Birocratia afecteaza puternic climatul fiscal din Romania. 3 lucruri pe care orice manager ar trebui sa le aiba in vedere

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Birocratia afecteaza puternic climatul fiscal din Romania. 3 lucruri pe care orice manager ar trebui sa le aiba in vedere
Birocratia afecteaza puternic climatul fiscal din Romania. 3 lucruri pe care orice manager ar trebui sa le aiba in vedere
de Redactia Manager la 23 Iul. 2018
Urmareste-ne pe Google News
arhivare documentearhivaredocumente

Nu este simplu sa iti desfasori activitatea de antreprenor sau de manager in Romania. Parte din dificultati sunt cauzate de birocratie, legislatie si de intarzierea modernizarii unor institutii cheie pentru activitatile economice. Iar aceste aspecte sunt intarite de cateva evolutii recente.

O cercetare realizata de FIC cu privire la perspectiva investitorilor subliniaza cateva din problemele cu care ne confruntam. In martie 2018, 0% din investitorii chestionati au considerat nivelul birocratiei din Romania drept unul competitiv. Despre nivelul reglementărilor, 85% au considerat ca sunt lipsite de competitivitate. 94% dintre investitori nu au o opinie buna despre transparenta si coerenta aplicarii politicilor in Romania, descriind acest domeniu drept necompetitiv. Nu in ultimul rand, 30,8% au considerat ca mediul de afaceri din tara noastra s-a inrautatit semnificativ, iar 42,3% ca a avut loc o usoara inrautatire a acestuia.


Nu doar investitorii sunt nemultumiti, ci si antreprenorii. Unii dintre ei se pregatesc sa isi mute sediul firmei in strainatate sau au facut deja acest lucru. O destinatie atractiva pentru firme a devenit Estonia, care ofera avantajul unui Cod Fiscal competitiv si a unui grad de digitalizare ridicat. In acest timp, statul roman incepe sa piarda din sumele care i-ar fi revenit din taxe si impozite.


Obligatiile legale privind arhivarea documentelor


Legislatia cu privire la arhivarea documentelor contine suficient de multe prevederi incat sa nu poata fi prezentata pe scurt. Exista insa cateva mai putin stiute, care pot fi contra-intuitive si care pot pune probleme pentru antreprenori. Spre exemplu, legea iti permite sa arhivezi electronic documentele, insa e mai putin stiut faptul ca va trebui sa pastrezi programul cu care le-ai generat. In caz contrar, risti sa suporti amenzi. Un alt exemplu este cel al duratei de arhivare diferite si foarte lungi, in anumite cazuri. Unele documente trebuie arhivate 5 ani, altele 10, iar statele de plata, 50 de ani.


Schimbari legislative frecvente si imprevizibile


Conducerea cu succes a unei companii presupune, printre altele, si un mediu economic stabil. Schimbarile legislative frecvente si rapide pot pune probleme pentru antreprenori si manageri. Planificarea si strategiile pe termen mediu si lung sunt afectate, la fel ca si investitiile, fuziunile si achizitiile. In ultima perioada, au fost multe schimbari pe acest plan. Trecerea contributiilor de la angajator la angajat, scaderea impozitului pe venit, plata defalcata a TVA, declaratia unica si introducerea de noi conturi contabile pentru plata contributiilor sunt doar cateva exemple.


Ca sa diminuezi riscul de a fi afectat de schimbarile din legislatia fiscala, e bine sa te asiguri ca firma este suficient de flexibila incat sa le faca fata fara probleme. Spre exemplu, schimbarea legislatiei poate duce la cresterea cheltuielilor tale (prin plata salariilor, cresterea taxelor sau alte masuri). De aceea, e bine sa ai un plan cu privire la felul in care vei acoperi aceste cheltuieli suplimentare, daca este cazul.


Birocratia scade productivitatea muncii


Nu este usor sa stai cateva ore la o coada ca sa depui documente, cand stii cat de simplu ar fi sa faci acelasi lucru online. Din pacate, multe institutii au inca nevoie de modernizare si de mutarea operatiunilor in mediul online. Birocratia si schimbarile frecvente de legislatie cer, inainte de toate, timp din partea antreprenorilor si angajatilor. Adaptarea la acest sistem vine cu un pret scump: scaderea productivitatii. Mutatul unor hartii dintr-un loc in altul, informarea cu privire la schimbari, analiza impactului acestora asupra afacerii, dar si generarea si implementarea strategiilor consuma timp suplimentar. Cat timp persoanele dintr-o firma se ocupa de aceste activitati, nu se ocupa de altele, care genereaza venituri.  



Sursa foto: Shutterstock

Ultimele NOUTATI

Mai putini bugetari in Romania! Coalitia pro-europeana vrea cel mai mic Guvern de dupa Revolutie
Ultima ora

Mai putini bugetari in Romania! Coalitia pro-europeana vrea cel mai mic Guvern de dupa Revolutie

today13 Dec. 2024
Ce avem de castigat dupa ce am intrat in Schengen?
Economie

Ce avem de castigat dupa ce am intrat in Schengen?

today13 Dec. 2024
Building Companion: Digitalizarea industriei constructiilor, un pas firesc in evolutia acestui domeniu Peste 84% dintre accesari sunt mobile
Business

Building Companion: Digitalizarea industriei constructiilor, un pas firesc in evolutia acestui domeniu Peste 84% dintre accesari sunt mobile

today13 Dec. 2024
Psihologia investitiilor: Cum sa-ti controlezi emotiile pe o piata volatila
Business

Psihologia investitiilor: Cum sa-ti controlezi emotiile pe o piata volatila

today12 Dec. 2024
Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani
Financiar-Bancar

Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani

today12 Dec. 2024
Cum sa analizezi o companie inainte de a investi: Ghidul complet al indicatorilor financiari
Companii

Cum sa analizezi o companie inainte de a investi: Ghidul complet al indicatorilor financiari

today12 Dec. 2024
Modificari Codul fiscal 2025. Lista care-ti da bugetul peste cap
Economie

Modificari Codul fiscal 2025. Lista care-ti da bugetul peste cap

today12 Dec. 2024
Directiva NIS2, explicata. Uniunea Europeana ridica standardele de securitate cibernetica. Reguli noi pentru companii
Protectia datelor cu caracter personal

Directiva NIS2, explicata. Uniunea Europeana ridica standardele de securitate cibernetica. Reguli noi pentru companii

today12 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Building Companion: Digitalizarea industriei constructiilor, un pas firesc in evolutia acestui domeniu Peste 84% dintre accesari sunt mobile
Business

Building Companion: Digitalizarea industriei constructiilor, un pas firesc in evolutia acestui domeniu Peste 84% dintre accesari sunt mobile

today13 Dec. 2024
Psihologia investitiilor: Cum sa-ti controlezi emotiile pe o piata volatila
Business

Psihologia investitiilor: Cum sa-ti controlezi emotiile pe o piata volatila

today12 Dec. 2024
Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani
Financiar-Bancar

Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani

today12 Dec. 2024
Cum sa analizezi o companie inainte de a investi: Ghidul complet al indicatorilor financiari
Companii

Cum sa analizezi o companie inainte de a investi: Ghidul complet al indicatorilor financiari

today12 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x