Te poti regasi in situatia in care, fara niciun motiv aparent, unii colegi sunt retinuti sau chiar ostili fata de tine. Acesta poate fi, desigur, un lucru destul de suparator, dar cel mai bine este sa nu iei lucrurile personal. Chiar daca unele dintre persoanele cu care lucrezi vin spre tine cu comentarii negative sau au o atitudine rece, este important sa nu raspunzi in acelasi fel. Este mai bine sa pastrezi o atitudine calma, detasata, sa le raspunzi prompt si eficient, fara sa incerci sa te justifici prea mult si fara sa fii malitios la randul tau. Este mai bine sa fii perceput ca o persoana care poate controla o discutie si care isi poate controla emotiile fara sa reactioneze la stimulii negativi din exterior.
Fie ca ne place sau nu, de foarte multe ori suntem judecati in functie de aspect. De aceea, daca vrei sa faci mereu o impresie buna, este important sa ai si o tinuta adecvata. Desigur, fiecare loc de munca are un cod vestimentar (precizat sau nu) de care trebuie sa tii cont. Avand acest reper, iti poti alege mereu o tinuta potrivita care sa reflecte pozitia pe care o ai. Accesoriile au si ele un rol important pe care ar trebui sa-l ai in vedere. Cu un parfum sofisticat, cum este, de exemplu, Bleu de Chanel, un ceas elegant si o cravata bine aleasa nu ai cum sa dai gres niciodata.
Pentru a fi respectat, trebuie ca tu insuti sa-i respecti pe altii si una dintre cele mai bune modalitati de a le arata respectul tau este punctualitatea. Aceasta este o modalitate de a le spune celorlalti ca le pretuiesti timpul si, totodata, este o dovada de politete. Cu siguranta ceilalti vor aprecia o astfel de atitudine. Evident, in momentele in care o mica intarziere nu poate fi evitata, din motive independente de vointa ta, este bine sa anunti persoanele care te asteapta, printr-un mesaj, cat anume vei intarzia si sa-ti ceri scuze.
Este cat se poate de important sa fii o persoana increzatoare in propriile abilitati sau sa te bucuri de succesul tau, insa este la fel de important sa nu lasi impresia ca te lauzi. Nimeni nu apreciaza astfel de persoane. Chiar daca, de exemplu, ai avut o contributie decisiva la un succes la companiei pentru care lucrezi, este mai bine sa-i lasi pe altii sa vorbeasca despre asta, iar tu sa te concentrezi mai mult pe importanta muncii de echipa, punand in evidenta si contributia altor colegi.
Indiferent cat de bun esti la ceea ce faci sau de experienta anterioara, trebuie sa accepti si faptul ca greselile sunt inevitabile. Ceea ce este important atunci cand faci o greseala sau echipa din care faci parte inregistreaza un esec este felul in care reactionezi. Caracterul unei persoane se dezvaluie foarte usor in astfel de circumstante. Asadar, daca vrei sa fii demn de respectul si aprecierea colegilor tai, asuma-ti intotdeauna greselile, punand accent pe lectia invatata si pe solutii. Orice ai face, nu da niciodata vina pe alti colegi si nu incerca sa te delimitezi de ei, in cazul in care este o responsabilitate comuna.
Respectul de sine si al celorlalti, profesionalismul si un comportament amabil sunt solutiile potrivite pentru a castiga simpatia si aprecierea colegilor de la birou, indiferent de circumstante.
Sursa foto: Pexels.com
Ultimele NOUTATI
Raben Romania lanseaza o noua ruta de transport intre Timisoara si Viena
FMI nu crede ca economia mondiala va intra in recesiune: iata de ce nu vine criza peste noi
Schimbare noua la RCA: plata despagubirilor, facuta dupa noi reguli
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Venituri valorificate prin noua lege a PENSIILOR - Atentie la adeverinta de vechime!
Ministerul Muncii - evolutia tehnologica nu va duce la pierderea de locuri de munca
Impozitul minim pe cifra de afaceri: studiu de caz privind modul de calcul pentru IMCA
SAGA: ce pasi trebuie sa urmati pentru generare si transmitere e-Facturi
Venituri din activitati de infrumusetare: GHID ANAF privind obligatiile declarative si de plata