Mai multe drepturi pentru romanii care sunt clienti ai bancilor: legi noi, amenzi dure pentru cine le incalca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Mai multe drepturi pentru romanii care sunt clienti ai bancilor: legi noi, amenzi dure pentru cine le incalca
Mai multe drepturi pentru romanii care sunt clienti ai bancilor: legi noi, amenzi dure pentru cine le incalca
de Adrian Somai la 04 Mai. 2023
Urmareste-ne pe Google News
furnizori serviciiobligatii furnizori serviciipreluare apelurisolicitare informatiireclamatii

Romanii vor avea mai multe drepturi, obligatia de a raspunde clientilor la telefon in cel mult cinci minute printr-un operator uman urmand sa fie extinsa la o serie intreaga de firme in perioada urmatoare. Mai exact, potrivit unui nou proiect legislativ, toti furnizorii de servicii vor fi obligati sa preia reclamatiile sau solicitarile telefonice printr-un operator uman in cel mult cinci minute de la initierea apelului de catre client. 

 

In categoria furnizorilor de servicii sunt incluse, spre exemplu, bancile, retelele de comunicatii electronice, retelele de transporturi, spitalele, notarii si executorii judecatoresti, opratorii de jocuri de noroc sau autoritatile publice. Proiectului legislativ care stabileste aceasta obligatie pentru furnizorii de servicii i-a fost intocmit recent raport favorabil de adoptare in comisiile de specialitate ale Senatului. 

La ora actuala, legislatia romaneasca prevede ca furnizorii de servicii vor furniza adresa postala, numarul de fax sau adresa de e-mail si numarul de telefon beneficiarilor care vor sa le adreseze o reclamatie sau o solicitare de informatii. Initiatorii proiectului mentionat mai devreme au remarcat insa ca legea nu prevede o marja de timp in care aceste apeluri pot fi preluate. 

Potrivit proiectului, ”in cazul reclamatiilor sau al solicitarilor de informatii telefonice, prestatorii stabiliti in Romania, inclusiv cei prevazuti la Art. 4, Alin. (2), prin intermediul unui operator uman, sunt obligati sa preia apelurile in cel mult 5 minute din momentul selectarii acestei optiuni de catre beneficiar. In caz de forta majora, prevederile prezentului alineat sunt excluse de la aplicare”.

Potrivit Art. 4, Alin. (2) al OUG nr. 49/2009, aceasta obligatie va fi valabila pentru urmatoarele categorii de furnizori de servicii: 

a) serviciile financiare, precum serviciile bancare, de credit, asigurari si reasigurari, pensii ocupationale si personale, valori mobiliare, fonduri de investitii, plati si consultanta pentru investitii, inclusiv serviciile mentionate la art. 18 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului; 

b) serviciile si retelele de comunicatii electronice, precum si resursele si serviciile asociate, in ceea ce priveste domeniile reglementate de Ordonanta Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la retelele publice de comunicatii electronice si la infrastructura asociata, precum si interconectarea acestora; 

c) serviciile in domeniul transportului, inclusiv serviciile portuare; 

d) serviciile de angajare ale agentiilor de ocupare temporara a fortei de munca; 

e) serviciile medicale, indiferent daca sunt asigurate sau nu in cadrul unor unitati sanitare si indiferent de modul in care sunt organizate si finantate ori daca sunt de natura publica sau privata; f) serviciile audiovizuale, inclusiv serviciile cinematografice, indiferent de modul lor de productie, distributie si transmisie, precum si serviciile de radiodifuziune; 

g) activitatile de jocuri de noroc care presupun pariuri cu o miza cu valoare pecuniara, inclusiv loterie, jocuri de cazinou si tranzactii referitoare la pariuri; 

h) activitatile asociate exercitarii autoritatii publice; 

i) serviciile sociale privind locuintele sociale, serviciile privind ingrijirea copiilor si ajutorul acordat familiilor sau persoanelor aflate in nevoie in mod permanent ori temporar, care sunt furnizate de stat, de catre prestatori mandatati de stat sau de catre organizatii caritabile; 

j) serviciile de securitate privata; 

k) serviciile prestate de notari si executori judecatoresti.

Furnizorii de servicii care nu vor respecta aceasta obligatie vor fi sanctionati cu amenzi usturatoare, cuprinse intre 50.000 si 100.000 de lei. 

Sursa foto: pexels.com 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

today24 Apr. 2024
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x