DOCUMENT. Guvernul sustine cu 45% salariile angajatilor care revin la munca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
DOCUMENT. Guvernul sustine cu 45% salariile angajatilor care revin la munca
DOCUMENT. Guvernul sustine cu 45% salariile angajatilor care revin la munca
de Magda Florea la 28 Mai. 2020
stare de alertasalariirelansare economicasomaj tehnicsubventie

Guvernul Romaniei a decis sa sustina in proportie de 45% salariile de baza brute ale angajatilor care au beneficiat pe perioada starii de urgenta de indemnizatia de somaj tehnic si care vor reveni, de la 1 iunie la munca. Aceasta subventie va fi acordata pe o perioada de trei luni, dupa care angajatorii au obligatia mentinerii respectivilor angajati in firma pe o perioada de inca 6 luni. 
 
De asemenea, tot de la 1 iunie, staul va acorda lunar, 2.500 de lei, angajatorilor care incadreaza, pana la finele anului, pe perioadă nedeterminată, cu norma întreaga, persoane in varsta de peste 50 de ani și tineri intre 16 si 29 de ani. Ordonanta de Urgenta care prevede acest ajutor de stat se afla joi pe Ordinea de zi a Guvernului. Angajatorii beneficiaza de aceste pentru fiecare angajat in parte si sunt obligati la mentinerea raporturilor de munca pentru o perioada de înca 6 luni de la implinirea termenului de 12 luni. Pentru a beneficia de aceasta masura, angajatorii depun, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata şi datata de reprezentantul legal, precum si o declaratie pe propria raspundere şi de lista beneficiarilor masurii, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al președintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca si publicat ulterior în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
Totodata, statul va mentine in continuare acordarea indemnizatiei pentru somaj tehnic, pentru companiile care nu isi pot relua activitatea nici in perioada urmatoare, din cauza restrictiilor impuse in contextul crizei sanitare.
 
Angajatorii care înceteaza raporturile de munca ale salariatilor anterior perioadei obligatorii de mentinere a raporturilor de munca vor trebui sa restituie complet agentiilor pentru ocuparea fortei de munca sumele incasate pentru fiecare angajat in parte care a beneficiat de masurile de sprijin, plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei în vigoare la data încetarii raporturilor de munca.
 
 


Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta:

 
Art. I - (1) Incepand cu data de 1 iunie 2020, angajatii care au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.59/2020 si carora le sunt mentinute raporturile de munca ulterior reluarii activitatii de catre angajatori, beneficiaza, pentru o perioada de trei luni, prin intermediul angajatorului, de plata unei parti din salariu, reprezentand 45% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 45% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020. 
 
(2) Suma prevazuta alin. (1) se acorda in valoare bruta pentru asigurarea unei parti din salariul angajatului, indiferent de durata programului de lucru stabilit de acesta cu angajatorul. 
 
(3) Angajatorii prevazuti la alin.(1) au obligatia mentinerii raporturilor de munca pentru o perioada de 6 luni dupa implinirea termenului de 3 luni prevazut la alin. (1). 
 
(4) Prevederile alin. (1) se aplica indiferent de durata suspendarii contractului individual de munca pe perioada starii de urgenta.
 
 (5) Angajatorii care au mai multe obiecte de activitate dintre care cel putin unul se afla sub incidenta restrictiilor stabilite prin acte ale autoritatilor competente, opteaza fie pentru aplicarea prevederilor alin (1) fie pentru aplicarea art. XI din prezenta ordonanta. 
 
Art. II - (1) Sumele prevazute la art. I alin. (1) se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj. 
 
(2) In vederea acordarii sumelor prevazute la art. I alin. (1), angajatorii depun, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta suma, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de 5 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
 (3) Documentele prevazute la alin. (2) se depun in luna curenta pentru plata sumei din luna anterioara. 
 
(4) Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (2). 
 
(5) Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumelor prevazute la art. I alin. (1) se face in cel mult 15 zile de la depunerea documentelor potrivit procedurii prevazute la alin.(2), catre conturile deschise de angajatori la bancile comerciale. 
 
(6) Plata sumei prevazute la art. I alin. (1) se efectueaza salariatului in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea de catre angajator a sumelor, in conditiile alin. (4). 
 
