Proiect: Reducerea varstei de pensionare la 53 de ani pentru o anumita categorie de angajati

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Proiect: Reducerea varstei de pensionare la 53 de ani pentru o anumita categorie de angajati
Proiect: Reducerea varstei de pensionare la 53 de ani pentru o anumita categorie de angajati
de Magda Florea la 14 Feb. 2020
Urmareste-ne pe Google News
pensiisistemul public de pensiipensionare anticipataangajaticonstructii naveproiect de legeproiect legislativpsd

Partidul Social Democrat a depus un proiect de lege in Parlament, care prevede reducerea varstei de pensionare pentru o anumita categorie de angajati. Este vorba despre persoanele angajate in domeniul constructiilor de nave.

Potrivit proiectului legislativ propus de social-democrati, angajatii din constructii nave ar putea sa iasa la pensie la 53, respectiv 55 de ani, diferenta facandu-se in functie de sex. Femeile ar urma sa se pensioneze la 53 de ani, iar barbatii la 55, prevede proiectul legislativ.

Concret, aceasta ar fi varsta minima de pensionare, ani la care angajatii ar putea iesi la pensie, daca isi doresc acest lucru, fara sa fie penalizati si, desigur, daca au indeplinit un stagiu complet de cotizare de 30 de ani.
 
Astfel, ar putea sa se pensioneze la 53, respectv 55 de ani  “lucratorii din sectorul de constructii nave care isi desfasoara activitatea in activitatile specifice de control nedistructiv cu radiatii ionizante, izolare cu vata minerala, galvanizare, sablare/zincare, vopsitorie, sudura, montare/demontare schele, lacatuserie montaj, tubulatura montaj, polizare montaj, mecanica montaj, electrica montaj”.

Citeste si: Apar primele aliante pentru PARLAMENTARE: Tariceanu si Ponta

De ce e nevoie de reducerea varstei de pensionare in constructiile navale?

 
Initiatorii proiectului motiveaza aceasta initiativa legislativa spunand ca munca in acest domeniu se poate desfasura de multe ori in conditii meteo nefavorabile, in aer liber, iar mucitorii indura adesea gerul, ploaia, frigul sau caldura excesiva, in timpul programului de lucru. De asemenea, si hale conditiile pot fi la fel de vitrege, se arata in sustinerea de motive.
 
Totodata, un alt motiv il constituie uzura psihica ce intervine in cazul acestor angajati, care lucreaza cu echipamente ce, private de un moment de vigilenta, pot fi un real pericol pentru ceilalti colegi.
 
Nu in ultimul rand, si riscurile pe care si le asuma angajatii atunci cand vin la serviciu, precum riscul de explozie sau de degradare a starii medicale reprezinta un alt motiv invocat de initiatori.
 
“Munca in constructia navala se desfasoara in principal in aer liber, adesea in conditii meteo neprietenoase (frig, ploaie, ger, caldura) sau in hale de mare capacitate putin sau deloc incalzite sau ventilate, hale in care frigul se simte semnificativ iarna, iar vara senzatia de caldura este amplificata. 
 
Mai mult decat atat, utilizarea unor echipamente de mare capacitate sau tonaj genereaza nevoia unei atentii deosebite deoarece orice eroare poate pune in pericol viata lucratorilor. Riscurile la care se expun angajatii din santierele navale sunt unele semnificative in comparatie cu alte sectoare economice. 
 
Riscul de alunecare si cadere, riscul de explozii sau scurtcircuite care pot genera arsuri constituie riscuri zilnice, considerate a fi comune pe santierele navale, insa nu si cele mai grave. Riscul aparitiei bolilor articulare, cervicale, lombare pe fondul desfasurarii activitatii in spatii extrem de inguste in anumite cazuri, azbestoza si mezoteliomul (cancer al pleurei) reprezinta unele dintre cele mai importante riscuri cu care se confrunta salariatii din santierele navale”, precizeaza initiatorii, in expunerea de motive a proiectului.
 
Pentru a intra in vigoare, acest proiect trebuie sa fie adoptat de Parlament, in camera decizionala, promulgat de presedintele tarii si publicat in Monitorul Oficial al Romaniei!

Citeste si: Angajatii de rand au primit 5 lei in plus la tichetele de masa, in timp ce alesii locali au unda verde la PENSII SPECIALE



Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Economisii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic
Economie

Economisii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic

today15 Iun. 2025
6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
Rolul pulsatorului in mulsul zilnic
Casa si gradina

Rolul pulsatorului in mulsul zilnic

today13 Iun. 2025
Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!
Business

Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!

today13 Iun. 2025
Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie

today13 Iun. 2025
Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf
Life Style

Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf

today13 Iun. 2025
Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar
Life Style

Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar

today13 Iun. 2025
Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?
Companii

Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?

today13 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x