Heineken o duce bine in Romania. Costurile mici si preturile mari au crescut vanzarile
heinekenromaniavanzariprofitcrestere
Volumul vanzarilor Heineken in Romania a crescut anul trecut cu aproape 10%, iar profitul inainte de dobanzi si taxe a urcat semnificativ. "Ajutorul" a venit din partea volumului si preturilor ridicate, la care s-a adaugat reducerea costurilor.
In Europa Centrala si de Est, volumul vanzarilor grupului olandez Heineken a crescut cu 6,5%, cu cresteri in Rusia, Belarus, Romania, Polonia si Austria, dar cu scadere puternica in Grecia.
Patru fabrici in Romania
Marca Heineken a inregistrat de asemenea cresteri in Rusia, Polonia, Germania si Romania, care nu au compensat insa declinul din Grecia. Compania detine in Romania patru fabrici, situate in Miercurea Ciuc, Constanta, Craiova si Targu Mures, cu 1.100 de angajati.
La nivel mondial, volumul vanzarilor Heineken a urcat anul trecut cu 11%, la 213,9 milioane hectolitri de bere, in timp ce veniturile au avansat cu 6,1%, la 17,1 miliarde euro.
La nivel mondial, profitul net al grupului a scazut usor
Heineken a lansat miercuri un nou plan de reducere a costurilor, cu 500 milioane euro, si mizeaza pe pietele emergente in acest an, in contextul situatiei dificile din Europa pe fondul crizei datoriilor de stat.
Compania a economisit in ultimii trei ani 614 milioane euro in urma unui program similar de scadere a cheltuielilor.