Nestle a vandut cu 13% mai mult pe pietele emergente
nestlevanzaricresterepiete emergentejoenescafe
Cea mai mare societate alimentara din lume a inregistrat o crestere a vanzarilor pe pietele emergente cu 12,9%, in primul semestru al anului curent.
Daca vanzarile au crescut cu 12,9% in primul semestru al lui 2012 pe pietele emergente, cele de pe pietele dezvoltate au crescut cu doar 2,6%.
Compania a inregistrat o cifra de vanzari in serie ajustata mai mare cu 6,6% in primul semestru din 2012, in conditiile in care analistii se asteptau la o crestere de doar 6,3%. Cifra de afaceri a crescut pe baza cererii de pe pietele emergente si a majorarii preturilor.
Profitul net al companiei a crescut cu aproape 9% si a ajuns la circa 5,1 miliarde de franci elvetieni in primul semestru al anului curent. Asteptarile analistilor au fost depasite si in ceea ce priveste profitul net, intrucat expertii au previzionat un castig de doar 4,9 miliarde de franci elvetieni pentru primul semestru al anului.
Nestle se asteapta ca pretul materiilor prime sa scada in cel de-al doilea semestru al lui 2012. Scaderea pretului materiilor prime ar insemna indeplinirea obiectivului unei cifre de vanzari in serie ajustata de 5-6% pentru intreg anul 2012.
Nestle activeaza pe piata din Romania prin fabrica de la Timisoara, unde se fabrica napolitanele Joe si produsele Nescafe. Fabrica a fost infiintata in 1995.