Firmele de transport rutier vor preturi mai mari la contracte
transportuntrrcontractepretrutierlegealbarosacefintirmasinacamionmarfuristudiucampaniegalatopfranta
Ziua 1 - laptele si painea se epuizeaza, spitalele raman fara lenjerie curata, farmaciile raman fara provizii de medicamente. Ziua 2 - farmaciile sunt fortate sa inchida, produsele proaspete dispar de pe rafturile magazinelor alimentare, transportul public va fi afectat. Ziua 3 - Laptele nu mai poate fi colectat de la ferme, depunerile apelor uzate devin o problema. Ziua 4 - Se constata lipsa proviziilor de alimente, gunoaiele se strang gramezi pe strazi, traficul aerian se opreste. Ziua 5 - Apa de baut s-a redus, hotelurile s-au inchis, restaurantele de asemenea.
Asa ar arata cinci zile ale saptamanii daca s-ar intrerupe transportul rutier de marfuri, releva un studiu pe baza caruia Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) a lansat o campanie de constientizare a ceea ce inseamna transportul rutier. Pentru ca transportatorii rutieri vor preturi mai mari la contracte.
Transportatorii ar trebui sa isi mareasca preturile pe contracte, a declarat marti Stefano Albarosa, CEO Cefin Romania, la Gala Transportatorilor de Top.
"De ce mergeti cu tarife care nu va fac profitabili? Este important sa depasiti atitudinea de criza, aveti tarife prea mici si de aceea nu faceti profit", s-a adresat transportatorilor Stefano Albarosa.
Potrivit acestuia, anul trecut 3.000 de camioane au fost scoase din piata de catre societatile de leasing si vandute in afara. Pe de alta parte, presedintele UNTRR, Constantin Isac, a subliniat ca se discuta un pret care sa aduca un mic plus transportatorului astfel incat sa-i permita dezvoltarea.
"Din disperare s-au dus cu tarifele foarte jos, chiar sub costuri", a afirmat Isac.
El a mai spus ca vrea sa aplice o lege asemanatoare cu cea din Franta, unde, dupa ce a fost stabilita valoarea unui contract dintre transportator si cealalta parte, daca pretul combustibilului se mareste, se schimba si valoarea contractata cu cuantumul majorarii carburantului. Potrivit acestuia, in cateva luni in noua legea transporturilor UNTRR incearca sa introduca modelul francez.
"Vrem controale severe in urma carora cei care nu respecta regulile jocului sa fie eliminati", a mai spus Isac, referindu-se la evaziunea facuta de unii transportatori.