Domeniul in care Romania e lider in UE. Aceste tipuri de afaceri sunt viitorul
e-commencecomert electronicafaceri online
Tara noastra se poate mandri cu o evolutie fulminanta a comertului electronic. Datele oficiale plaseaza Romania pe primul loc in clasamentul statelor care au inregistrat in 2020 cresteri ale acestui sector.
Practic, Romania a avut cel mai rapid ritm de crestere a
comertului electronic din Uniunea Europeana anul trecut.
Piata comertului electronic a inregistrat o crestere de 30%, atingand valoarea de 5,6 miliarde de euro.
Chiar daca numai 45% dintre romanii care utilieaza internetul efectueaza si cumparaturi online, piata comertului electronic din tara noastra domina celeltate state membre ale UE.
Cei mai multi dintre cumparatorii online sunt adeptii magazinelor interne, insa exista amatori si pentru comertul extern.
"In prezent, romanii care care cumpara online din afara UE bunuri cu valoarea declarata de pana la 10 euro nu platesc TVA pentru achizitie. Pentru bunurile cu valoare declarata intre 10 si 150 de euro, cumparatorii nu platesc taxe vamale, dar platesc TVA. Actuala reglementare a comertului online transfrontalier ar fi condus la o pierdere semnificativa a veniturilor si un impact sever asupra bugetelor UE si ale statelor sale membre, oferind comerciantilor din afara UE un avantaj competitiv neloial", noteaza fintech-ul european ZEN.com.
O lectie pentru mediul de afaceri
Este evident ca pandemia de coronavirus, impreuna cu restrictiile impuse de autoritati pentru limitarea raspandirii virusului au contribuit la amploarea fenomenului comertului online, insa expertii spun ca trendul nu este efemer. Doar s-au facut pasi "pe repede inainte", catre noul comportament de consum, ce avea oricum sa vina, dar poate ceva mai tarziu in timp.
Acest semnal e deosebit de important pentru mediul de afaceri. Trendul ar trebui sa fie abordat cu seriozitate de antreprenorii romani, in contextul in care e tot mai evident ca prezenta in online a companiilor a devenit o necesitate.
Practic, firmele care vor sa se dezvolte, sa acapareze cota de piata si sa faca parte din mediul concurential pe viitor, au nevoie de prezenta in online, intr-o societate tot mai dezvoltata pe zona comertului electronic.