Best Buy doreste sa se concentreze asupra afacerilor din SUA, unde rivalizeaza cu Wal-Mart Stores Inc si Amazon.com Inc.
CEO-ul Hubert Joly a declarat marti ca aceasta decizia va ajuta la reorganizarea business-ului Best Buy.
Compania americana a cumparat 50% din operatiunile de retail ale Carphone pentru suma de 2,1 miliarde dolari in 2008, pentru a se extinde in Europa.
Chiar daca Best Buy a reusit sa profite de Carphone pentru a-si majora afacerile din SUA, planurile de infiintare a unui lant de magazine in Europa au esuat, din cauza consumului scazut, a brandului relativ necunoscut pe "batranul continent" si a competitiei cu jucatorii locali din domeniu.
In 2011, Best Buy a renuntat la planurile de infiintare a magazinelor in Europa si a decis sa se concentreze asupra pietei Carphone. Best Buy a cumparat Carphone pentru 1,3 miliarde dolari. Marti, Best Buy a precizat ca unitatea sa europeana a avut vanzari de 5,5 miliarde dolari-5,6 miliarde dolari.
In afara de SUA, Best Buy activeaza in Canada, China, Europa si Mexic. Decizia Best Buy in cazul Europei nu va afecta si afacerile din restul tarilor in care opereaza compania americana.
Board-urile ambelor companii au aprobat tranzactia, care se va finaliza la sfarsitul lunii iunie. Best Buy estimeaza ca va pierde circa 200 milioane dolari in urma acestei restructurari. Pretul de vanzare este de 775 milioane dolari.
Ca parte integranta a acordului, Best Buy ii va plati Carphone-ului suma de 45 milioane dolari, pentru a respecta obligatiile contractuale existente.