La nivel global, 1 din 5 consumatori a facut zilnic cumparaturi online in anul pandemiei. Dispar magazinele fizice?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
La nivel global, 1 din 5 consumatori a facut zilnic cumparaturi online in anul pandemiei. Dispar magazinele fizice?
La nivel global, 1 din 5 consumatori a facut zilnic cumparaturi online in anul pandemiei. Dispar magazinele fizice?
de Magda Florea la 15 Mar. 2021
comertretailsocial mediamarketing

In anul pandemiei, oamenii din toate colturile lumii au luat cu asalt cumparaturile online. Schimbarile din vietile oamenilor, generate pe fondul pandemiei de coronavirus, inchiderea magazinelor fizice, restrictiile de circulatie, au mutat consumatorii din magazinele fizice, in cele online, impingand de la spate e-commence-ul, intr-o cursa nebuna care i-a accelerat dezvoltarea fireasca, poate si cu 2-3 ani avans.

La nivel global, 1 din 5 consumatori a facut zilnic cumparaturi online in anul pandemiei,  potrivit raportului "Preparing for tomorrow's consumers today. The future of consumer markets", realizat de PwC.
 
Raportul mai arata ca peste jumatate dintre consumatori au cumparat de la mai multi comercianti pentru acoperirea nevoilor si un procent similar afirma ca ar plati mai mult pentru produse mai sanatoase si fabricate local.

Citeste si: Eurostat: Romania inregistreaza cea mai mare crestere din Uniunea Europeana a cumparaturilor online
 

Cum arata viitorul comertului? Magazinele fizice inca nu dispar, dar se reinventeaza

 
Raportul subliniaza faptul ca, in pofida cresterii exponentiale a shoppingului online, estimat sa inregistreze o evolutie de la 13,9% la 22,4% in 2023 (conform Statista), acesta nu este momentul in care vom spune "adio" magazinelor fizice traditionale.
 
Nu inca, pentru ca, desi oamenii se confrunta cu restrictii si cu teama de a se infecta, vor dori sa cumpere din magazine fizice, pentru a putea testa gama de produse, lucru ce nu se poate realiza sub o forma similara, din fata unui monitor.

Dorinta de shopping in siguranta, egala cu cea de a testa fizic produsele. De aici vine salvarea retailer-ilor fizici

 
Raportul subliniaza faptul ca, in egala masura, oamenii isi doresc sa faca shopping in siguranta, protejandu-si sanatatea (31%), dorint totodata sa vada si testeze fizic produsele inainte de a le achizitiona (33%).
 
"Gigantii moderni ai comertului cu amanuntul, cum ar fi Amazon in SUA si Alibaba din China, vor continua sa forteze inovarea atat in magazinele fizice, cat si online ale companiilor de comert. De aceea, experienta consumatorilor va fi esentiala, iar companiile care nu isi pot reimagina produsele si serviciile in acest mix vor ramane in urma", transmite PwC.
 

Cine nu e online, nu supravietuieste schimbarii 

 
Expertii sustin, de asemenea, ca important ca retailerii sa fie prezenti in mediul online. Cine nu este in online, nu are nici sanse sa reziste schimbarii pietei in perioada care urmeaza.
 
”Retailerii vorbesc de multa vreme despre punerea clientilor pe primul loc, dar adesea nu au implementat decizii care sa sustina aceasta strategie. Acum, insa, vor fi fortati sa faca acest lucru intrucat clientii au mai multe optiuni de unde pot cumpara, dar au si mai multe canale de comunicare la dispozitie pentru a ”sanctiona” retailerii sau producatorii cu recenzii nefavorabile. Prin urmare, imbunatatirea relatiei cu clientii prin disponibilitate, servicii de livrare sau de plata diversificate vor da siguranta si incredere clientilor pentru un anumit brand”, a spus Ruxandra Tarlescu, Partener PwC Romania. 