Art. III - (1) Suma prevazuta la art. I alin. (1) este supusa impozitarii si platii contributiilor sociale obligatorii, conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. 
 
(2) In cazul sumei prevazute la art. I alin. (1), calculul, retinerea si plata impozitului pe venit, a contributiei de asigurari sociale de stat si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, precum si a celei asiguratorii pentru munca se realizeaza de catre angajator.
 
 (3) Pentru calculul impozitului pe venit prevazut la alin. (2) se aplica prevederile art. 78 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Declararea impozitului pe venit, a contributiei de asigurari sociale de stat si a contributiei de asigurari sociale de sanatate se realizeaza de angajator prin depunerea declaratiei prevazute la art. 147 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. 
 
(4) Termenul de plata si declarare a obligatiilor fiscale prevazute conform alin. (2) este data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care se face plata din bugetul asigurarilor de somaj. 
 
Art. IV – (1) Prin exceptie de la prevederile art. 85 alin.(1) din Legea nr. 76/2006 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu 1 iunie 2020, angajatorii care incadreaza in munca, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor, prin concediere, in perioada starii de urgenta decretata sau a starii de alerta instituite, inregistrati ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, o suma de 2.500 lei.
 
 (2) Angajatorii care incadreaza in munca, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, persoane cu varsta cuprinsa intre 16 si 29 de ani inregistrati ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a 4 municipiului Bucuresti, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, o suma de 2.500 lei. 
 
(3) Angajatorii prevazuti la alin.(1) si (2) au obligatia mentinerii raporturilor de munca pentru o perioada de inca 12 luni de la implinirea termenului de 12 luni. 
 
(4) Sumele prevazute la alin. (1) si (2) se acorda proportional cu timpul efectiv lucrat de salariat si nu se cumuleaza cu subventiile care se acorda angajatorilor care au incheiat cu agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti contracte sau conventii in baza art. 80, art. 85 si 934 din Legea nr. 76/2006 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
 Art. V - Angajatorii care inceteaza raporturile de munca ale salariatilor anterior perioadei prevazuta la art. IV alin. (1) si (2) sunt obligati sa restituie, in totalitate, agentiilor pentru ocuparea fortei de munca sumele incasate pentru fiecare persoana pentru care a incetat raportul de munca anterior termenului mentionat, plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei in vigoare la data incetarii raporturilor de munca, daca incetarea acestora a avut loc in temeiul art. 55 lit. b), art. 56 lit. d) si e), art. 61 lit. d) si art. 65 din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
 Art. VI - (1) Nu beneficiaza de sumele prevazute la art. I alin. (1): a) angajatii angajatorilor de tip institutii si autoritati publice, asa cum sunt ele definite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare; b) angajatii angajatorilor care la data solicitarii acordarii acestor sume se afla in stare de insolventa, faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitatile suspendate sau restrictii asupra acestora din alte motive decat cele generate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2; 
 
(2) Sumele prevazute la art. I alin. (1) nu se cumuleaza cu subventiile care se acorda in cazul angajatilor pentru care angajatorii au incheiat cu agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti contracte sau conventii in baza art. 80, art. 85 si 934 din Legea nr. 76/2006 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
 Art. VII – Nu beneficiaza de sumele prevazute la art. IV alin. (1) si (2) : a) angajatorii de tip institutii si autoritati publice, asa cum sunt ele definite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si 5 prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare; b) angajatorii care la data solicitarii acordarii acestor sume se afla in stare de insolventa, faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitatile suspendate sau restrictii asupra acestora din alte motive decat cele generate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2;
 
 Art. VIII - (1) Sumele prevazute la art. IV alin. (1) si (2) se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, la cererea angajatorilor, depusa, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social.
 
 (2) Procedura de acordare a sumelor prevazute la alin.(1) se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de 5 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonanta de urgenta, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. 
 
Art. IX - Cheltuielile efectuate din bugetul asigurarilor pentru somaj potrivit art. I alin. (1) si art. IV alin.(1) si (2) se acopera din fonduri externe nerambursabile prin Ministerul Fondurilor Europene, in limita sumelor alocate si in conformitate cu prevederile si regulile de eligibilitate aplicabile. 
 
