Industria berii din Germania: Paharul nostru este pe jumatate gol
beregermaniaindustrievanzariconsumpreturi
Industria berii din Germania vede jumatatea goala a paharului in 2013, inregistrand vanzari in scadere in primele sase luni ale anului; berarii s-au confruntat, dupa propriile lor afirmatii, cu adevarate "alunecari de teren", in privinta castigurilor.
Consumul de bere a scazut cu 20 milioane de "navete" in prima jumatate a anului, insemnand o diminuare de 5%.
Acesta este cel mai important declin in industria vanzarii de bere din Germania, la nivelul ultimilor 20 de ani, precizeaza cotidianul german Die Welt.
"Anul acesta a fost cel mai dificil", a declarat Michael Huber, reprezentant al fabricii de bere Veltins. El vorbeste despre pierderi catastrofale.
Cele 1.330 de fabrici de bere din Germania se confrunta cu efectele grave ale vremii umede din ultimele luni, a spus Hans-Georg Eils, presedintele Asociatiei Berarilor Germani. "Vremea este cel mai bun agent de vanzari pentru berari", a recunoscut oficialul ABG.
Chiar daca germanii au iesit in oras la bere, dupa venirea caldurii, perioada dinaintea lunii iulie a fost "moarta" pentru industrie.
"Nu putem acoperi pierderile", a spus Huber. Potentialul verii a fost ratat. "O revenire fundamentala este imposibil de realizat", a subliniat acesta.
Veltins a fost afectata grav de vreme, vanzarile sale scazand cu 6,6% in prima jumatate a anului. Acest fapt s-a datorat preturilor mai mari si a majorarii sortimentelor de bauturi mixte din bere - precum Radlerul sau berea cu grapefruit.
Expertii estimeaza ca pierderile producatorului german de bere Beck's in primul trimestru ar putea fi de 8%.
Die Welt a sugerat ca singurul producator de bere din Germania care a inregistrat o crestere in acest an este Warsteiner - a inregistrat un plus de 1,7% fata de aceeasi perioada a anului anterior; acest fapt s-a datorat reducerii preturilor.