajat poate sa ii ofere acestuia un sentiment de mandrie si il poate motiva sa faca lucrurile din ce in ce mai bine.


La fel functioneaza si recunostinta in public; ridica moralul intregii echipe, iar fiecare membru al echipei se va simti apreciat si motivat sa imbunatateasca modul in care lucreaza.


Ofera-le oportunitati de invatare


Angajatii nu vor reusi sa se simta bine cu munca pe care o fac daca nu au oportunitati ca sa invete si sa se dezvolte. Pentru ca acestia sa devina din ce in ce mai buni in ceea ce fac, au nevoie sa invete in mod constant.


Un studiu al celor de la Bridge, o companie care ofera solutii de management al angajatilor, a aratat ca o cultura organizationala bazata pe invatare continua este unul din principalele modalitati pentru cresterea nivelului de implicare al angajatilor. O solutie in acest sens o reprezinta programele de training.


Ca sa te asiguri ca toate aceste solutii sunt implementate corect si ca ofera rezultatele dorite, trebuie practicate zilnic. In acelasi timp, trebuie sa le reamintesti angajatilor ca fac o treaba buna si ca sunt o parte importanta a succesului obtinut de companie.


Sursa foto: Shutterstock

Ultimele NOUTATI

Criptomonedele cresc dupa anuntul de incetare a focului si noile reglementari din SUA: Bitcoin trece de 105.000 USD
Ultimele stiri economice

Criptomonedele cresc dupa anuntul de incetare a focului si noile reglementari din SUA: Bitcoin trece de 105.000 USD

today25 Iun. 2025
Cum iti construiesti disciplina personala si de ce este mai importanta decat motivatia
Life Style

Cum iti construiesti disciplina personala si de ce este mai importanta decat motivatia

today25 Iun. 2025
Cat de importanta este fisa postului in cazul unui conflict de munca ?
Companii

Cat de importanta este fisa postului in cazul unui conflict de munca ?

today25 Iun. 2025
Romania risca sa ramana „codasa” Europei: cel mai mare deficit din regiune si o economie pe avarie in 2025
Economie

Romania risca sa ramana „codasa” Europei: cel mai mare deficit din regiune si o economie pe avarie in 2025

today25 Iun. 2025
Fug investitorii din Romania! Analistii financiari avertizeaza: „Guvernul vrea sa taxeze tot ce misca”
Economie

Fug investitorii din Romania! Analistii financiari avertizeaza: „Guvernul vrea sa taxeze tot ce misca”

today25 Iun. 2025
Un expert HR dezvaluie expresia care iti distruge CV-ul fara sa stii. Greseala banala care te elimina din start
Companii

Un expert HR dezvaluie expresia care iti distruge CV-ul fara sa stii. Greseala banala care te elimina din start

today25 Iun. 2025
“Reforma sau haos fiscal?” Confederatia Concordia acuza Guvernul de masuri disproportionate care lovesc in mediul de afaceri
Economie

“Reforma sau haos fiscal?” Confederatia Concordia acuza Guvernul de masuri disproportionate care lovesc in mediul de afaceri

today25 Iun. 2025
Relatia angajat-angajator: noile tendinte HR pe care ar fi indicat sa le incluzi si in business-ul tau
Companii

Relatia angajat-angajator: noile tendinte HR pe care ar fi indicat sa le incluzi si in business-ul tau

today25 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x