Premierul Ludovic Orban: Mi-e rusine sa vorbesc despre autostrada Comarnic-Brasov

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Premierul Ludovic Orban: Mi-e rusine sa vorbesc despre autostrada Comarnic-Brasov
Premierul Ludovic Orban: Mi-e rusine sa vorbesc despre autostrada Comarnic-Brasov
de Magda Florea la 06 Dec. 2019
Urmareste-ne pe Google News
ludovic orbanautostraziinfrastructura rutieraautostrada comarnic brasov

Prim-ministrul Ludovic Orban a participat, joi, la o conferinta pe tema marilor proiecte de infrastructura in Romania. Despre celebra autostrada Comarnic-Brasov, prim-ministrul liberal a spus ca ii este rusine sa vorbeasca.

La conferinta de joi, Ludovic Orban a discutat despre marile proiecte de infrastructura rutiera, aflate in derulare in Romania, sau doar la stadiul de plan.

Unul dintre proiectele cheie pentru infrastructura din Romania este autostrada Comarnic-Brasov. Vorbim despre un drum care ar putea decongestiona traficul sufocant din aceasta zona extrem de tranzitata si in care se petrec frecvent evenimente rutiere nefericite.
 
Orban a fost intrebat de catre un reprezentant al companiei Strabag care este stadiul autostrazii Comarnic-Brasov. Replica premierului a fost ca ii este rusine sa vorbeasca despre acest proiect.
 
"In primul rand, mi-e rusine sa vorbesc de Comarnic-Brasov, pe bune. Stiti ca am fost implicat cand nu era PPP, ci Ordonanta 34. Am demarat licitatia si in mod normal dumneavoastra trebuia sa castigati (Strabag - n.r.), nu consortiul celalalt, care a avut o oferta cu 480 de milioane de euro mai mare, numai ca n-am mai fost eu la selectia finala, ci doar la preselectie, iar consortiul castigator nu a putut sa gaseasca finantarea", a spus Orban.
 
Despre finantarea proiectului, Orban a spus ca aceasta poate fi realizat in parteneriat public-privat (PPP) sau cu bani de la buget, insa, atrage atentia premeirul, e nevoie de o banca serioasa pentru parteneriat.
 
 "Si acest subiect l-am discutat cu cei de la BERD. As vrea ca la PPP sa o facem cu o banca serioasa, care sa piloteze acest proiect, astfel incat sa nu mai fie posibilitatea sa existe o interventie subiectiva. Daca nu e posibil, exista si varianta sa finantam tronsonul de la buget. Si aceasta este o varianta. Sunt vreo 60 si ceva de kilometri, cu 20 de milioane de euro pe kilometru se poate ajunge in trei ani la un efort suportabil de 450-500 de milioane de euro, cu conditia ca alte tronsoane sa fie finantate din fonduri UE. Decizia trebuie luata in scurt timp, pentru ca acest tronson este vital", a adaugat premierul.
 
"In ceea ce priveste PPP, trebuie sa vrei. Trebuie sa vrei, asta e conditia. Si mai ales daca ai hotarat ca vrei, sa fii serios si sa te tii de cuvant. Nu sa semnezi contractul, cum s-a semnat in 2009, si apoi, cand e vorba de impartirea riscurilor, sa ceri pe mama si pe tata si alte lucruri pe langa, astfel incat cel cu care ai semnat contractul sa nu poata sa-si asigure finantarea. Si in afaceri, ca si in viata publica, totul este o problema de incredere. Vor veni investitori privati cu singura conditiile sa aiba incredere in Guvern si in institutiile publice", a aratat premierul.
 
Premierul a spus, de asemenea, ca Executivul sau si-a facut planurile privind infrastructura, pentru urmatorii 10 ani.
 
"Noi am facut o estimare pe urmatorii 10 ani pentru a putea sa finalizam toate marile proiecte de infrastructura de transport si am stabilit un necesar anual. Mergand pe acest sistem de a dezechilibra economia numai ca sa fidelizezi niste categorii sociale prin marirea unor venituri care nu au nicio legatura cu activitatea economica risca sa-ti arunce in aer perspectivele de a putea finanta investitiile respective", a explicat Orban.
 
Referitor la proiectele incepute dar nefinalizate exercitiul financiar 2014-2020, Orban isi exprima speranta ca acestea sa primeasca in continuare finantare europeana.

Inca de cand a preluat guvernarea, Partidul National Liberal a inclus acest proiect in programul de guvernare. Situatia este insa complicata. PSD a fost demis si nu a apucat sa aprobe proiectul prin parteneriat public-privat cu partenerii constructori chino – turci CCCC – Makyol pentru construirea Autostrazii Ploiesti – Comarnic – Brasov.
 
PNL nu este insa de acord cu acesti parteneri, aspect ce poate tergiversa cu inca cativa ani construirea acestui drum de mare viteza esential pentru decongestionarea traficului sufocant din zona.
 
"Pe Comarnic-Brasov va trebui sa facem o analiza urgenta sa vedem unde au ajuns, in ce stadiu au ajuns cu acest PPP, pe care eu am spus public ca nu-l sustin deoarece genereaza, asa cum am vazut rapoarte ale Comisiei Europene, genereaza costuri suplimentare duble in multe situatii, reducerea numarului de kilometri, perioada de implementare foarte-foarte mare, dubla fata de cat estimau initial. Aceasta forma de PPP nu o sustin. Am spus, pe Comarnic-Brasov vom cere un punct de vedere din partea Comisiei Europene si aprobarea Comisiei, iar daca BEI, BERD, Banca Mondiala, institutiile financiare internationale vor dori sa intre ca parteneri in a sustine acest proiect eu cred ca se poate realiza si in PPP, dar impreuna cu partenerii europeni, nu asa cum au vrut, lipsit de orice transparenta, cei de la PSD sa promoveze acest proiect”, a mai spus Lucian Bode. De asemenea, programul de guvernare al PNL privind autostrada care ar trebui sa traverseze Carpatii prin Valea Prahovei prevede doar construirea sectiunii de 58 kilometri de la Comarnic la Brasov, fara tronsonul de la Ploiesti la Comarnic. „Autostrada Comarnic – Brasov in lungime de 58 km si costuri 997,75 milioane de euro (preturi 2014 MPGT) se va promova ca proiect pilot in PPP, prin dialog competitiv. Decizia se va lua doar daca vom obtine sprijinul Comisiei Europene si daca IFI (Institutiile Financiare Internationale), Banca Mondiala, BEI si BERD vor fi de acord sa participe la finantarea proiectului. Se va utiliza Studiul de fezabilitate (SF) din 2015, pe un traseu si solutii tehnice moderne si prietenoase cu mediul ambiant (ex. tuneluri)”, se arata in programul de Guvernare al PNL.

Citeste si: Florin Citu i-a asigurat pe partenerii europeni ca Romania va lua masuri pentru corectarea abaterii de la MTO


 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x