Citeste si: 5 obiceiuri ale oamenilor prosperi, care ii ajuta sa dobandeasca stabilitate financiara
 

Ce trebuie sa schimbe retailerii in business, pentru a ramane in piata

 
Consumatorii isi doresc, in linii mari, o imbunatatire a relatiei retailer-client. Acestia spera la o transparentizare priveste starea comenzii si livrarea, iar unii doresc livrarea foarte rapida. 42% dintre respondentii la nivel mondial spun ca livrarea rapida si fiabila se numara printre primele trei atribute atunci cand fac cumparaturi online. 
 
Aceasta experienta devine rapid un diferentiator cheie intre retaileri, fiind strans legata de perceptiile privind serviciile si calitatea. 
 
De asemenea, consumatorii doresc mai multa raspundere si transparenta cu privire la o serie de probleme de sustenabilitate si de mediu in industria alimentara, inclusiv reducerea deseurilor de ambalaje, transparenta lantului de aprovizionare si practici corecte de munca. 
 
Astfel, mai mult de jumatate dintre consumatori iau in considerare initiativele de sustenabilitate in decizia de cumparare, se mai arata in raportul PwC.

Citeste si: 5 modalitati prin care puteti economisi bani, atunci cand mergeti la supermarket
 

Consumatorii ar fi dispusi sa plateasca mai mult, pentru anumite bunuri

 
Consumatorii ar fi dispusi sa plateasca mai mult, pentru produse provenite de la nivel local, in mare parte pentru durabilitatea si valoarea perceputa a acestora
 
"Totusi, alimentele produse in masa vor avea locul lor pe piata, intrucat unii consumatori vor aprecia intotdeauna pretul, consistenta si disponibilitatea", atrage atentia PwC.
 

Viitorul alimentar - personalizat pe baza tehnologiei

 
Viitoru alimentelor va fi caracterizat de componenta personalizata. Concret, retailerii care vor sa se mentina in piata vor trebui sa isi adapteze gama de produse de la raft, la preferintele, dieta sau problemele de sanatate ale consumatorilor, pe baza datelor colectate de la clienti si analizate cu ajutorul tehnologiei.
 
Citeste si: Tendinte in comert - Magazinele online sunt viitorul

Foto: freepik.com


 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Agentia de rating Standard & Poor's si-a imbunatatit perspectiva pentru economia Romaniei, pentru prima data din 2013
Economie

Agentia de rating Standard & Poor's si-a imbunatatit perspectiva pentru economia Romaniei, pentru prima data din 2013

Agentia de rating Standard & Poor's a acordat un "vot de incredere" Guvernului de la Bucuresti, imbunatatindu-si perspectiva pentru economia tarii noastre, de la...
today17 Apr. 2021
O noua varianta a coronavirusului, descoperita in India, prezinta doua mutatii in genom si ar putea fi mult mai periculoasa
Sanatate

O noua varianta a coronavirusului, descoperita in India, prezinta doua mutatii in genom si ar putea fi mult mai periculoasa

Organizatia Mondiala a Sanatatii a anuntat ca urmareste evolutia unei noi variante a Sars-CoV2, identificata in India. Varianta a fost descoperita in doua state indiene la finele anului trecut, iar de...
today16 Apr. 2021
7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Legea impotriva samsarilor de masini a picat in Parlament
Noutati auto 2020 - stiri din domeniu...

Legea impotriva samsarilor de masini a picat in Parlament

today16 Apr. 2021
Tiriac, despre retragerea Simonei Halep din sport: Eu cred ca va face vreo trei copii
Tenis

Tiriac, despre retragerea Simonei Halep din sport: Eu cred ca va face vreo trei copii

today16 Apr. 2021
Succesul campaniei de vaccinare: Israelul elimina obligativitatea portului mastii de protectie in spatiile exterioare
Ultimele stiri economice

Succesul campaniei de vaccinare: Israelul elimina obligativitatea portului mastii de protectie in spatiile exterioare

today16 Apr. 2021
Alexandru Razvan, fondator Contract Auto, platforma online pentru generarea contractului de vanzare cumparare!
Interviurile Manager.ro

Alexandru Razvan, fondator Contract Auto, platforma online pentru generarea contractului de vanzare cumparare!

today16 Apr. 2021
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x