Art. X – (1) De masura prevazuta la art. I alin. (1) beneficiaza si angajatii care nu au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.59/2020, ai caror angajatori au cifra de afaceri redusa cu cel putin 30% comparativ cu luna similara a anului anterior, pentru cel mult 50% din numarul de angajati.
 
 (2) In cazul angajatorilor prevazuti la alin.(1) care nu au desfasurat activitate in luna similara a anului anterior, se va lua in considerare media cifrei de afaceri din ultimele 3 luni anterioare.
 
 Art. XI – Articolul 24 din Legea nr.55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 396 din 15 mai 2020 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 24 - Prevederile art. XI si XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.59/2020, inclusiv cele ale actelor normative de aplicare a acestora, se aplica in continuare, fara intrerupere, de la data de 1 iunie 2020, pentru toate domeniile de activitate in care se mentin 6 restrictii in conditiile stabilite prin acte ale autoritatilor competente, pana la ridicarea acestora, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020.”
 
 Art. XII – ART. XIX din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.59/2020, se abroga. Art. XIII - Legea nr. 215/1997 privind Casa Sociala a Constructorilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 372 din 22 decembrie 1997, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza: 
 
1. La articolul 3, litera c) a alineatului (1), se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”b) asigurarea protectiei salariatilor din activitatea de constructii si de producere a materialelor de constructii in perioada intreruperii activitatii datorita starii de urgenta decretate si a starii de alerta instituita la nivel national;” 
 
2. Alineatul (3) al articolului 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”(3) Perioada de acordare a indemnizatiei de protectie sociala se extinde de drept cu durata aplicarii masurilor dispuse pe perioada starii de urgenta decretate si a starii de alerta instituita la nivel national.”

Citeste si: ULTIMA ORA: CSM a votat IMPOTRIVA desfiintarii Sectiei Speciale





 
 
Senior Editor Manager.ro
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Cum afla Politia, mai nou, daca folosesti telefonul la volan: poti fugi, dar nu te mai poti ascunde de ei
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cum afla Politia, mai nou, daca folosesti telefonul la volan: poti fugi, dar nu te mai poti ascunde de ei

Obisnuiesti sa iti mai citesti mesajele primite sau sa iti verifici conturile de socializare atunci cand esti la volan? Asa cum probabil stii deja, Codul Rutier interzice ferm utilizarea...
today13 Aug. 2022
In atentia salariatilor care vor sa-si dea demisia! Cateva recomandari importante
Companii

In atentia salariatilor care vor sa-si dea demisia! Cateva recomandari importante

Codul muncii pune o singura conditie referitoare la demisie: ca ea sa fie prezentata in scris. O demisie verbala nu are nicio valoare, ea trebuie asternuta pe hartie. Nu e necesar sa fie respectat un...
today13 Aug. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Premiera in economia Romaniei din ultimii 30 de ani. Ministrul Economiei: oferim 300 de milioane de euro pentru firmele romanesti. Domeniul de activitate care trebuie readus la viata
Companii

Premiera in economia Romaniei din ultimii 30 de ani. Ministrul Economiei: oferim 300 de milioane de euro pentru firmele romanesti. Domeniul de activitate care trebuie readus la viata

today12 Aug. 2022
Companiile din Energie, profituri uriase, desi tara se zbate in criza si facturile consumatorilor au explodat
Economie

Companiile din Energie, profituri uriase, desi tara se zbate in criza si facturile consumatorilor au explodat

today12 Aug. 2022
Se umple punga cu bani a Fiscului, dupa ce a dat iama in inflenceri: suma uriasa recuperata, de la cateva persoane cunoscute in online
Ultimele stiri economice

Se umple punga cu bani a Fiscului, dupa ce a dat iama in inflenceri: suma uriasa recuperata, de la cateva persoane cunoscute in online

today12 Aug. 2022
PSD vrea eliminarea schemei de COMPENSARE la FACTURI: social-democratii acuza ca e SPECULA pe piata de energie
Ultimele stiri economice

PSD vrea eliminarea schemei de COMPENSARE la FACTURI: social-democratii acuza ca e SPECULA pe piata de energie

today12 Aug. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x