Tot ce trebuie sa stii despre NOUA TAXA AUTO 2018

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tot ce trebuie sa stii despre NOUA TAXA AUTO 2018
Tot ce trebuie sa stii despre NOUA TAXA AUTO 2018
de Isabela Grindei la 29 Mar. 2018
Urmareste-ne pe Google News
taxa auto 2018masiniinmatriculare auto 2018pret taxa auto 2018

Taxa auto 2018 incepe sa prinda contur si sa ajunga, in sfarsit la forma finala. Dupa mai multe dezbateri ale parlamentarilor s-a ajuns la concluzia ca modul in care se calculeaza impozitul pentru masini trebuie modificat. Asadar, cei care detin automobile care polueaza mai mult, vor plati mai mult.

Taxa auto 2018 - "metoda"

Autoritatile vor o noua taxa auto pentru ca Romania este plina de masini second-hand care polueaza mediul, dupa ce timbrul de mediu a fost scos.

De noua taxa auto nu va scapa absolut nimeni, nici macar cei care s-au grabit sa isi cumpere si sa isi inmatriculeze masini la inceputul acestui an.

Ministrul mediului, Gratiela Gavrilescu, nu priveste noua taxa auto ca pe o suma de bani, ci ca pe o metoda:


"Nu va fi o taxa sau un impozit. Va fi o metoda prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circula pe drumurile patriei si care polueaza, care au o norma inferioara de poluare euro 2, 3 sau 4, sa fie taxate in functie de emisiile pe care le dau", a declarat Gratiela Gavrilescu.

Aceasta a mai sustinut faptul ca este pusa in pericol calitatea aerului pentru ca de la inceputul anului au intrat in tara foarte multe masini poluante.

"Calitatea aerului este pusa in pericol, tinand cont ca un numar foarte mare de masini au fost introduse in perioada 1 ianuarie - 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016, cu o crestere de 80%. Pe de o parte acordam, prin Administratia Fondului de Mediu, bani pentru a finanta fiecare roman sa poata sa-si cumpere o masina noua, care sa nu polueze si cu care sa circule in siguranta, si pe cealalta parte e un numar mare de masini care au norma de poluare euro 2, euro 4. Noi lucram intr-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 saptamani astfel incat forma finala sa imi fie prezentata. Noi trebuie sa facem o informare si la Comisie, iar apoi sa fie si dezbatuta", a precizat ministrul Mediului.

Taxa auto 2018 - trecut versus prezent
 

In trecut, taxa auto se calcula pe baza normei de poluare si a anului de fabricatie, plus capacitatea cilindrica. Eliminarea sa a avut un impact major si rapid. Avem cel mai vechi parc auto din istoria masuratorilor facute in ultimii 10 ani in Romania, iar varsta medie a masinilor a trecut de 13 ani, iar in 2007 aceasta era de doar 8 ani.


Cum se va calcul taxa auto din 2018
 

"Se va plati anual, la fel ca si impozitul auto sau RCA-ul. Noua taxa auto se va aplica in functie de gradul de poluare al autovehicului. Exemplu: masinile cu norma de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plati o taxa anuala mare, estimata la 200 euro/an. Masinile cu norma de poluare Euro 5 si Euro 6 vor achita in jur de 50 euro/an. Cu cat vor aparea noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8 etc.), aceste clase vor fi "premiate" cu o taxa mai mica, de 50 de euro/an, si celorlalte clase de poluare le vor creste taxele, fiind incadrate in categorii cu grad de poluare mai ridicat. Inseamna ca cei care au acum un autovehicul cu norma de poluare Euro 5 si achita 50 de euro/an vor plati mai mult in momentul in care apar norme noi de poluare, pentru ca acele noi norme de poluare vor beneficia de taxa de 50 de euro/an.

Cei care s-au grabit sa isi cumpere si inmatriculeze masini in acest an in speranta ca vor scapa de taxe, nu au scapat. Majoritatea masinilor inmatriculate in acest an au norma de poluare Euro 3, Euro 2 si Euro 1. Vor plati taxe mari", a declarat Cristian Muntean, presedintele Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI).

Noua taxa auto se va calcula in functie de capacitatea cilindrica, norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2.

"Se va plati anual, la fel ca impozitul auto sau RCA-ul. Noua taxa auto se va aplica in functie de gradul de poluare al autovehicului.
De exemplu, masinile cu norma de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plati o taxa anuala mare, estimata la 200 euro/an. Cele cu norma de poluare Euro 5 si Euro 6 vor achita in jur de 50 euro/an", dupa spusele lui Cristian Muntean, presedintele ASSAI.

Probabil, cel mai curand, vor aparea noi norme de poluare, Euro 7, Euro 8. Acestea vor avea o taxa mai mica, de 50 de euro pe an, insa celelalte clase de poluare vor creste, fiind incadrate in categorii cu grad de poluare mai ridicat.

Practic, cei care detin in prezent un autovehicul cu norma de poluare Euro 5 si achita acum, 50 de euro pe an, vor plati mai mult in momentul in care apar noi norme de poluare.

Actuala formula de calcul urmeaza sa fie aplicate pentru o perioada de 3 ani, dupa care va fi inlocuita cu un impozit progresiv platit de toti proprietarii de masini, dupa model german.
 

Taxa auto in Bucuresti
 

Bucurestenii sunt vizati de doua taxe, asta dupa ce primarul Capitalei a declarat ca va introduce o taxa de centru. Aceasta se va calcula cu primariile de sectoare si cu asociatiile de proprietari.

 "Credem ca se va ajunge si la instituirea unei taxe de centru. Nu pot sa spun de pe acum care va fi aceasta suma, pentru ca va fi calculata si va fi raportata la nivelul de trai din capitala, dar se va ajunge si la aceasta situatie", a spus Gabriela Firea.
 

Taxa auto pentru masinile electrice


Chiar daca afirmam mai sus ca niciun autovehicul nu va scapa de noua taxa auto, se pare ca nu este chiar asa. Singurile automobile care vor fi scutite de noua taxa auto vor fi masinile electrice, pentru ca nu polueaza. In anul 2017, s-au vandut in Romania peste 2.000 de masini electrice.  Numarul este in crestere fata de anul 2016, in aceeasi perioada. Din cele 2.000 de unitati, doar 296 sunt masini electrice 100%, restul vor trebui sa achite totusi o taxa de poluare.

Citeste si: Piata auto romaneasca a consemnat cel mai mare volum de vanzari din primele doua luni ale ultimului deceniu
 

Online Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x