Mai multe drepturi pentru romanii care sunt clienti ai bancilor: legi noi, amenzi dure pentru cine le incalca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Mai multe drepturi pentru romanii care sunt clienti ai bancilor: legi noi, amenzi dure pentru cine le incalca
Mai multe drepturi pentru romanii care sunt clienti ai bancilor: legi noi, amenzi dure pentru cine le incalca
de Adrian Somai la 04 Mai. 2023
Urmareste-ne pe Google News
furnizori serviciiobligatii furnizori serviciipreluare apelurisolicitare informatiireclamatii

Romanii vor avea mai multe drepturi, obligatia de a raspunde clientilor la telefon in cel mult cinci minute printr-un operator uman urmand sa fie extinsa la o serie intreaga de firme in perioada urmatoare. Mai exact, potrivit unui nou proiect legislativ, toti furnizorii de servicii vor fi obligati sa preia reclamatiile sau solicitarile telefonice printr-un operator uman in cel mult cinci minute de la initierea apelului de catre client. 

 

In categoria furnizorilor de servicii sunt incluse, spre exemplu, bancile, retelele de comunicatii electronice, retelele de transporturi, spitalele, notarii si executorii judecatoresti, opratorii de jocuri de noroc sau autoritatile publice. Proiectului legislativ care stabileste aceasta obligatie pentru furnizorii de servicii i-a fost intocmit recent raport favorabil de adoptare in comisiile de specialitate ale Senatului. 

La ora actuala, legislatia romaneasca prevede ca furnizorii de servicii vor furniza adresa postala, numarul de fax sau adresa de e-mail si numarul de telefon beneficiarilor care vor sa le adreseze o reclamatie sau o solicitare de informatii. Initiatorii proiectului mentionat mai devreme au remarcat insa ca legea nu prevede o marja de timp in care aceste apeluri pot fi preluate. 

Potrivit proiectului, ”in cazul reclamatiilor sau al solicitarilor de informatii telefonice, prestatorii stabiliti in Romania, inclusiv cei prevazuti la Art. 4, Alin. (2), prin intermediul unui operator uman, sunt obligati sa preia apelurile in cel mult 5 minute din momentul selectarii acestei optiuni de catre beneficiar. In caz de forta majora, prevederile prezentului alineat sunt excluse de la aplicare”.

Potrivit Art. 4, Alin. (2) al OUG nr. 49/2009, aceasta obligatie va fi valabila pentru urmatoarele categorii de furnizori de servicii: 

a) serviciile financiare, precum serviciile bancare, de credit, asigurari si reasigurari, pensii ocupationale si personale, valori mobiliare, fonduri de investitii, plati si consultanta pentru investitii, inclusiv serviciile mentionate la art. 18 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului; 

b) serviciile si retelele de comunicatii electronice, precum si resursele si serviciile asociate, in ceea ce priveste domeniile reglementate de Ordonanta Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la retelele publice de comunicatii electronice si la infrastructura asociata, precum si interconectarea acestora; 

c) serviciile in domeniul transportului, inclusiv serviciile portuare; 

d) serviciile de angajare ale agentiilor de ocupare temporara a fortei de munca; 

e) serviciile medicale, indiferent daca sunt asigurate sau nu in cadrul unor unitati sanitare si indiferent de modul in care sunt organizate si finantate ori daca sunt de natura publica sau privata; f) serviciile audiovizuale, inclusiv serviciile cinematografice, indiferent de modul lor de productie, distributie si transmisie, precum si serviciile de radiodifuziune; 

g) activitatile de jocuri de noroc care presupun pariuri cu o miza cu valoare pecuniara, inclusiv loterie, jocuri de cazinou si tranzactii referitoare la pariuri; 

h) activitatile asociate exercitarii autoritatii publice; 

i) serviciile sociale privind locuintele sociale, serviciile privind ingrijirea copiilor si ajutorul acordat familiilor sau persoanelor aflate in nevoie in mod permanent ori temporar, care sunt furnizate de stat, de catre prestatori mandatati de stat sau de catre organizatii caritabile; 

j) serviciile de securitate privata; 

k) serviciile prestate de notari si executori judecatoresti.

Furnizorii de servicii care nu vor respecta aceasta obligatie vor fi sanctionati cu amenzi usturatoare, cuprinse intre 50.000 si 100.000 de lei. 

Sursa foto: pexels.com 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Eurostat: Romania ramane tara cu cea mai mare inflatie din UE
Economie

Eurostat: Romania ramane tara cu cea mai mare inflatie din UE

today18 Iul. 2025
Fabricarea branzei, intre mestesug si precizie. Ce trebuie sa stii daca vrei sa produci branza de calitate
Mananca sanatos

Fabricarea branzei, intre mestesug si precizie. Ce trebuie sa stii daca vrei sa produci branza de calitate

today18 Iul. 2025
Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla
Sanatate

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla

today17 Iul. 2025
V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?
Banii tai - sectiune de educatie financiara

V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?

today17 Iul. 2025
Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat
Protectia datelor cu caracter personal

Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat

today17 Iul. 2025
UPDATE: ANAF a revocat solicitarea - Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri
Economie

UPDATE: ANAF a revocat solicitarea - Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri

today17 Iul. 2025
Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de  2 trilioane de euro
Ultima ora

Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de 2 trilioane de euro

today17 Iul. 2025
Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti
Companii

Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti

today17 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x